سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

بناهای تاریخی لارستان نیازمند توجه مسئولان میراث فرهنگی

  امام جمعه لارستان با بیان اینکه از یک طرف باید میراث فرهنگی را حفظ کنیم و از طرفی باید مسئولیت آن را بپذیریم، گفت: صرف اینکه یک بنا ثبت…

 

امام جمعه لارستان با بیان اینکه از یک طرف باید میراث فرهنگی را حفظ کنیم و از طرفی باید مسئولیت آن را بپذیریم، گفت: صرف اینکه یک بنا ثبت میراث فرهنگی است و باید دست نخورده باقی بماند، حل مشکل نیست بلکه ایجاد مشکل می‌کند که انتظار می‌رود مسئولان در حوزه میراث فرهنگی توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار در سخنانی با بازخوانی وقایع تاریخی فرار شاه از ایران همزمان با وقوع انقلاب اسلامی و آوارگی شاه در کشورهای مختلف، اظهار داشت: در تشییع جنازه هیچکدام از سران کشورها شرکت نکردند.

وی سرنوشت رقم خورده برای شاه ملعون بعنوان کسی که چشم امید به بیرون از مرزها داشت را برای آنها که دل در گرو سایر کشورها دارند، عبرت‌آموز دانست و افزود: هر آنکسی که تکیه بر مستکبران کرد، جز ذلت چیز دیگری در انتظار او نیست.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه بنا فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، این اقرار بعد از دهها سال نوکری شاه ایران نسبت به آمریکایی‌هاست، تصریح کرد: بنا به کتاب خاطرات اردشیر زاهدی، به گفته شاه، سرنوشت شاه درس عبرتی برای ممالک خاورمیانه و سایر حکومت‌ها خواهد بود که به ایالات متحده دل نبندند و نسبت به حمایت از آن کشور مطمئن نباشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملت ایران به حَسب مبانی فکری، اعتقادی و عبرت‌های پیش‌رو مسیر دیگری را در پیش گرفت و به آمریکا اعتماد نکرد خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران عزیزترین ملت‌های عالم است.

وی با اذعان به اینکه فعلا مطلبی را اجمالی و سربسته عرض می‌کنم و امیدوارم که منشاء اثر باشد و نیاز به تکرار با جزئیات نباشد، ادامه داد: نگرانی‌های شدید و زیادی از سوی متدینین مطرح شده برای کشف حجاب در برخی از اماکن که باید برخی از مراکز باید مسئولان رفتار بکنند و نسبت به این تخلف خودشان چاره‌اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام موسوی تأکید کرد: توقع ما از مسئولان اجرای قانون بدون ملاحظه و مماشات است.

امام جمعه لارستان با خطاب قراردادن اداره میراث فرهنگی و سایر ادارات نسبت به بناهای قدیمی سطح شهر که در گذشته نیز تذکر داده شده، توجه داشته باشند، عنوان کرد: این بناها در معرض تخریب و سوانح هستند که یکی از این موارد شکاف برداشتن دیوار بنای تاریخی موجود در پشت مسجد فضل‌الله‌خانی است که بدلیل عدم رسیدگی و تردد زیاد ماشین و افراد پیاده از جوار آن موجب خطرات جانی و مالی است.

وی با بیان اینکه از یک طرف باید میراث فرهنگی را حفظ کنیم و از طرفی باید مسئولیت آن را بپذیریم، ادامه داد: صرف اینکه یک بنا ثبت میراث فرهنگی است و باید دست نخورده باقی بماند، حل مشکل نیست بلکه ایجاد مشکل می‌کند که انتظار می‌رود مسئولان در حوزه میراث فرهنگی توجه لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی از تلاش‌های ارزشمند خیرین و مجموعه علوم پزشکی لارستان در راستای راه‌اندازی و استقرار رشته پزشکی در لار تقدیر و تشکر کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین