چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

امام جمعه جویم: اجتناب از حرکتهای خشونت بار نسبت به بدحجابی راهکار خوبی برای امر به معروف میباشد

امام جمعه جویم با بیان اینکه در خصوص عفاف و حجاب اول از خودمان شروع کنیم اظهار داشت: اجتناب از حرکتهای خشونت بار نسبت به بدحجابی می تواند راهکار خوبی برای…

امام جمعه جویم با بیان اینکه در خصوص عفاف و حجاب اول از خودمان شروع کنیم اظهار داشت: اجتناب از حرکتهای خشونت بار نسبت به بدحجابی می تواند راهکار خوبی برای امر به معروف باشد و با رفتار و برخورد مناسب می توان اقدامات فرهنگی انجام داد.

به گزارش شهروند خبرنگار میلادلارستان به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف وحجاب، جلسه شورای عفاف وحجاب در فرمانداری جویم با حضور فرماندار، امام جمعه، فرماندهان حوزه های مقاومت امام سجاد(ع) و حضرت معصومه(س)، فرماندهی انتظامی، دادگاه عمومی، معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش، مسئول کانون بسیج فرهنگیان و معاونت اجتماعی سپاه جویم برگزار شد.

در این نشست حجة الاسلام احمدی«امام جمعه شهر جویم» با بیان اینکه  جویم نسبت به خیلی از شهرستان های دیگر رعایت حجاب را مد نظر قرار می دهند و خوشبختانه آنچنان بدحجابی یا بی حجابی در این شهرستان مشاهده نمی شود اظهارداشت: بررسی علل بدحجابی در اولویت کار قرار گیرد که یکی از علت های آن به نارضایتی مردم از عملکرد مسئولین برمی گردد و تا زمانی که اوضاع اقتصادی سامان نیابد مردم نیز هیچ توجهی به چنین مسائل شرعی و اخلاقی نشان نخواهند داد.

وی بیان داشت: نکته مهم در خصوص حجاب این است که اول از خودمان شروع کنیم و اجتناب از حرکتهای خشونت بار نسبت به بدحجابی می تواند راهکار خوبی برای امر به معروف باشد و با رفتار و برخورد مناسب می توان اقدامات فرهنگی انجام داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شروع آموزش حجاب باید از آموزش و پرورش باشد افزود:  با برگزاری کارگاه های آموزشی و دعوت از سخنرانان خبره می توان خانواده ها و حتی معلمان را توجیه نمود.  وی راهکار دیگر را  برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و تجمع زنان و دختران بعنوان مدافعان حریم خانواده عنوان نموده و افزود: پیشنهاد می شود در روز عید غدیر این کار صورت بگیرد.

درادامه این نشست نعمت اله اکبری نژاد فرماندار جویم با بیان اینکه مقوله عفاف و حجاب مقوله ظریف و حساسی است که باید دقیق بررسی شود افزود: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که از طریق جنگ نرم به حریم خانواده ها نفوذ پیدا کنند و باعث از هم گسیختگی کانون گرم خانواده شوند.

وی افزود: استفاده نامناسب از فضای مجازی می تواند منجر به عدم رعایت حجاب و عفاف شود و اگر در فضای مجازی تبلیغات سوء باشد قطعا مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

اکبری نژاد یا اذعان به این نکته که آمران به معروف و ناهیان از منکر بایستی سعه صدر داشته باشند تا بتوانند در امر مهم حجاب و عفاف با لبخند و رفتار خوب، بانیان این معضل را ارشاد نمایند افزود: نکته مهم دیگر آگاهی بخشی جامعه است و اگر جامعه ما به آگاهی نرسد نمی توان مقوله حجاب و عفاف را به خوبی پیاده کرد.

محمود محمودی« فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد(ع) سپاه جویم  نیز در این دیدار  به بیان بهترین برنامه هایی که می توان در هفته عفاف و حجاب برگزار کرد از جمله تجمع مردم در حمایت از عفاف و حجاب، نصب بنرهای آموزشی در سطح شهر ‌،آگاه بخشی و بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه، قرائت قطعنامه توسط مدافعان حریم خانواده در شهرستان جویم اشاره نمود.

خبرنگار: آرزو جهان پیما

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین