چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

افتتاح مرکز مشاوره “نفس” (نجات فرزندان سقط) در خنج

  مرکز مشاوره نفس به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده تا با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه‌سازی و حمایت، به خانواده‌ها…

 

مرکز مشاوره نفس به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده تا با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه‌سازی و حمایت، به خانواده‌ها کمک کند تا از سقط جنین سالم خود منصرف شوند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، با حضور دکتر اسفندیاری فرماندار، سرهنگ بلاغی فرمانده سپاه و جمعی از مسئولان شهرستان خنج، “مرکز مشاوره نفس” در پایگاه سلامت مرحوم حاج محمدرسول منصوری خنج افتتاح شد.

دکتر اردشیر رزم‌پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در این خصوص گفت: نفس به معنای نجات فرزندان سقط بوده و هدف از ایجاد مرکز نفس، فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت از خانواد‌هایی است که تصمیم به سقط جنین سالم خود به صورت ارادی و تعمدی دارند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور به سمت پیری پیش می‌رود و کاهش جمعیت جوان، زنگ خطری برای کشور است، لذا باید به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری، توجه ویژه‌ای داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خنج افزود: متخصصین زنان و زایمان، داروخانه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت، بهورزان خانه‌های بهداشت در روستاها، عطاری‌ها و ماماهای دارای مطب در سطح شهر، نسبت به این طرح توجیه شده‌اند که با مرکز مشاوره نفس همکاری لازم داشته باشند.

دکتر رزم‌پور تاکید کرد: همکاری و همراهی همه همکاران در بخش بهداشت و درمان و به خصوص مسئولان شهرستان برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از سقط فرزندان سالم، از مهمترین برنامه‌های مرکز مردمی نفس محسوب می‌شود.

گفتنی است مرکز مردمی نفس به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده تا در راستای جوانی جمعیت و رفع یکی از چالش‌های جمعیتی (سقط جنین سالم)، با انجام کارهای فرهنگی و آموزشی، شبکه‌سازی و حمایت، به خانواده‌ها کمک کند تا از سقط جنین سالم خود منصرف شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین