جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

تضعیف انسجام و وحدت منطقه، خیانتی نابخشودنی است

 برخی حوادث و اتفاقات و بعضی صحبت‌ها و پیام‌ها و پاره ای سخنرانی‌ها مسیر صداقت را ناهنجار و راه حقیقت را پرفرازونشیب می‌نماید و «عرض خود می‌برد و زحمت ما…

 برخی حوادث و اتفاقات و بعضی صحبت‌ها و پیام‌ها و پاره ای سخنرانی‌ها مسیر صداقت را ناهنجار و راه حقیقت را پرفرازونشیب می‌نماید و «عرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد» منطقه لارستان بزرگ که اکنون مجموعه‌ی چند شهرستان را شامل است با فرهنگی همسان و اندیشه‌های صمیمی، سال‌های سال همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌اند و در ارتقاء بخش‌ها به شهرستان با درجات کمی متفاوت، همه تلاش نموده‌اند. اکنون نیز که از لارستان کهن شش شهرستان تفکیک شده، ارتباط شهرستان‌ها با شهرستان مادر (به‌استثنای یکی دو شهرستان) خوب و پاره‌ای صمیمی است.

یکی دو شهرستان یاد شده نیز توضیحاتی لازم دارد که به فرصتی دیگر موکول می‌نماییم.

 آن‌چه مهم است این‌که همه باید بدانید و بدانیم که هم‌بستگی، همراهی، وحدت و هماهنگی، ارزشمند و عزت‌آفرین است و سرافرازی و مصلحت و قدرت به‌دنبال دارد و تفرقه و تشتت، نکبت زا و خوار کننده است که جز اندوه ، ضعف و زبونی چیزی از آن متولد نمی‌شود .

شهرستان‌های هم‌جوار به حدودی که قانون برای آن ها تعیین کرده قانع باشند و تلاش در یکپارچگی منطقه نمایند که وحدت و انسجام، راه تعالی و پیشرفت همه شهرستان‌ها را تأمین می‌نماید.

 همین‌طور که تفرقه و تشتت، عامل رکود و سقوط هم خواهد شد.

 قبلاً توضیح داده‌شده که استان فارس، یک‌سال، دو سال یا چند سال دیگر، خواه‌ناخواه تقسیم خواهد شد و چند نقطه، خود را به‌عنوان مرکز استان جدید مطرح کرده و در حال حاضر بر سر زبان‌ها افتاده است که «لارستان» یکی از آن‌هاست.

 آیا فرهنگ، زبان، اخلاقیات، اقتصاد و مسائل دیگر منطقه ایجاب نمی‌کند که با همدیگر باشیم و کل منطقه جنوب یک‌صدا یک نتیجه بگیریم و عزت مناطق را نگه داریم؟

 تصور نکنید جاهای دیگر دلسوزی شهرستان مادر برای تعالی مناطق جداشده را داشته باشند بیدار باشیم و بدانیم که ندامت آینده، جز زیان برای کل منطقه چیزی به‌همراه ندارد.

 تنازع و اختلاف به نص قرآن کریم فَشَل کننده و خوار کننده است.

 یک ماشین آخرین سیستم را در نظر بگیرید که همه تجهیزات را داراست اما چرخ‌هایش از باد تهی شده دراین‌صورت امکان حرکت برایش میسر نیست، اما چون چرخ‌ها باد دار شد حرکت به وقوع می‌پیوندد و با سرعت کارها را به پیش می‌برد.

 همراه و همگام بودن، باد چرخ هاست که باعث حرکت ماشین و عامل رسیدن به مقصد است.

 همراهی و همگامی یکی شدن ،عزت آفرین و کرامت افزاست. باید بدانیم تفرقه مثل شکستن یک تکه چوب است و اتفاق، دسته چوب انبوهی است که «اسفندیارش نگسلد.»

و بدیهی است که موفقیت و سربلندی را به‌دنبال می‌آورد.

دوستان سخت پیمان را ز دشمن باک نیست

شرط یار آنست کز پیوند یارش نگسلد

صد هزاران خیط یکتو را نباشد قوتی

چون به هم برتافتی اسفندیارش نگسلد

سعدی

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تضعیف انسجام و وحدت منطقه، خیانتی نابخشودنی است”

  1. ناشناس گفت:

    سلام اقای میلاد ایا خودتان عامل تفرقه نیستید؟؟ ضمن تشکر از روحیه گری مطالبه گری جنابعالی ایا دقت نکرده اید اکثر مطالب که می نویسید تفرقه ایجاد میکند تا وحدت !!؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین