یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تجلیل از هنرمندان لارستانی در قالب طرح استانی «صحبت‌یار»

از چند هنرمند لارستانی در قالب طرح استانی «صحبت‌یار» در کنار ۱۰۰ چهره فرهنگی و هنری تجلیل شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی…

از چند هنرمند لارستانی در قالب طرح استانی «صحبت‌یار» در کنار ۱۰۰ چهره فرهنگی و هنری تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس با اشاره به پاسداشت فرهنگ‌وران و هنرمندان که سرمایه‌های معنوی کشور هستند و اینکه پیش از این ۱۴ تن از مفاخر شناسایی و نشان مفاخر خود را دریافت کرده اند، گفت: در راستای پاسداشت تلاش‌های چهره‌های برجسته فرهنگ و هنر استان نیز، رویداد ویژه «صحبت یار» را آغاز کردیم که تا کنون تلاش‌های نزدیک به ۱۰۰ چهره فرهنگی و هنری را پاس داشته‌ایم.

حمیدرضا قانعی، با اشاره به اینکه در سال پیش رو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی فارس با راه اندازی سه کارگروه هنر و ادبیات، علوم انسانی، اجتماعی و روانشناسی، علوم حوزوی و پزشکی، مفاخر این رشته ها را شناسایی و آیین پاسداشتشان را همراه با اهداء نشان مفاخر برگزار خواهد کرد، افزود: صحبت یار تا کنون به پاسداشت فرهنگ و هنرمندان شهرستان‌های آباده، ارسنجان، اقلید، اوز، پاسارگاد، رستم، شیراز، کازرون، قیروکارزین، ممسنی، سپیدان، لارستان و مرودشت برگزار شده است.

وی ادامه داد: چهره‌های برجسته ادبی، رسانه‌ای و نشر و همچنین هنرمندان نام‌آوری در رشته‌های فیلم و عکس، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و هنرهای موسیقایی، پاس داشته شده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم زین پس نیز تلاش‌های دیگر هنرمندان و فرهنگ‌وران پاس بداریم.

دبیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس گفت: صحبت یار، رویدادی است که می‌تواند افزون بر پاسداشت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این هنرمندان و فرهنگ‌وران، زمینه الگوسازی برای جوانان و نوجوانان و آشنایی جامعه با فرهیختگان و هنرمندان را فراهم کند.

گفتنی است در قالب رویداد صحبت یار تاکنون از تلاش‌های جعفر عباس‌زاده، خوشنویس لارستانی، ایرج الله‌یار، هنرمند هنرهای نمایشی لارستان، محمد زارع، شاعر و نویسنده لارستانی، حسین هوشمند، پژوهشگر فرهنگ و تاریخ لارستان، سید علی مؤمن، هنرمند هنرهای تجسمی لارستان در کنار ۱۰۰ چهره فرهنگی و هنری هنری تجلیل شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۴:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین