پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24
میلادلارستان گزارش می دهد:

آخرین خبرها از پرواز مشهد، نجف، عمان و کویت از زبان مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان

مدیر کل فرودگاه ین المللی لارستان در سخنانی با بیان اینکه پرواز مشهد-لار که برنامه ریزی شده بود به علت مشکل پیش آمده در ناوگان شرکت هواپیمایی، دچار تاخیر شده…

مدیر کل فرودگاه ین المللی لارستان در سخنانی با بیان اینکه پرواز مشهد-لار که برنامه ریزی شده بود به علت مشکل پیش آمده در ناوگان شرکت هواپیمایی، دچار تاخیر شده اظهار داشت: در خصوص پرواز عتبات وعده داده شده  اگر وجود مسافر تضمین شود، پرواز برقرار خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان امین اله صولتی در سخنانی ضمن تشریح وضعیت پروازی فرودگاه بین المللی لارستان اظهار داشت:  قبل از عید سال ۱۴۰۱ شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان یکی از شرکت های اصلی تامین کننده پروازهای فرودگاه لارستان  برنامه ریزی نمود که پایه و به اصطلاح base  پرواز هواپیمای ایرباس A320 که مسیر آن تهران _لار بوده و از اینجا به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس (امارات – کویت و قطر) سفر می کرد را از لار به  شیراز تغییر دهد و این امر باعث شد تا پروازهای این فرودگاه خصوصاً پروازهای داخلی با مشکلاتی مواجه گردد.

وی افزود: اساسا برنامه های پروازی شرکت های هواپیمایی بصورت ۶ ماهه بوده و یک برنامه از فروردین تا اواخر مهرماه و برنامه دوم از آبان تا اواسط فروردین سال بعد می باشد و بر همین  اساس پیگیری هایی مستمر به منظور تعییر برنامه و تغییر  base پروازی ایران ایر انجام شد ولی این موضوع میسر نشد چرا که از لحاظ بازرگانی که امروزه حرف اول را در حوزه فعالیت شرکت های هواپیمایی می زند، حضور هواپیمای مذکور در شیراز به عنوان base پروازی، برای شرکت مربوطه مقرون به صرفه تر بوده است.

صولتی با بیان اینکه با این اوصاف با حمایت ویژه مسؤلان ارشد منطقه بخصوص شخص نماینده و فرماندار ویژه لارستان سعی نمودیم که پروازهای خارجی و داخلی کماکان برقرار بماند اظهار داشت:  طی دو سه هفته تنها وقفه هایی در پروازهای داخلی رخ داد که این مهم نیز در حال حاضر برطرف شده و پروازهای تهران در حال حاضر به روال قبل از کرونا بازگشته است

مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان  ادامه داد: خوشبختانه ظرفیت پروازی وجود دارد و تقاضای پرواز هم هست و البته باید گفت:  مجوز پروازهای بین‌المللی در اختیار سازمان هواپیمایی کشوری بوده و در اختیار مجموعه فرودگاهی ما نمی باشد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری سعی دارد که تعادل پرواز در کل فرودگاه های کشور به تناسب برقرار نماید و ما سعی نموده ایم ۳ پرواز داخلی که قبل کرونا در هفته از فرودگاه لار انجام می گرفت را با تلاش فراوان حفظ نماییم.

صولتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در خبرها پرواز مشهد – لار وعده داده شده بود اظهار داشت: برنامه پروازی شرکت هواپیمایی که قرار بود این پرواز را انجام دهد مسیر مشهد- لار- دبی بوده که عملا یک پرواز دبی نیز به تعداد پروازهای فرودگاه لارستان اضافه می شد. وی در ادامه اظهار داشت: متاسفانه یکی از هواپیماهایی که در یکی از فرودگاه های کشور دچار مشکل شده بود از چرخه پروازی خارج شده و فعلا عملیاتی نیست و این امر موجب ایجاد وفقه ای در برنامه پروازی مشهد شده که پیگیر این موضوع هستیم تا در اولین فرصت پرواز برقرار شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان در خصوص پرواز قطر نیز اظهار داشت: درخواست قطر ایرویز به صورت مکتبوب از سوی فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده و این موضوع نیز در دستور کار است. وی گفت: مجوز پروازهای خارجی برای فرودگاه لار کمتر از مراکز استان از قبيل شیراز تخصیص می یابد و این گله مندی مردم شریف را باتوجه به قرابت و ارتباطات مردم منطقه با کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس به مسئولان مربوطه اعلام نموده ایم  و ایده ما نیز این است که پروازهای شرکت های داخلی تقویت شود و می توان در پروازهای خارجی بیشتر به لار توجه نمود و البته این موضوع بازهم در حال پیگیری است.

صولتی در خصوص پرواز عتبات و نجف نیز بیان داشت: سال گذشته پروازنجف برقرار شده و  ۳ روز نیز روی سیستم قرار داشت. وی افزود: طبق اصول پروازهای چارتری و فوق العاده غیر برنامه‌ای بایستی اساسا مبلغی به شرکت پرداخت می شد تا این پرواز برقرار و تثبیت شده و به فرودگاه های دیگر منتقل نگردد و این در حالی است که تا آخرین لحظات این مبلغ واریز نشده و لذا پرواز از لامرد صورت پذیرفت و در آن زمان حدود ۷۰ نفر از لار به لامرد عزيمت نمودند تا از آنجا اقدام به سفر نمایند و به نظر می رسد چارتر کنندگان به موقع متوجه موضوع نشدند و اگرنه با همین پرواز می شد از لار به نجف مسافرت نمود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان با بیان اینکه در همین خصوص امسال نیز چندین جلسه برگزار شده و مقرر شده زمان مناسب پیشنهاد سفر تعیین شود و تعداد زائرین نیز مشخص گردد تا براین اساس اقدام نماییم. اگرچه ناوگان با محدودیت شدیدی مواجه می باشد ولی با شرکت‌های هواپیمایی درحال مذاکره‌ایم و وعده داده شده اگر مسافر تضمین شود پرواز نجف برقرار خواهد شد.

صولتی در بخش دیگری از سخنان خود به پرواز عمان نیز اشاره نموده و افزود: مسیر عمان نیز در برنامه قرار دارد شرکتی که وعده این پرواز را داده بیان نموده تا دو ماه آینده این پرواز برقرار می شود. وی همچنین از برقراری یک پرواز دیگر به سمت کویت نیز خبر داده و افزود: این پرواز در صورتی برقرار خواهد شد که آژانس ها فروش داشته باشند و پرواز را چارتر نمایند. این مهم در حالی بیان شد که شرکت هواپیمایی ماهان نیز بیان نموده در صورت چارتر شدن در لارستان حضور خواهد داشت، بدیهی است تا عادی شدن مسیرهای پروازی نیازمند چند پرواز چارتری خواهیم بود.

صولتي درپایان ضمن اعلام این که خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات زیربنایی و پروژه‌های توسعه زیرساختی بسیار خوبی در اداره‌کل فرودگاه انجام شده گفت بستر آماده توسعه پروازها و مسیرهای پروازی است و این امر مستلزم حمایت همه جانبه است.

وی افزود بهترین راه برای برقراری و تداوم پروازها تضمین مسافر از طريق چارتر نمودن است. همچنین میتوان تسهیلاتی به شرکت‌های هواپیمایی اعطاء نمود که متعهد و ملزم به برقراری پرواز شوند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “آخرین خبرها از پرواز مشهد، نجف، عمان و کویت از زبان مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    همش وعده ما خیلی از این وعده ها شنیدیم هر وقت عملیاتی شد لطفا مصاحبه کنید

  2. ناشناس گفت:

    فعلا العربیه و فلای دبی رو بچسبید که لامرد ازتون برنداره، قیمت پرواز لار کویت ۳ برابر شیراز نباشه و گمرگ فرودگاه لار اذیت و آزار بیخود نداشته باشه پیشرفت پیشکش

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین