جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 55 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

در اجرای کنسرت و تئاتر شأن فضای فرهنگی و مذهبی لارستان حفظ شود

امام جمعه لارستان به مدیران فرهنگی با بیان اینکه همیشه به مسئولان ذیربط توصیه شده است که تئاتر و کنسرت‌ها را می‌توان با بومی‌سازی اجرا کرد، گفت: مردم لار، متدین،…

امام جمعه لارستان به مدیران فرهنگی با بیان اینکه همیشه به مسئولان ذیربط توصیه شده است که تئاتر و کنسرت‌ها را می‌توان با بومی‌سازی اجرا کرد، گفت: مردم لار، متدین، انقلابی و ارادتمند به اهل‌بیت(ع) هستند و دوست دارند در برنامه‌ها مسائل شرعی رعایت شود و باید در دعوت از برگزارکنندگان کنسرت این موضوع را مدنظر داشت که شأن فضای فرهنگی و مذهبی شهر را به هم نریزد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه ماه شعبان و سال ۱۴۰۱، با اشاره به توافق اخیر کشورهای ایران و عربستان، اظهار داشت: طی سالیان اخیر رابطه ایران و عربستان بسیار پرتنش بوده است.

وی افزود: اعدام جوانان بی‌گناه شیعه به بهانه عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع)، جنگ و کشتار مردم مظلوم یمن، همراهی با آمریکا در ناآرامی‌های ایران و حمایت از شبکه ضد ایرانی اینترنشنال از جمله اقدامات تنش‌زای کشور عربستان با ایران و بسیاری از کشورها بوده است.

امام جمعه لارستان کشور عربستان را برادر بزرگتر کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و با بیان اینکه این کشورها در موضوعات مختلف تابع عربستان هستند که نمونه آن همراهی این کشورها در فراخواندن سفیر خود از ایران پس از اتفاقات به وجود آمده برای سفارت عربستان بود، تصریح کرد: توافق ایران و عربستان راه را برای ارتباط بهتر کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می‌کند و این مهم می‌تواند راه فعالیت رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه را محدود کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز خرسندی از سفر اخیر رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران به کشور امارات و مباحث مطرح شده، خاطر نشان کرد: کشور بحرین و سایر کشورهای اسلامی برای توافق و رابطه با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی علت نقش‌آفرینی کشور چین در ایجاد رابطه بین ایران و عربستان را راهبرد این کشور در  تقویت بنیه اقتصادی، توسعه تجارت با همه کشورهای دنیا اعلام کرد و ادامه داد: کشور چین بسیار رشد کرده تا جایی که علاوه بر توسعه اقتصادی توانسته در حوزه فضایی، نظامی و موشکی رشد خوبی داشته باشد.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه باید به شکل کلان به موضوع توافق ایران و عربستان نگریسته شود، عنوان کرد: عربستان با نظام‌هایی که با انقلاب به رأس کار آمده باشند، مسئولان خود را با انتخابات برگزینند و دیگر آنکه نظامی که اسلامی باشد اما وهابی نباشد، مخالف هستند که هر سه مورد آن در نظام اسلامی ایران جمع شده و عربستان با همه این موارد خصومت مبنایی دارد.

این کارشناس سیاسی با بازخوانی برخی وقایع تاریخی نظیر حمایت عربستان از صدام در جنگ با ایران، تشکیل شورای همکاری خلیج‌فارس برای حمایت از صدام، فاجعه کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶، گفت: عربستان پس از حمله صدام به کویت وارد فاز تنش‌زدایی و ارتباط با ایران شد و تا فروردین سال ۱۳۸۲ این ارتباط ادامه داشت تا اینکه پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی صدام که موجب به قدرت رسیدن شیعیان شد، عربستان مخفیانه گروههای تکفیری را تشکیل داد که دست به ناامنی و جنایت زدند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۳ که انقلاب‌های عربی شروع شد و مرگ ملک عبدالله موجب به قدرت رسیدن محمد بن سلمان شد و دست به کارهای خشنی زد که نمونه بارز آن شروع جنگ یمن، حذف شاهزادگان رقیب داخلی، محاصره قطر، نقش‌آفرینی در اغتشاشات ایران و غیره است که برای عربستان بسیار پرهزینه بوده، خاطر نشان کرد: در بودجه جدید عربستان که روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت صادر می‌کند، ۴۰ میلیون دلار کسری بودجه دارد.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه عربستان در کنار تنشی که با ایران ایجاد کرده بود، به اغتشاشات دل‌بسته بود و خوشبختانه ملت ایران باز هم سنگ تمام گذاشتند و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دشمنان نشان دادند که با یک نظام اسلامی مقتدر روبه‌رو هستند، افزود: اقتدار نظام اسلامی عربستان را به نقطه‌ای رساند که با ایران مقتدر باید از سر احترام تعامل برقرار کرد.

حجت‌الاسلام موسوی صبر انقلابی و اقتدار مظلومانه ایران را دلیل حضور دشمن پای میز مذاکره برشمرد و تأکید کرد: بخاطر موضوع توافق هرچند کار بزرگی بود و تأثیرات اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی داشت، نباید ذوق‌زده شد، ضمن آنکه استقبال می‌کنیم می‌بایست هوشیاری خود را حفظ کرد.

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست مردم در جریان جزئیات توافق گذاشت، گفت: عدم اطلاع مردم موجب حاشیه‌سازی و جوسازی رسانه‌ای می‌شود.

امام جمعه لارستان با اذعان به اینکه جمهوری اسلامی ایران از این پس رفتارهای عربستان را ملاک قرار می‌دهد، تصریح کرد: عربستان در حال حاضر فضای هوایی خود را در اختیار اسرائیل قرار داده، اینترنشنال بسیار خباثت کرده و باید بدانیم رویکرد این شبکه ماهواره‌ای چه خواهد بود، شیعیان عربستان چه وضعیتی خواهند داشت، تبلیغات وهابیت علیه ایران چگونه خواهد بود؟

وی خطاب به مدیران فرهنگی با بیان اینکه همیشه به مسئولان ذیربط توصیه شده است که تئاتر و کنسرت‌ها را می‌توان با بومی‌سازی اجرا کرد، افزود: مردم لار، متدین، انقلابی و ارادتمند به اهل‌بیت(ع) هستند و دوست دارند در برنامه‌ها مسائل شرعی رعایت شود و باید در دعوت از برگزارکنندگان کنسرت این موضوع را مدنظر داشت که شأن فضای فرهنگی و مذهبی شهر را به هم نریزد.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: در صدور مجوز اجرای تئاترها نیز حتما به محتوای آن نظارت لازم صورت گیرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۴:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “در اجرای کنسرت و تئاتر شأن فضای فرهنگی و مذهبی لارستان حفظ شود”

  1. لاری ساکن در امارات گفت:

    فعلا که مسولان نظام. تصمیم دارند که با کشور عربستان روابط دیپلماتیک وسیاسی برقرار کنند و در نتیجه روابط ایران در منطقه با سایر کشورهای. اسلامی هم خوب میشود. و ایران ازحالت انزوا خارج وکمک زیادی به معیشت ایرانیان وبخصوص لارستان های مقیم کشورهای. عربی میشود

  2. ناشناس گفت:

    حفظ ارزش كليد حراست از محتواى هنر و پيشرفت هنرمند بوده و هست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین