سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

نشست خبری؛ از کرونا و مسکن ملی تا خدمات هلال‌احمر و برق

به گزارش میلاد لارستان در نشست خبری جمعی از روسای ادارات که به میزبانی و ریاست فرماندار ویژه لارستان برگزار شد، مسئولان علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران، به ارائه…

به گزارش میلاد لارستان در نشست خبری جمعی از روسای ادارات که به میزبانی و ریاست فرماندار ویژه لارستان برگزار شد، مسئولان علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات خبرنگاران، به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

ماسک و واکسن فراموش نشود

در این نشست محسن سلمان‌‌پور رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان بر لزوم توجه به دستورالعل‌های بهداشتی به جهت اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا تأکید داشت و از اصحاب رسانه خواست در راستای آگاه‌سازی عمومی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه لارستان به عنوان دومین شهرستان جنوب ایران است که در آن وضعیت زرد کرونایی اعلام شده است، افزود: با توجه به خستگی کادر درمان نیاز است استفاده از ماسک، عدم حضور در فضاهای دربسته و همچنین تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال صورت گیرد.

ایجاد کارگاه سازندگی در شهر لار با شروع طرح مسکن ملی

درخصوص مسکن ملی فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه زمین برای ساخت مسکن آماده شده است، گفت: در سال گذشته و پس از وقوع سیل موضوع مهم ساخت مسکن ملی طی جلسات متعدد مورد توجه قرار گرفت.

داریوش دهقان با بیان اینکه عمده مشکلات تأمین زمین جهت ساخت مسکن ملی مربوط به شهرهای لار و خور و تا حدودی در شهر لطیفی به جهت کمبود زمین بوده که خوشبختانه بخشی از آن حل شده است، افزود: متقاضیان طرح ملی مسکن در شهر لار نسبت به کل استان فارس بسیار زیاد بوده اما میزان زمین کم است.

 

وی با اشاره به اینکه با همکاری دانشکده علوم پزشکی لارستان مقدار ۷ و نیم هکتار زمین آزاد شد و در روند اداری قرار گرفته است، تصریح کرد: در شهر لار زمین‌های دولتی در مقیاس زیاد نداشته و به همین دلیل از زمین‌های شخصی بهره گرفته شده که البته متعلق به جمع زیادی است که به همت جمعی مشکلات در حال رفع است و می‌توان با اجرای طرح ملی مسکن کارگاه سازندگی را در شهر ایجاد کرد.

تعیین تکلیف ۱۱۷ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در لار

در ادامه حسینی بعنوان نماینده مالکین زمین مورد نیاز جهت ساخت مسکن ملی توضیحاتی را ارائه داد و گفت: حریم غربی شهر لار به مساحت ۳۲۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته و جلسات کارشناسی به منظور اخذ بهترین تصمیم برگزار شده است.

وی در راستای اجرای طرح ملی مسکن در لار یک انقلاب اجتماعی متشکل از مردم و مسئولان در حال رقم خوردن است که تاکنون کم‌سابقه بوده است، افزود: تلاش‌ها به ثمر نشسته و در ۳۰ مهرماه مصوبات خوبی در استانداری فارس به همراه داشته و قریب یک ماه در شورای شهر لار میزبان مالکین در راستای جلب نظر آنان هستیم.

حسینی با تجلیل از حمایت و همکاری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار فارس، فرمانداری لارستان، شورای اسلامی و شهرداران لار، منابع طبیعی و جهادکشاورزی لارستان، تصریح کرد: در طول یک ماه گذشته ۷۶۱ مالک از اراضی حریم غربی شهر لار شناسایی شده و ۵۲۶ سند جمع‌آوری شده و ۱۲۵ پلاک به مساحت۱۱۷ هکتار از مجموع ۳۲۰ هکتار رضایت مالک برای واگذاری زمین و مشارکت در اجرای طرح ملی گرفته شده است.

 

نماینده مالکین زمین در نظر گرفته شده جهت اجرای طرح ملی مسکن در شهر لار با بیان اینکه با پیگیری‌های فرماندار لارستان سهم در نظر گرفته شده برای مالکین و دولت ۵۰ به ۵۰ درصد است، خاطر نشان کرد: برای سهم شهرداری طبق قانون ماده ۱۰ قابل واگذاری نیست و مقرر شده ۵ درصد از سهم مالکین و ۵ درصد از سهم دولت به شهرداری تعلق گیرد.

وی با بیان اینکه زمین در نظر گرفته شده در کمربند غربی لار با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها، ارزش ساخت مسکن را کاهش می‌دهد و از طرفی ارزش‌افزوده مسکن را افزایش می‌دهد،‌ ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مردم آبادانی زمین‌های موجود در مرکز شهر است و امید می‌رود با اجرای این طرح، ورودی شهر به شکلی آبرومند ساخته شود.

فرماندار لارستان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با اختصاص زمین‌های خصوصی هزینه اضافی بر متقاضیان تحمیل نمی‌شود، گفت: این زمین هم مجانی است چرا که از سهم دولت به مردم و ساخت مسکن ملی اختصاص می‌یابد.

ساخت سونا و جکوزی برای استخر هلال احمر لارستان

در ادامه این جلسه محسن زمانی رئیس شعبه ویژه هلال احمر لارستان با بیان اینکه ۱۳ سال از زمان ساخت اسکلت فلزی در جوار ساختمان هلال احمر می‌گذرد، گفت: خوشبختانه با سفرهای صورت گرفته فرماندار لارستان به پایتخت، مجوز فروش یک قطعه زمین متعلق به هلال احمر با کاربری مسکونی و تجاری به منظور تأمین بودجه اتمام پروژه ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربعی اسکلت فلزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۷۵ استخر هلال‌احمر در لار افتتاح شده و طی سالیان متمادی تلاش‌هایی در راستای افزودن فضای سونا و جکوزی به این مجموعه صورت گرفته بود که خوشبختانه با رایزنی‌های فرماندار لارستان مبلغ یک میلیارد تومان به منظور ساخت این طرح اختصاص یافته و اکنون پروژه به مرحله نازک‌کاری رسیده است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فرماندار لارستان، مقرر شده تا درآمدهای مربوط به هلال‌احمر به لارستان پرداخت شود.

 

رئیس هلال‌احمر لارستان از ساخت یک خانه بهداشت در روستای «سایه‌خوش» بندرلنگه به همت خیرین لارستانی از سوی هلال احمر لارستان ساخته می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح، ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی جذب شده است.

زمانی از جذب ۷۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان برای مددجویان خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان آن به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

وی این خبر خوش را برای مردم بیرم داشت که با پیگیری‌های فرماندار لارستان مجوز نمایندگی هلال احمر برای بیرم اخذ شده است، خاطر نشان کرد: در کل کشور فقط در مراکز شهرستان هلال احمر مستقر است.

این مسئول از اخذ مجوز ساخت پایگاه برای محور لار به بستک خبر داد و عنوان کرد: تا فاصله بیش از ۱۰۰ کیلومتری لارستان تا حوزه استان هرمزگان هیچ پایگاه امدادی وجود ندارد اما پس از سالها پیگیری این مجوز اخذ شده است.

زمانی اضافه کرد: ۷ دهانه مغازه موجود در مجتمع هلال نیز به مجموعه هلال‌احمر لارستان برمی‌گردد و عوائد آن در لارستان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز ایجاد داروخانه هلال احمر در لارستان صادر و به شکل کتبی اعلام شده است، افزود: برای راه‌اندازی این داروخانه نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۰ در تهران از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان است تا بتوان برای ایجاد آن اقدام کرد.

رشد ۷۶ درصدی جذب اعتبارات در اداره برق لارستان

سپس امین دامن‌کشان رئیس اداره برق لارستان در سخنانی با ابراز خرسندی نسبت به اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون در مجموع ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار خارج از اعتبارات توسعه‌ای به واسطه فروش انشعاب جذب شده است، گفت: طی یکسال اخیر تعداد ۱۲ دستگاه ترانس ۲۰۰ در مجموعه لارستان نصب، در مجموعه شبکه فشار قوی و ضعیف ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ۲ دستگاه تقویت کننده ولتاژ در روستاهای بریز و چاه‌نهر، ۱۲۰۰ متر شبکه روشنایی معابر در شهر عمادده، ارتقاء ۲۱ دستگاه ۲۰۰ به ۳۱۵، نصب ۲۲ دستگاه جدید به منظور جلوگیری از اُفت ولتاژ در شهرها و روستاها با اعتبار ۹ میلیارد تومان، تعویض پایه‌های فرسوده به تعداد نزدیک به ۵۰۰ مورد و غیره بوده است.

 

وی با بیان اینکه ۴ کیلومتر شبکه جدید فشار متوسط در شهر لار به واسطه نیاز شبکه توسعه یافته است، افزود: هر ساله بیش از ۶ درصد اُفت بار در شبکه اتفاق می‌افتد اگر در موضوع برق وضعیت پایدار است، به واسطه تلاش همکاران در شرکت برق است.

دامن‌کشان همچنین از ایجاد خط‌های جدید برای روستای براک و شهر لطیفی خبر داد و یادآور شد: ۶ دستگاه پُست هوایی، ۱۸۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و ۱۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط  مجوز گرفته شده و اکنون اجرا شده است.

رئیس اداره برق لارستان از جذب ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب طرح بهارستان به منظور اصلاح شبکه برق به منظور محرومیت‌زدایی در سطح روستاها اشاره کرد و ادامه داد: ۷ دستگاه مربوط به اُفت ولتاژ در سطح روستاها در حال نصب است.

وی در پایان اضافه کرد: مجموع اعتبارات شرکت برق لارستان به نسبت سال گذشته ۷۶ درصد رشد پیدا کرده است.

این مسئول درباره علت خاموش بودن یک در میان پایه‌های چراغ برق، گفت: این اقدام به منظور کاهش بار ایستگاه‌های برق به منظور کاهش مصرف گاز است که به شکل ملی در حال اجراست و امید می‌رود از اواسط بهمن‌ماه با فروکش کردن مصرف گاز این مشکل حل شود.

ف ۱۱۰

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نشست خبری؛ از کرونا و مسکن ملی تا خدمات هلال‌احمر و برق”

  1. مصطفی گفت:

    والا ما بجای مدیریت برق، مدیریت خاموشی برق در سطح شهر لار داریم . تاریکترین شهر فارس لار است. بلوار فرودگاه که به نوعی ورودی لار از سمت فرودگاه و بندرعباس می باشد تاریکترین و نازیباترین قسمت شهر است. مگر فرماندار و مدیریت برق لار قول کارگزاری چند صد پایه روشنایی دیگر در همین بلوار را ندادند؟؟؟ الان همین روشنایی ها هم یک در میان خاموش است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین