جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

انجام نخستین جراحی پیشرفته سرطان رحم در بیمارستان لار

نخستین جراحی پیشرفته سرطان رحم در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان با موفقیت انجام شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، برای نخستین بار در…

نخستین جراحی پیشرفته سرطان رحم در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان با موفقیت انجام شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، برای نخستین بار در مرکزآموزشی درمانی امام رضا ع لارستان عمل جراحی مرحله بندی کامل سرطان رحم توسط متخصصین این مرکز انجام و برای کنترل کامل بیماری، رحم، تخمدان ها، اومنتوم و غدد لنفاوی بیمار همزمان و به طور کامل خارج و پاکسازی شد.

دکتر مینا ایزدی متخصص زنان و زایمان بیمارستان لار در این خصوص اظهار داشت: بیماری ۵۱ ساله با سابقه خون ریزی های غیر طبیعی در یکسال گذشته مراجعه کرد و پس از بررسی های اولیه، تحت درمان دارویی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم تلاش های متعدد در حوزه درمان دارویی، متاسفانه نتیجه مورد انتظار محقق نشد بنابراین پس انجام نمونه برداری از بافت داخل رحم، نتایج آزمایشات پاتولوژی اندومتریال کنسر (سرطان رحم) را نشان داد. پیشرفت بیماری به گونه ای بود که باید تمام اندامهای درگیر از جمله رحم، تخمدان ها، اومنتوم و غدد لنفاوی به شکل کامل برداشته می شد.

دکتر ایزدی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی تصریح کرد: نتایج بعد از این عمل که برای نخستین بار در منطقه و در مرکز آموزشی درمانی امام رضا ع لارستان انجام شد، توسط متخصصین متعدد و مرتبط دیگر از جمله دکتر لطفی متخصص آنکولوژی بررسی گردید و خوشبختانه با توجه به موفقیت آمیز بودن جراحی، مراحل دیگر درمان از جمله شیمی درمانی و رادیوتراپی برای تکمیل درمان تشخیص داده نشد و این مهم به معنی موفقیت آمیز بودن صددرصدی عمل جراحی است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص زود هنگام سرطان رحم در روند درمان بسیار موثر است افزود: سرطان رحم، یکی از سرطان های شایع است که خودش را با خونریزی های غیر طبیعی در زمان باروری و یائسگی نشان میدهد، لذا توصیه میشود در صورت مشاهده این علائم بدون فوت وقت به پزشک مراجعه کنید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین