دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

هشدار درباره احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در لار

شهردار لار، با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سیل آسا طی روزهای آینده به ویژه در هفته جاری نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در این شهر هشدار داد.

شهردار لار، با توجه به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر احتمال بارش های سیل آسا طی روزهای آینده به ویژه در هفته جاری نسبت به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در این شهر هشدار داد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، نواز شریفی لاری، در گفت وگو با ایرنا از شهروندان خواست که از ترددهای غیرضرور در سطح شهر و توقف در حاشیه و اطراف رودخانه ها و مسیل ها در این مدت به طور جدی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: ساکنین حاشیه رودخانه ها، از پارک خودرو و هرگونه وسیله نقلیه در نزدیک رودخانه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه جمع آوری نخاله های ساختمانی بر عهده مالک است، گفت: شهروندان به ویژه مالکانی که مشغول ساخت و ساز و کارهای ساختمانی و بنایی هستند از هم اینک نسبت به جمع آوری نخاله های ساختمانی به ویژه در مسیر جریان آب، اقدام کنند.

شریفی ابراز داشت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال وقوع بارش های شدید در منطقه لارستان در روزهای آینده و جاری شدن روان آب در مناطق مختلف، لایروبی و پاکسازی حریم و بستر رودخانه ها، جداول و کانال های جمع آوری آب های سطحی و اماکن مستعد آب گرفتگی، جمع آوری و پاکسازی زباله ها و چوب و برگ ها در سطح شهر به ویژه حاشیه جداول و کانال های دفع آب های سطحی، ایمن سازی بناهای پر خطر و هرس درختان طی ماه گذشته در دستور کار عوامل شهرداری قرار گرفته است.

وی گفت:  تشدید این عملیات در روزهای اخیر با تلاش شبانه روزی مجموعه شهرداری به ویژه واحدهای موتوری، خدمات شهری و فضای سبز بیشتر شده است.

وی از شهروندان خواست که در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در سطح شهر از طریق سامانه ۱۳۷ کارشناسان و نیروهای و عوامل شهرداری را اطلاع دهند.

اداره کل هواشناسی فارس با صدور اطلاعیه ای و اعلام سطح نارنجی نسبت به بارش های موسمی همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و  خاک در این استان هشدار داد.

رگبار و رعد برق در مناطق مستعد، همراه  با بارش تگرگ، وزش شدید موقتی باد و گرد و خاک نوع مخاطره پیش بینی شده است.

اثر مخاطره همچون، صاعقه، آبگرفتی معابر، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه های فصلی، جاری شدن سیل، احتمال شکستن درختان کهن سال و نهال ها وجود دارد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین