پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مهمترین درخواست های پژوهشگران برترلارستان از مسئولین شهرستان چه بود؟!

پژوهشگران برترلارستان  افزایش روحیه کار تیمی بین سازمانی در جهت انجام پروژه های مختلف، حمایت از نیروهای فرهیخته بومی در جهت مهاجرت معکوس نخبگان به شهرستان، تعیین اولویت های پژوهشی…

پژوهشگران برترلارستان  افزایش روحیه کار تیمی بین سازمانی در جهت انجام پروژه های مختلف، حمایت از نیروهای فرهیخته بومی در جهت مهاجرت معکوس نخبگان به شهرستان، تعیین اولویت های پژوهشی هر شهرستان جهت کاربردی شدن پژوهش ها، توجه به خانواده ها با توجه به آسیب های اجتماعی موجود، پیشنهاد ایجاد مرکز حمایت از خانواده در شهرستان و همچنین حمایت از نوجوانان پژوهشگر با توجه به استعدادهای موجود را به عنوان بخشی از مهمترین خواسته های خود از مسئولان شهرستانی مطرح نمودند.

طی مراسمی با حضور دهقان  فرماندار ویژه لارستان، موسوی امام جمعه، نامدار رئیس شورای شهر، قناعت پور رئیس مرکز رشد واحدهای فناور لارستان،‌ روسای مراکز آموزش عالی لارستان و جمعی از مسئولین ادارات مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در محل سالن همایش برج علم و فناوری برگزار گردید.

به گزارش میلادلارستان در ابتدای این  مراسم طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان ضمن تشکر از بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان جهت ساخت برج علم و فناوری گفت: امیدواریم بزودی شاهد افتتاح در خور شأن این مجموعه بزرگ باشیم تا شرکت های دانش بنیان در این مجموعه مستقر گردند.

  

وی با بیان اینکه هفته پژوهش هر ساله هفته آخر آذرماه در لارستان برگزار می گردد اظهار داشت: دغدغه ما این بوده که افراد مختلفی که میخواهند وارد حوزه پژوهش شوند بتوانند ابزار رسیدن به آن را به دست آوردند و  به همین دلیل بیش از ۳۰ کارگاه دراین خصوص  برگزار گردیده است.

دبیر ستاد هفته پژوهش شهرستان با ابراز اینکه برای انتخاب پژوهشگران برتر سه حوزه فناوران برتر، پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی برتر و همچنین پژوهشگر نوجوان برتر در نظر گرفته شده تا از آنها تقدیر گردد افزود: در مجموعه شهرستان حدود ۱۳۰ هیئت علمی دانشگاهی و حوزوی وهمچنین دبیران مدارسی برگزیده شده اند که در حوزه پژوهش اقداماتی انجام داده اند.

وی ادامه داد:‌ این مجموعه یک گنجینه بزرگ است که در اختیارمان قرار گرفته و طبق برآوردها نزدیک به ۱۵۰۰ مقاله بین المللی توسط این افراد در مجلات به چاپ رسیده که حتی برخی بصورت مشترک با اساتید هیئت علمی دانشگاه های مختلف و چهره های شاخص بین المللی صورت پذیرفته است.

 


طاهری با بیان اینکه در درجه اول این افراد می توانند به سیاست گذاری ها و همچنین اقتصاد شهرستان کمک نمایند و بعنوان مشاور به همکاری با مسئولین شهرستان بپردازند اظهار داشت:  در موضوع آمایش شهرستان نیز می توان از این پژوهشگران بهره برد چرا که نیازمند یک هم افزایی جدی هستیم تا سازوکاری برای ایجاد یک زیست بوم فناوری کامل فراهم  گردد.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد این زیست بوم می توان مسیر را برای هر فرد که دارای ایده ایست فراهم کرد افزود: وظیفه دیگر ما ایجاد سازوکار برای شناخت و استفاده بهتر از نخبگان شهرستان است زیرا برخی هم شهریان ما دارای جایگاه های کشوری و بین المللی هستند.  طاهری به بحث جهاد تبیین در حوزه فعالیت های پژوهشی نیز اشاره نموده و بیان داشت:‌ باید دستاوردها و فعالیت های پژوهشی در جریان پس از انقلاب اسلامی به جامعه شناسانده شود.

در ادامه دکتر موسوی خرم امام جمعه لارستان با بیان اینکه باید توجه کنیم که پژوهش ها و نخبه پروری ما بر اساس پروژه های کلان کشور باشد گفت: اگر این اتفاق بیافتد در جامعه تأثیرگذار خواهیم بود. بسیار مهم است که ما یک پروژه کلان را بشناسیم و ذیل آن پروژه پژوهش تعریف نموده و نیرو تربیت نماییم.

وی ادامه داد: امروز تعداد زیادی از جوانان در دانشگاه ها مراحل تحصیل علم را طی نموده اند اما بیکار هستند دلیل این اتفاق عدم توجه به پروژه های کلان کشور است تا بر اساس آن رشته تعریف نموده و نیرو تربیت نماییم. در شهرستان لارستان باید دانشگاه ها به این نکته توجه کنند که متناسب با پروژه های کلان کشور پژوهش نمایند.

امام جمعه لارستان با اظهار اینکه در کشور ما یک پروژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تعریف شده است افزود: این بیانیه دارای سه بخش توصیفی، دستاوردی و ارائه ۷ پروژه کلان کشور در بحث خودسازی،‌تمدن سازی و جامعه پردازی است و بنا به فرمایش رهبری شعارهای انقلاب اسلامی شعارهای فطری و جهانی است که با توجه به این سطح پروژه ها تعریف می گردد. وی بیان داشت: بین واقعیت ها و بایدها در جمهوری اسلامی در حال حاضر فاصله ای وجود که البته طی شدنی است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: بنا بر فرموده رهبری روحیه ما می توانیم موتور پیشران کشور در حوزه علم و فناوری است و جوانان محور تحقق نظام اسلامی هستند. اولین توصیه رهبری بر محور پژوهش است که توصیه های دیگر ایشان نیز به واسطه پژوهش تحقق می یابد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه گام دوم انقلاب بعنوان پروژه کلان نظام اسلامی در راستای سه هدف خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی روی میز مسئولین باشد اذعان نمود: استعداد علم در ملت ما از متوسط جهانی بالاتر بوده و نزدیک به دو دهه است رستاخیز علمی در جامعه آغاز شده است و با سرعتی بالا یعنی ۱۱ برابر شتاب متوسط جهانی در حال پیشرفت است. بنا بر فرمایش رهبری البته این راه های پیشرفت طی شده تازه آغاز راه بوده و باید قله های دانش توسط کشورمان طی شود تا عقب ماندگی ها جبران گردد.

در ادامه برنامه دکتر محمود خدادوست پژوهشگر برتر دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر سمیه غلامی مدیر مرکز مشاوره مجتمع آموزش عالی لارستان و امیرمحمد شرف دینی پژوهشگر برگزیده نوجوان شهرستان به بیان دغدغه های خود پرداختند. اهم مطالب و درخواست های این افراد شامل افزایش روحیه کار تیمی بین سازمانی در جهت انجام پروژه های مختلف، حمایت از نیروهای فرهیخته بومی در جهت مهاجرت معکوس نخبگان به شهرستان، تعیین اولویت های پژوهشی هر شهرستان جهت کاربردی شدن پژوهش ها، توجه به خانواده ها با توجه به آسیب های اجتماعی موجود، پیشنهاد ایجاد مرکز حمایت از خانواده در شهرستان و همچنین حمایت از نوجوانان پژوهشگر با توجه به استعدادهای موجود عنوان گردید.

 

در حاشیه این نشست از محصول خوراک دام شرکت آدرین رشد دایان، سامانه ارتباطات و شفافیت شورای اسلامی شهر لار شرکت یکتا داده گستر پویش لارستان و سامانه هوشمند پسماند شرکت بهماند صنعت آریا راد رونمایی شده و از آقای منصور اسماعیلی مدیرعامل بنیاد خیریه هاشمی لارستان قدردانی گردید.  از دیگر برنامه های این گرامیداشت پخش کلیپ دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها و تحلیل از ۱۶ پژوهشگر و فناور برتر شهرستان بود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین