جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

سخنان مدیرکل صدا و سیما فارس در جمع بسیجیان لارستان

  مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لارستان و با دعوت از…

 

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لارستان و با دعوت از مدیرکل صدا و سیمای استان فارس برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری بسیج، مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لارستان و با دعوت از دکتر پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای استان فارس در سالن اجتماعات شهید نوبخت شهرستان لار برگزار شد.

پهلوانیان، مدیر کل صدا و سیمای فارس به عنوان مهمان ویژه این مراسم در سخنانی گفت: ما درتاریخ انقلاب و پیش از آن عالِم، اندیشمند، انسانهای متخلق و اهل دل و آزاده فراوان داشته ایم اما در این میان شهید مطهری چهره ای درخشان و ماندگاری می شود که بسیاری از چهره ها در روشنگری و راهبری به پای او نمی رسند.

دکتر پهلوانیان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مورد بیان حقایق و روشنگری افکار بیان های متعددی داشتند، اما کلمه جهاد تبیین را در سال ۱۳۹۵ به کار بردند. از مجموع فرمایشات رهبری برداشت می شود که جهاد تبیین به معنی حرمت علمی محققانه به دور از هیاهو و جنجال در جهت پاسخ دادن به دشمن و بی اثر کردن وسوسه های دشمن است. هدف از جهاد تبیین امیدافرینی و روشن کردن واقعیت صحنه است.

وی ادامه داد: ما در یک حمله بی سابقه از سوی رسانه های دشمن هستیم که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ما هستند. رهبری ۱۸ محور را بعنوان محورهای جهاد تبیین معرفی می نمایند که از آن محورهای اصلی می توان به وحدت، سبک زندگی، دستاوردهای نظام، حجاب، حقوق زن و خانواده و … اشاره کرد که انجام آنها دارای شرایطی است.

جهاد تبیین موجب بی اثرکردن وسوسه های تبلیغاتی دشمن و عامل امیدافرینی و روشن کردن واقعیت صحنه است

این مقام مسئول افزود: یکی از موارد مورد تأکید در جهاد تبیین رعایت انصاف، اخلاق و ادب است. شهید مطهری شخصیتی بودند که رعایت انصاف و عدالت را در کارها و سخنان خود حتی در مقابل دشمنان صورت می دادند و یک جامعیت مخصوص به خود داشتند.

به گفته وی، نکته دیگر در جهاد تبیین، تقوای بیان و قلم است. امیرالمومنین علی(ع) خطاب به فرزندان خود توصیه می نمایند که هر چه می توانند جهاد کنند زیرا جهاد تمامی ندارد‌. در واقع جهاد در هر برهه ای از زمان به شکلی پدیدار خواهد شد و بر اساس زمان و مکان با زبان، مال و جان می توان جهاد کرد. البته باید در جهاد، اخلاق اسلامی بدور از حب و بغض شخصی رعایت گردد. اگر ریشه اسلام اعتقادات و ساقه آن معارف دینی باشد میوه اسلام حسن خلق و پارسایی خواهد بود.

پهلوانیان تصریح کرد: استاد مرتضی مطهری مانند یک دیده بان و چشم همیشه بیدار بودند که اگر در مرزهای اسلام موردی پیش می آمد ورود می کردند و جهاد تبیین می کردند. ما نیز باید در حوزه رسانه ها و ساحت اندیشه بشر ببینیم و بیاندیشیم که چه کاری باید انجام دهیم. نکته دیگر در خصوص شهید مطهری این است که باید فرزندان زمان خود بود که اگر این اتفاق نیافتد در گرداب ها غرق خواهیم شد. باید به زبان مردم سخن گفت و باید مسایل زمان، زبان زمان و ابزار زمان را شناخت.

جهاد تبیین موجب بی اثرکردن وسوسه های تبلیغاتی دشمن و عامل امیدافرینی و روشن کردن واقعیت صحنه است

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: رسانه ها به ویژه فضای مجازی به دنبال هک ذهن مردم است. وقتی ذهن جوان هک شود دیگر هر توضیحی برای او داده شود خروجی چیز دیگری خواهد بود. الان ما با جنگ اندیشه ها مواجه هستیم. در حال حاضر با سلاح اندیشه باید به جنگ اندیشه رفت. فضای مجازی دارای حساسیت و اهمیت بسیار بالایی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره نمودند و اگر شهید مطهری ها الان می بودند قطعا اولویت کارشان در فضای مجازی بود.

در پایان این مراسم، از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نمونه نواحی مقاومت لارستان، اوز و جویم تجلیل شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین