شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی در خنج

  برداشت محصولات سبزی و صیفی بهاره از مزارع شهرستان خنج آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی…

 

برداشت محصولات سبزی و صیفی بهاره از مزارع شهرستان خنج آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی علی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به اینکه خنج یکی از قطب‌های تولید کننده محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل است گفت: سالانه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت انواع محصولات سبزی و صیفی به صورت بهاره و پاییزه اختصاص می‌یابد.

به گفته وی؛ برداشت محصولات سبزی و صیفی بهاره تا نیمه خردادماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود، افزون بر ۱۰۰ هزار تن محصول روانه بازار شود.

علی پور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی کشت این محصولات به صورت تونلی-پلاستیکی (نیمه گلخانه ای) بوده که این نوع کشت یکی از اقدامات مناسب برای برون رفت از مسئله افت منابع آب‌های زیرزمینی، افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح و بازدهی اقتصادی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: تولید محصولات سبزی و صیفی بهاره این شهرستان علاوه بر صادرات و ارز آوری، سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم هم می‌شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین