چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 32 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه کهورستان- لار به. طول 36 کیلومتر

  با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح و عملیات اجرایی بزرگراه کهورستان ـ لار نیز آغاز شد. به گزارش میلاد…

 

با حضور وزیر راه و شهرسازی ۲۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور افتتاح و عملیات اجرایی بزرگراه کهورستان ـ لار نیز آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم، محور کهورستان لار بخشی از کریدور بندرعباس- کهورستان- لار- جهرم -شیراز است که استان هرمزگان را از طریق استان فارس به سایر استان های مرکزی و غربی متصل می‌کند، این محور از بندر شهید رجایی از استان هرمزگان آغاز شده و از طریق شهرستانهای کهورستان ، لار، جهرم و شیراز با اتصال به کریدور بزرگراهی جنوب به شمال کشور، استان های مرکزی و غربی کشور را به بنادر استان هرمزگان متصل می کند.

محور کهورستان -لار در سالهای اخیر به عنوان جایگزین مناسب کریدور جنوب به شمار بندرعباس سیرجان با حجم بالای تردد وسایط نقلیه سنگین ترانزیتی مواجه شده است.

احداث باند دوم بزرگراه علاوه بر تسهیل و سرعت بخشی به ترافیک مسیر، موجب افزایش ایمنی مسیر خواهد شد ، علاوه بر آن با کاهش ترافیک محور، زمان سفر و مصرف سوخت وسایل نقلیه به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر ۲۰ کیلومتر از محور کهورستان- لار به بهره برداری رسیده و ۸۴ کیلومتر در دست احداث باند دوم و ۴۹ کیلومتر آماده مناقصه می باشد هم اکنون شاهد آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم این محور به طول ۳۶ کیلومتر بودیم.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره‌ برداری از این طرح‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در راستای سیاست تکمیل کریدور نوار ساحلی جنوب کشور پروژه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده‌ایم، یکی از اولویت‌های اساسی راهسازی تکمیل این کریدور اصلی است.

وی افزود: شهرهای جدید ساحلی در امتداد این کریدور طراحی شده‌اند و قرار است این شهرهای جدید تاسیس شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۳:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین