چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

در سایه سار وحدت و همدلی (قسمت چهارم)

 گروه های مطالبه گر مجازی و حقیقی … امروزه منطقه لارستان بزرگ با چالش های جدید و نو ظهوری روبرو است که از درون و بیرون او را تحت فشار…

 گروه های مطالبه گر مجازی و حقیقی …

امروزه منطقه لارستان بزرگ با چالش های جدید و نو ظهوری روبرو است که از درون و بیرون او را تحت فشار قرار داده به طوری که به واسطه قدرت های در سایه و نفوذ آنها در دستگاه حاکمیتی از یک طرف و گروه های به اصطلاح مطالبه گر مجازی داخلی با حرکات انتحاری از طرف دیگر مانع حرکت رو به جلو آن شده و در صدد سلب قدرت از آن هستند.

 در این راستا یکی از اصلی ترین معضلات اجتماعی لارستان بزرگ گروه هایی است که تحت عنوان مطالبه‌گری در آن بوجود آمده و مهمترین مشکل آنها نیز عدم شناخت صحیح از ماهیت و چگونگی مواجهه با مسائل و  مشکلات است که خود باعث ایجاد شکاف و منجر به عدم وحدت در بین گروه های مختلف مطالبه گر شده است که برگ برنده ای برای رقبا به حساب می آید و در واقع باعث بوجود آمدن یک جنگ تمام عیار با رقبای منطقه ای که متاسفانه در دولت های مختلف نیز نفوذ بالایی داشته و دارند مواجه شده است.

 بنابراین بایستی تمام گروها با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند توسط یک راهبر هوشمند و آگاه و با استفاده از ظرفیت های بالقوه عموم مردم در این جنگ نامتقارن به نحو احسن ایفای نقش نمایند و با قدرت هر چه بیشتر مشکلات بوجود آمده را یکی پس از دیگری با جهاد تبیین و روشنگری نسبت به مسائل مبتلا به در بین مسئولین امر مطالبه‌گری و آنها را حل و فصل نمایند.

ضمناً در جامعه کنونی ما حقایقی وجود دارد که بایستی برای مردم تبیین شود و هر یک از ما بایستی به منزله یک سرباز در میدان جنگ نرم در فضای مجازی و حقیقی جامعه که بستر آن نیز فراهم است مطالبه گری و با تبیین واقعیت های جامعه به جنگ نابرابری ها و حق کشی ها رفته و از آنها در جهت احقاق حقوق مغفول مانده جامعه استفاده نمود.

لذا هر فرد یا گروهی بایستی تحت عنوان مطالبه گر توسط یک راهبر قوی و با برنامه‌ریزی دقیق قسمتی از کار را به عهده گیرد و هر کدام طبق حدود وثغور خود به درستی ایفای نقش نمایند.

ضمناً جنگ نرم با جنگ سخت با هم متفاوت و هر کدام روش ها و راهکارهای مخصوص به خودش را دارد.

در جنگ سخت اصل مهم و حیاتی سلسله مراتب فرماندهان است که به دلیل محدودیت و به لحاظ وسعت منطقه نبرد ضرورت ایجاب می کند تعداد محدودی در قالب رزم ایفای نقش نمایند چرا که اگر اختلالی در کار فرمانده بوجود آمد می توانند جنگ را به شکست بکشانند و هدف نیز تسلط بر مناطق سرزمینی است.

در حالیکه در جنگ نرم هدف تسخیر ذهن و قلب مردم است که بایستی مورد هدف قرار گیرد.

در جهاد تبیین محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری همانند جنگ سخت وجود ندارد.

بنابراین دو راهبرد کلیدی که یکی گروه های اندیشه ورز برای تقویت گروهها است و منجر به انسجام بیشتر آنها و کاهش خطا و اشتباه می شود و دیگری آتش به اختیار برای ابتکار عمل بیشتر در مواجهه با تهدیدات رقبا می باشد که البته این راهبرد ضرورت بیشتری دارد.

بنابراین هر دو راهبرد نقش به سزایی در ارتقاء بینش و بصیرت مردم بالاخص در جهاد تبیین دارند.

از الزامات حضور در جهاد تبیین راه اندازی گروه های روشنگر در تمام سطوح جامعه می باشد چرا که همانند چراغی فرا روی مردم جامعه در جهت ابهام زدایی نسبت به مسائل آن می باشد ،لذا هر چه بینش این گروه های روشنگر عمیق تر باشد هدایت آنها برای دیگران گسترده تر خواهد بود.

لذا در جهاد تبیین بایستی دو رویکرد اساسی مورد توجه قرار گیرد یکی جهاد در میدان تبیین و انتشار افکار درست در کنار پاسخ به ابهامات و دوم پرهیز از هرگونه تهمت، ‌دشنام، فریب و دروغ و انتشار حقایق منطبق با منطق قوی و متین همراه با عقلانیت و اخلاق می باشد.

حبیب سمیعی

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در سایه سار وحدت و همدلی (قسمت چهارم)”

  1. لاری. دلسوز گفت:

    برای فتح قلوب وذهن مردم باید رفتار و عملکرد ما لاری‌ها نیز تغییر نماید زیرا علاوه بر رقبای منطقه ای ما در نظر منطقه نزدیک وتوابع لارستان هم چندان محبوبیتی نداریم آنها میگویند که ما خبرگان و نخبگان لاری همه چیزوامکانات را برای شهر لار میخواهیم وچندان نظری متوازن برای مناطق اطراف نداریم که این نیز یک معضل برای مرکزیت لارستان شده است لطفا سانسوری نکنید وانرا منتشر کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین