شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
فرمانده سپاه لارستان:

در دو سال اخیر با اعتبارات محرومیت زدایی 105 فرصت شغلی در مناطق محروم لارستان ایجاد شده است

فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه  از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سالیانه تسهیلاتی جهت محرومیت زدایی تخصیص داده می شود اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۰ با اعتبار دو میلیارد و…

فرمانده سپاه لارستان با بیان اینکه  از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سالیانه تسهیلاتی جهت محرومیت زدایی تخصیص داده می شود اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۰ با اعتبار دو میلیارد و چها صد میلیون تومان  ۴۳ کارگاه یا محل کسب ایجاد شده و در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۲ فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش میلادلارستان سرهنگ افسری در نشست خبری با خبرنگاران همزمان با آغاز هفته بسیج در سخنانی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره به دنبال این بوده تا کشورهای اسلامی را تجزیه کند و نمونه آن امپراطوری عثمانی بوده است اظهار داشت:  امروز هم همان شیوه قدیمی ولی راهگشا برای استکبار جهانی در دستور کار است چون کشورهایی که دارای جمعیت و عمق استراتژیک هستند می توانند برای استکبار جهانی خطرناک باشند.

افسری افزود:‌ اگر امروزه کشورهایی مانند ترکیه و پاکستان با کشورهای غربی مشکلی ندارند دلیل آن این است که فعلا آنها را بعنوان دوست می دانند اما ممکن است در آینده دشمن غربی ها قلمداد شوند. کشور ایران دارای مولفه های مختلف قدرت است و در دیپلماسی منطقه ای موفق عمل کرده و مردم مشی جمهوری اسلامی را قبول دارند. حتی بسیاری از روزنامه نگاران و نظریه پردازان غربی به قدرت ایران اذعان می نمایند.


وی در ادامه با بیان اینکه بسیج رسالت اصلی بسیج جذب، آموزش و سازماندهی مردم است افزود:‌ آحاد ملت ایران که به کشور و نظام خود اعتماد و اعتقاد دارند می توانند در بسیج عضو شده و بعنوان بسیجی فعال فعالیت نمایند و این در حالی است که با توجه به تفاوت علاقه مندی بسیجیان،‌ آنها را در حوزه های مختلف ساماندهی می نماییم.

 افسری به نمونه های مختلف فعالیت بسیج مانند بسیج جامعه پزشکی، دانشجویی، فرهنگیان، اصناف، کارگری و … اشاره نموده و بیان داشت:‌ حتی اگر فردی در حوزه علمی پژوهشی یا فرهنگ بخواهد کاری صورت دهد وی را راهنمایی و کمک خواهیم کرد تا به قسمت مربوطه در حوزه خود متصل شود.

فرمانده سپاه لارستان  سازندگی و محرومیت زدایی را یکی دیگر از خدمات بسیج عنوان نموده و افزود:‌ بر همین اساس  از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سالیانه تسهیلاتی جهت محرومیت زدایی تخصیص داده می شود که در سال ۱۴۰۰ به میزان دو میلیارد و چها صد میلیون تومان به افراد پرداخت شده و باعث ایجاد ۴۳ کارگاه یا محل کسب شده است. همچنین در برخی محلات صندوق های قرض الحسنه جهت اعطای وام های کم بهره به افراد ایجاد شده است.

افسری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۶۲ فرصت شغلی از طریق اعطای وام و تسهیلات ایجاد شده اظهار داشت:  همچنین در سال گذشته یک نیروگاه خورشیدی تاسیس شده که خرید برق آن توسط دولت تقبل شده و در سال جاری نیز  ۲۷ مورد ثبت نام برای راه اندازی پنل خورشیدی در دستور کار است که امیدواریم تسهیلات آن به متقاضیان اعطا گردد. وی همچنین اظهار داشت: استفاده از بسیج اصناف مانند آرایشگران در جهت آرایشگری در مناطق محروم به صورت رایگان و خدمت رسانی توسط گروه های پزشکی جهادی ما به مناطق محروم از دیگر خدمات صورت گرفته با محوریت بسیج می باشد.

فرمانده سپاه لارستان به توزیع تعداد ۱۳۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون اشاره نموده و افزود: طی یکسال و هشت ماه اخیر  ۲۶۵۰ نفر روز اردوی جهادی برگزار شده و چندین پروژه محرومیت زدایی مهم نیز در حال انجام هستیم که می توان به کف شکنی چاه در بخش صحرای باغ جهت آبرسانی بهتر به روستاهای این بخش، تعویض مخزن فلزی آب با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان در علی آباد زاهدمحمود، اسفالت سه کیلومتر راه روستای استاس با دریافت صد تن قیر رایگان از محل بسیج سازندگی و در ادامه تحویل گرفتن صد تن دیگر آسفالت جهت سه کیلومتر دیگر از ادامه این مسیر و بهسازی ورودی گلزار شهدای بالاده بخش بیرم اشاره نمود.

افسری با بیان اینکه  در سال ۱۴۰۱ ساخت ده واحد منزل برای نیازمندان با هزینه کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست انجام است که پنج واحد در مرحله ساخت سقف می یاشد افزود: گروه های جهادی از طریق وام و اعتباراتی  که توسط بنیاد مسکن یا کمیته امداد تعلق می گیرد کار ساخت را بر عهده می گیرند و در واقع نیروهای  بسیج در زمان تعطیلی و استراحت خود به ساخت خانه برای محرومین می پردازند. البته در کنار اقدامات جهادی فعالیت های تربیتی مانند نماز جماعت و کلاس های تربیتی نیز در‌ مناطق محروم برگزار می‌گردد.

این عضو شورای تامین لارستان با بیان اینکه بسیج در بحث مقوله  مسائل اجتماعی  مانند طلاق، ناملایمات اجتماعی و … نیز در خدمت مردم می باشد بیان داشت: در بحث ازدواج اسان ۴۱ سری جهیزیه طی ۲۰ ماه گذشته با کمک خیرین و پایگاه های مختلف تهیه و تقدیم نوعروسان نیازمند شده است.

وی افزود:‌ کلاس های مختلفی در جهت مقابله با پدیده شوم طلاق و مسائل اجتماعی برگزار گردیده که می توان به  برگزاری۶۰ جلسه مهارت های فرزند آوری،‌  ۳۲ جلسه کلاس های تاب آوری  و سازش خانواده برای ۷۵۰ مشارکت کننده،‌  مشاوره انفرادی در حوزه کاهش طلاق  برای ۱۴۰نفر و  برگزاری ۷۰ جلسه مقابله با اعتیاد در سال ۱۴۰۰  برای ۱۱۵۰ نفر از افراد درگیر موضوع فوق اشاره نمود. افسری در عین حال بیان داشت:‌ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز کلاس های مختلفی برگزار شده تا فرهنگ سازی در این خصوص صورت پذیرد.

این مقام مسئول بیان داشت:‌ در لارستان سه محله کم برخوردار وجود دارد که بدلیل بافت فرسوده یا مردم نیازمند در آنها مسائل اجتماعی بیشتری وجود دارد و سعی کرده ایم با اجرای برنامه های مختلف در این محلات در بحث های عمرانی و کاهش آسیب های اجتماعی قدم های مثبتی برداریم و  قطعا آنچه را که از دستمان در جهت خدمت به مردم برآید دریغ نخواهیم کرد .

افسری در ادامه به حوزه فرهگی نیز اشاره نموده و با بیان افتخارات لارستان در این خصوص بیان داشت: امسال برخی از گروه های سرود حوزه های پایگاه بسیج لارستان به مراحل کشوری راه یافتند. همچنین پایگاه امام حسین(ع) ناحیه لارستان رتبه اول جشنواره اسوه استانی را احراز کرده و با پایگاه های کشوری در حال رقابت است و پایگاه مقاومت ام کلثوم خواهران نیز به جشنواره استانی اسوه راه یافته است. همچنین بیش از ۱۰ رتبه قابل تقدیر در جشنواره مالک اشتر نیز کسب شده است.

فرمانده سپاه لارستان در بخش دیگری از سخنان خود  بیان داشت: در هفته بسیج  بالغ بر ۲۳۰ برنامه در نظر گرفته شده که از اهم آنها می توان به  گردهمایی بزرگ بسیجیان، صبحگاه مشترک بسیجیان و ناجا، نقاشی دیجیتال از تصاویر شهدا در فضای مجازی، تهیه آلبوم تصاویر شهدا و اهدای آن به خانواده آنان، تجلیل از ۲۰ بسیجی زمان جنگ، برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی دو بیاد شهید مدافع حرم ابوذر فرح بخش در جهت محرومیت زدایی و برگزاری مراسم چهلم شهدای امنیت در بیرم و بالاده، افتتاح طرح های اقتصاد مقاومتی و …. اشاره نمود.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین