پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24
مسئول هیات جودو و دفاع شخصی لارستان

تنها با یک “تاتامی” در رشته جودو در لارستان فعالیت می کنیم و نیازمند حمایت در این زمینه ایم

مسئول هیات جودو و دفاع شخصی لارستان با بیان اینکه با یک خانه جودو و دوخانه دفاع شخصی در لارستان در حال فعالیت می باشیم بیان داشت: با توجه به…

مسئول هیات جودو و دفاع شخصی لارستان با بیان اینکه با یک خانه جودو و دوخانه دفاع شخصی در لارستان در حال فعالیت می باشیم بیان داشت: با توجه به تخصصی بودن رشته جودو یکی از مهمترین کمبودها تشک مخصوص تاتامی است که تنها یک تشک در لارستان وجود دارد.

حاصل گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان با سیدمحمدحسن دانش لاری را در ادامه می خوانیم:

۱- در ابتدا خود را معرفی نموده و مدارک اخذ شده خود را بیان فرمایید؟

سید محمدحسن دانش لاری مسئول هیئت جودو و دفاع شخصی نیروهای مسلح شهرستان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تربیت بدنی که از  سال ۹۰ در این رشته فعالیت می نمایم.

۲- از چه سالی مسئولیت هیئت جودو لارستان را بر عهده گرفته اید؟

از سال ۹۰ الی ۹۳ بعنوان دبیر هیئت جودو شهرستان بودم و پس از آن مسئولیت کامل هیئت جودو شهرستان را بر عهده گرفتم. از همان زمان در دوره های مختلف مربیگری و کلاس های مختلف شرکت نموده ام. هم اکنون مربی و داور درجه یک دفاع شخصی، مسئول هیئت جودو و مسئول کمیته دفاع شخصی نیروهای مسلح لارستان و دارای کمربند مشکی دفاع شخصی هستم.

۳- تاریخچه ای از ورزش جودو مخصوصا در لارستان بیان نمایید؟

جودو یک ورزش المپیکی است که بعنوان اولین ورزش رزمی وارد المپیک شد. قدمت ورزش جودو بسیار زیاد است به همین خاطر به ورزش نجیب معروف است. در شهرستان لارستان در دو دهه اخیر بصورت پاره وقت فعالیت هایی توسط برخی دانشجویان و جناب آقای خسروانی صورت می‌گرفت. از سال ۹۳ که اینجانب مسئولیت هیئت جودو شهرستان را بر عهده گرفتم سعی شد بصورت مستمر این ورزش فعالیت خود را ادامه دهد.

 


۴- مهم ترین برنامه های اجرایی هیئت جودو در دوران تصدی شما بیان نمایید؟

از مهمترین برنامه های ما بحث زیر ساخت بوده که توانستیم خانه جودو و دفاع شخصی در ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان راه اندازی نماییم. همچنین دو خانه دفاع شخصی یکی در سالن صالحین جنب گلزار شهدا و یکی در فرماندهی انتظامی لارستان در اختیار داریم که مجموعا سه خانه دفاع شخصی در شهرستان موجود می باشد.
۵- مهم ترین برنامه های که در پیش رو دارید را بیان نمایید؟

قصد داریم با ساماندهی نیروها دوره های مختلف داوری و مسابقات را در شهرستان برگزار نماییم. سعی ما ارتقا این ورزش المپیکی در شهرستان است.
۶- هم اکنون چند نفر از خانم و آقا در هیئت جودو لارستان عضو هستند؟

بدلیل شیوع بیماری کرونا متاسفانه برخی افراد بدلیل دوری از ورزش به نوعی سرد شدند و مجبور شدیم دوباره از صفر برنامه ها را شروع کنیم. به طور میانگین با توجه به اینکه مربیگری نیروهای مسلح شهرستان نیز بر عهده بنده می باشد بصورت دائم بالغ بر ۶۰ نفر مرد در کلاس ها شرکت می نمایند. در بخش خانم ها نیز به مربیگری خانم سحر خورشیدنیا کلاس های بانوان برگزار می شود که در بخش بانوان نیز حدود ۸۰ نفر ورزشکار آموزش می بینند .

۷- مهم ترین عناوین و افتخاراتی که توسط اعضای هیئت کسب شده است چیست؟

تیم های زیادی از رده نونهالان تا پیشکسوتان به مسابقات مختلف اعزام شده اند.  با توجه به این که قدمت این رشته ورزشی در استان فارس به قبل از انقلاب برمی گردد و  افراد برجسته ای در استان حاضر هستند لذا واقعا مقام آوردن در مسابقات استانی با سختی زیادی همراه است. استان فارس دارای اساتید بسیار خبره ای هستند. تاکنون مقام های زیادی در رده مختلف سنی توسط ورزشکاران لارستانی مخصوصا در سطح استان کسب شده و حتی یکی از ورزشکاران آقای عباس قیومی در یکی از تیم های استان هرمزگان مسابقه داده است.
۸- شیوع ویروس کرونا چه تاثیراتی در برنامه های شما گذاشت و چه مشکلاتی ایجاد نمود؟

متاسفانه از کرونا بیشترین ضربه به ما وارد شد زیرا اولین جایی که بدلیل کرونا تعطیل شد مکان های ورزشی به ویژه ورزش های رزمی بدلیل پر‌برخورد بودنشان بود. بیش از دو سال سالن های ما تعطیل بود و پس از آن نیز بدلیل مشکل بیمه سالن، باز هم مدتی سالن ها تعطیل بود. حتی خود من که کارمند شرکتی اداره ورزش و جوانان لارستان بودم با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل های استانی از کار به نوعی بیکار شدم. در واقع بیماری کرونا ضربه سختی بر پیکره ورزش های رزمی وارد کرد و الان مجددا به نوعی ورزش های رزمی شهرستان شروع به کار کرده اند.

۹- برنامه هفتگی و راههای عضویت در هیات جودو لارستان چیست؟

بیش از یک ماه است که مجددا برنامه های خود را به صورت جدی شروع کرده ایم.  هر شب از ساعت ۷:۱۵ الی ۱۰ بصورت مستمر در خانه دفاع شخصی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان فعالیت داشته و کلاس ها برای عموم مردم در حال برگزاری است. تمرینات مرتبا در حال انجام است و برای شرکت در مسابقات آماده سازی می کنیم.


۱۰- توقع و درخواست های شما از مسئولین و هم شهریان چیست؟

توقع ما از مسئولین حمایت از این رشته است. رشته های المپیکی در تمام دنیا معتبر است و نیازمند حمایت هستیم. از مردم هم توقع داریم اجازه دهند فرزندانشان در طول سال به ورزش بپردازند زیرا اغلب مردم فکر میکنند با شروع مدارس ممکن است ورزش به درس دانش آموز لطمه بزند به همین دلیل باشگاه های ورزشی خلوت می شود. تاکید می کنیم که ورزش لطمه ای به درس وارد نمی کند و اتفاقا مفید نیز هست.

۱۱- کمبودهای هیئت جودو لارستان را بیان نمایید؟

چون ورزش جودو تخصصی است و تکنیک های مختلفی در آن اجرا می شود نیازمند تشک مخصوص برای آن هستیم که فقط یک تاتامی در اختیار ماست . کمبود تاتامی برای ما واقعا احساس می شود. همچنین فروشگاه های ورزشی لارستان لباس های مخصوص این رشته را موجود ندارند به همین دلیل مجبور هستیم این لباس ها را از شیراز و تهران تهیه نماییم.
۱۲- برنامه شما برای گسترش ورزش جودو به بخش ها و روستاها چیست ؟؟

آموزش های متنوعی در روستاها و بخش های شهرستان در بحث ورزش های رزمی داشته ایم و به اقصی نقاط شهرستان مراجعه نموده ایم. همچنین نمایندگی هیئت ورزشی جودو در بخش بیرم فعال می باشد.
۱۳- کلام اخر؟

 تشکر می کنم از فرماندار ویژه لارستان که در بحث راه اندازی دوباره باشگاه از لحاظ انگیزشی ما را یاری نمودند. همچنین از تمام مسئولین مختلفی که با ما همکاری داشته اند تشکر می کنم.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۳۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “تنها با یک “تاتامی” در رشته جودو در لارستان فعالیت می کنیم و نیازمند حمایت در این زمینه ایم”

  1. ناشناس گفت:

    جناب اقای دانش لاری…شما شروع ورزش جودو را بیاد نداری…سال ۸۱..
    ورزش جودو رو از پایگاه شهید شاکری شروع شد…با حضور استاد شامحمدی…که به دلیل نبود تاتامی جودو..متاسفانه پایش روی تشک کشتی آسیب جدی دید…بعد از ان مدیرتربیت بدنی پایگاه اقای شفیعی با تلاش استاد شامحمدی مسول وقت هیت حودو استان به لار دعوت شد..از ایشان درخواست تاتامی شد….ایشون گفت..x
    تومن پول بدید تا تاتامی بدم..اداره ورزش گفت..سال ۹۰ گفت من ندارم…رفتیم با خواهش پیش شهردار وقت. آقای صادقی..پول قرض کردیم تا تاتامی نپرد…

  2. ناشناس گفت:

    تاتامی از کجا اومده….بپرس…کی دنبالش بوده ..بپرس…قبل شما کی مربی بوده..و کجا تمرین می کرده…بپرس..

  3. ناشناس گفت:

    درود ب آقای شاه محمدی عزیز و سپاس از زحمات آقای خسروانی
    جودو در لار ب لطف این دو عزیز معرفی گردید
    امید که یک استاد کار بلد سکاندار خودو در شهر بزرگ لارستان باشد

  4. H گفت:

    درود ب آقای شاه محمدی عزیز و سپاس از زحمات آقای خسروانی
    جودو در لار ب لطف این دو عزیز معرفی گردید
    امید که یک استاد کار بلد سکاندار خودو در شهر بزرگ لارستان باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین