پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 27

جای خالی بازار قیصریه لار در بین 26 اثر ثبت شده ایران در یونسکو؛‌ جناب فرماندار شما همت کنید…

‌ایران در حالی در  رتبه دهم ثبت میراث در یونسکو با ۲۶ پرونده ثبت شده قرار دارد که جای خالی بازار قیصریه لار، آتشکده آذرفرنبغ کاریان، کاروان سراها و بسیاری…

‌ایران در حالی در  رتبه دهم ثبت میراث در یونسکو با ۲۶ پرونده ثبت شده قرار دارد که جای خالی بازار قیصریه لار، آتشکده آذرفرنبغ کاریان، کاروان سراها و بسیاری از آثار فرهنگی تاریخی منطقه که هر کدام قابلیت ثبت در این مجموعه را دارا می باشد.

کشور ایران در حال حاضر با ۲۶ پرونده ثبت شده در یونسکو  جایگاه دهم را در بین ۱۹۳ کشور دارا می باشد. «جلوگیری از تخریب آثار و حفاظت از آن‌ها» و «اعطای کمک‌های مالی، حفاظتی و اطلاعاتی برای حفاظت از آثار ثبت جهانی شده»‌ بخشی از کمک‌های جهانی برای ماندگاری میراث بشری بعد از ثبت در یونسکو است.

‌هرگاه یک اثر تاریخی در کشوری به ثبت جهانی برسد، آن اثر به محض قرار گرفتن در فهرست یونسکو در فهرست مقاصد گردشگری داخلی و بین‌المللی قرار می‌گیرد و فواید مالی زیادی نصیب کشورهای دارای میراث جهانی می‌شود.

به گزارش میلادلارستان  تلاش در راستای قرارگیری بازار قیصریه لارستان به عنوان یکی از بناهای مهم و قدیمی موضوعی است که سالیان گذشته نیز تنها از آن سخن گفته شده و حتی حضور وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری در لارستان و وعده وی به پیگیری موضوع نیز نتوانست آن را عملیاتی نماید.

 

شاید با توان و پیگیری مداوم و قابل تقدیر فرماندار ویژه لارستان و همراهی نماینده مردم و مسئولان محلی بتوان بار دیگر موضوع را پیگیری نمود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “جای خالی بازار قیصریه لار در بین 26 اثر ثبت شده ایران در یونسکو؛‌ جناب فرماندار شما همت کنید…”

  1. ناشناس گفت:

    شاید .شاید

  2. لاری گفت:

    متاسفانه تا مسئولین لار غیر بومی هستند برای لار پیشرفتی نخواهیم دید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین