چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سرانجام پس از 5 سال تلاش و پیگیری، ترمینال کارگو در فرودگاه لارستان امروز راه اندازی شد

پس از مدت ها انتظار و پیگیری فراوان، بالاخره در هفته دولت سال ۱۴۰۱، ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان امروز افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، طی مراسمی با…

پس از مدت ها انتظار و پیگیری فراوان، بالاخره در هفته دولت سال ۱۴۰۱، ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان امروز افتتاح شد. به گزارش میلاد لارستان، طی مراسمی با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی ترمینال کارگو در فرودگاه بین المللی لارستان به همت بخش خصوصی افتتاح شد.

مرداد ۱۳۹۶ بود که صولتی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان طی گفت‌وگویی  (لینک) با میلادلارستان درباره راه‌اندازی پروازهای باربری از این فرودگاه اظهار داشته بود: اگر منظور از صادرات بار به صورت پرواز اختصاصی «کارگو» است، این موضوع را باید با ایرلاین‌ها مطرح کرد که هم پرواز و هم تجهیزات زمینی مرتبط با ارسال بار را در این فرودگاه مستقر کنند که این کار کمی زمان‌بر است.

امین‌الله صولتی با مطرح کردن این پیشنهاد که می‌توان در مرحله نخست از راه پروازهای مسافری اما در قالب بار غیرهمراه مسافر و صادراتی به تدریج شرایط را فراهم ساخت، افزوده بود: یکی از زیرساخت‌های اولیه برای صادرات بار ایجاد «کارگو ترمینال» است که این موضوع یا توسط شرکت‌های هواپیمایی یا توسط بخش خصوصی انجام گیرد.

وی در آن زمان تصریح کرده بود: در صورت اعلام آمادگی از سوی ایرلاین‌ها یا سرمایه‌گذار خصوصی، اداره کل فرودگاه لارستان آمادگی همکاری و همچنین معرفی برای بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران را دارد.

از آن زمان تا اکنون که شهریور ۱۴۰۱ می باشد ۵ سال می گذرد و اکنون پس از پیگیری های فراوان از سوی مسئولان فرودگاه بین المللی لارستان، پیگیری های اخیر فرماندار ویژه لارستان، پیگیری نماینده فعلی و قبلی مردم در مجلس شورای اسلامی و به صورت ویژه پیگیری مداوم و برگزاری بیش از ۲۰ جلسه توسط جناب علیشیر رئیس دفتر سابق نماینده مردم با مسئولان سازمان هواپیمایی – ایران ایر و پلیس فرودگاه ، تذکرات و پیگیری های امام جمعه لارستان و پیگیری های  مردمی نهایتا ترمینال کارگو که بخش اول راه اندازی پروازهای باربری از فرودگاه لارستان می باشد اکنون عملیاتی شده و مشکلی از مشکلات مردم این منطقه مرتفع خواهد شد.

 بنا بر اخبار غیر رسمی بخش قابل توجهی از کالاهایی که هم اکنون از فرودگاه های مجاور به مقصد کشورهای همسایه مانند قطر صادر می‌شود، متعلق به بازرگانان لارستانی است. اکنون که ترمینال کارگو در حال راه اندازی است میتوان با پیگیری بیشتر و نیز ضمانت وجود بار کافی در هفته،  راه‌اندازی پروازهای باربری از فرودگاه لارستان را نیز در آینده نزدیک عملیاتی نود. تا علاوه بر افزایش صادرات محصولات مختلف، هزینه‌های صادرات را با توجه به کمتر بودن فاصله لار تا کشورهای حوزه خلیج فارس به نسبت سایر شهرستان ها کاهش داد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۴۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین