شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

با توجه به نزدیکی به دریا خواستار ایجاد زمین ورزش ساحلی در لارستان هستیم؛ شهرداری تیم های کشوری ورزش لارستان را حمایت نماید

رئیس هیات هندبال لارستان با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن لارستان به دریا این شهرستان از زمین ساحلی برخوردار نبوده که درصورت مهیا شدن میتوان بعنوان یکی از…

رئیس هیات هندبال لارستان با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن لارستان به دریا این شهرستان از زمین ساحلی برخوردار نبوده که درصورت مهیا شدن میتوان بعنوان یکی از قطب های هندبال ساحلی کشور مطرح شود اظهار داشت:  از شخص فرماندار و مسئولان شهری لارستان خواستاریم  این رشته کشوری را با محوریت شهرداری تحت  حمایت قرار داده  و  از تیمهای لیگ برتر و دسته یک کشور حمایت مالی نمایند.

گفتگوی خبرنگار میلاد لارستان را در ادامه با رئیس هیات هندبال لارستان در ادامه می خوانیم:

۱- در ابتدا خود را معرفی نموده و در سوابق ورزشی خود توضیح بفرمایید؟

علیرضا زائر هستم کارمند شرکت هواپیمائی آسمان که از اوائل نوجوانی علاقه‌ به ورزش داشته ام و در مقاطع مختلف بعنوان بازیکن عضو تیمهای منتخب هندبال لارستان بوده و در مسابقات استانی و کشوری حضور داشته ام . دارای مدارک داوری و مربیگری درجه دو کشور بوده و بعضی از قضاوت های کشوری داوری را نیز انجام داده ام.
۲- از چه سالی مسئولیت هیئت را بر عهده گرفتید؟

بنده در دو مقطع در سالهای ۷۸ الی ۸۹ و  ۹۵ تاکنون عهده دار این مسئولیت بوده و هستم .

۳- هیئت هندبال لارستان از چه زمانی شروع به کار کرده و در حال حاضر دارای چند عضو می باشد.؟

سابقه هندبال در لارستان به  سال ۱۳۴۸  و تلاشهای مرحوم روانبخش بر می گردد  و با توجه به علاقه مندی ، ظرفیت و پتانسیل بالای جوانان این خطه، این رشته یکی از ورزشهای مورد علاقه مردم بوده و در آن فعالیت صورت میگرفته است.  از همان ابتدا میتوان به جوانان جویای نامی همانند حسن عسکری ( عطا ) ، صمد محمودی ، محراب طاهری ،یوسف شریف زاده ، مرحوم روئین تن و …… در بخش مردان و مرحوم خانم شهلا یگانه در بخش بانوان نام برد که بازیکنان شاخص هندبال لارستان بعنوان نسل اول هندبال لارستان بوده اند.  بعد از آن تا کنون هندبال لارستان چند نسل پشت سر گذاشته که هر کدام از این نسلها افتخارات شایانی برای لارستان کسب کرده اند. هندبال در لارستان از همان ابتدا در زمین سیمانی بازی میشده و در آن دوران رقابت سنگینی با شهرستانهای کازرون ، نی ریز ، فسا و آباده داشته ایم.

در حال حاضر هیئت هندبال لارستان در دو بخش آقایان و بانوان فعال بوده و اعضای هیئت شامل نایب رئیسان آقایان و بانوان ، دبیر هیئت ، مسئول کمیته داوران ، مسئول کمیته استعدادیابی ، کمیته انضباطی ، کمیته مربیان و کمیته مشاورین مشغول به فعالیت هستند.

۵- بهترین مقام هایی که توسط این هیئت تا به حال کسب شده است؟

 از هندبال میتوان بعنوان یک رشته پر افتخار نام برد که مقامهای شایانی در سطح استان و کشور کسب کرده است. از راهیابی به لیگ برتر کشور توسط تیم هندبال مردان لارستان تا قهرمانی بانوان در مسابقات غرب آسیا توسط تیم بانوان شهید چمران ، قهرمانی مسابقات دسته دوم کشور و راهیابی به مسابقات دسته یک کشور توسط تیم شهرزاد و کسب دیگر عناوین کشوری در سطح آقایان و بانوان ،و همچنین کسب عنوان هیئت برتر استان در سالهای ۹۵ ، ۹۶ ، ۹۷ و ۱۴۰۰

۶- برنامه های شاخص آینده خود را بیان بفرمایید ؟

 هیئت هندبال لارستان ضمن بسط و گسترش هندبال در سطح شهرستان نگاه ویژه به رده پایه و برنامه ریزی های مدون و هدفدار جهت رشد و ارتقاء خردسالان و نونهالان شهرستان داشته و با توجه به حضور تیم بانوان شهید چمران در لیگ برتر کشور و همچنین حضور دو تیم آقایان باشگاههای شهید چمران و شهرزاد در جمع تیم دسته یک کشور از هم اکنون تمرکز خود مبنی بر میزبانی این مسابقات گذاشته است .
۷ – مشکلات و کمبودهای هیئات هندبال شهرستان را بیان بفرمایید؟

 از ورزش بعنوان یک هنر بدون هیچگونه درآمدی در شهرستانها میتوان نام برد که دچار مشکلاتی نیز می باشد. هندبال نیز از این مشکلات مستثنی نبوده بزرگترین مشکل ما مشکل مالی و حامی مستمر بوده ، علی رغم پتانسیل بالای جوانان و علاقه مندی آنان به این رشته و نزدیک بودن لارستان به دریا این شهرستان از زمین ساحلی برخوردار نبوده که درصورت مهیا شدن میتوان بعنوان یکی از قطب های هندبال ساحلی کشور مطرح شود .

   

۸ – توقع شما از مسئولین و خیرین ؟

 ضمن تشکر از فرماندار ویژه لارستان جناب دکتر دهقان که از بدو حضور ایشان نگاه بهتری به ورزش شهرستان داشته  است. با توجه به اینکه تعدادی از تیمهای کشور با نام شورا و شهرداری در مسابقات شرکت مینمایند از شخص فرماندار و مسئولان شهری لارستان خواستاریم این رشته کشوری را با محوریت شهرداری تحت حمایت قرار داده  و  از تیمهای لیگ برتر و دسته یک کشور حمایت مالی نمایند .

در بحث خیرین ضمن ارج نهادن به آنها تقاضای حمایتهای مالی از ورزش شهرستان علی الخصوص رشته های کشوری داریم و اطمیمان می دهیم  در کنار جوانان بودن و رفع مشکلات ورزش شهرستان دارای برگات و اجر زیادی بوده  و زکات سلامتی خود و خانوادهاشان خواهد بود .

۹- راه های عضویت جوانان در هیئت هندبال را بیان بفرمایید؟

هیئت هندبال لارستان متعلق به مردم شهرستان میباشد و افتخار ماست که خادمی  این رشته بر عهده ماست و درب هیئت به روی عزیزان باز بوده ، هر کسی خواستار همکاری افتخاری با هیئت لارستان می باشد میتواند اعلام آمادگی فرماید تا از توانمندی هایش استفاده شود.

۱۰- برنامه شما برای گسترش این ورزش در روستاها و بخش های شهرستان چیست؟

در حاضر شهرهای همجوار شهرستان همانند خور ، لطیفی ، کورده فعالیت چشمگیری در این رشته داشته و در صدد هستیم با همکاری آموزش و پرورش با آموزش معلمین ورزش و علاقه مندان ضمن برگزاری کلاس و کارگاههای آموزشی اقدام به پرورش مربی این رشته نماییم و از طریق بخشداری ها نیز نسبت به راه اندازی این رشته اقدام گردد .

۱۱- کلام پایان

ضمن سپاس و تشکر از همکاری شما از کلیه عزیزانی که در جهت اعتلای این رشته پر افتخار تلاش میکنند ، اعضای محترم هیئت ، مربیان زحمتکش ، داوران عزیز و مدیران زحمتکش باشگاهها تشکر نمود ، جا دارد از حمایتهای جناب طیبی ریاست اداره ورزش و جوانان و خیرینی که همیشه و در همه حال حامی و همیار هندبال بودند تقدیر و تشکر نموده . همچنین تقدیر و تشکر از ریاست هیئت هندبال استان جناب مهندس غلامشاهی

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین