جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

درخشش ورزشکاران لارستان در جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان مقطع ابتدایی استان فارس

از مهرماه  ۱۴۰۰ سکان کارشناسی تربیت بدنی آموزش و پرورش را بر عهده دارد و از  فعالین موفق حوزه تربیت بدنی شهرستان است. طی این مدت تحولی در کارهای عمرانی ( اماکن های تحت پوشش) و ورزش دانش آموزی و فرهنگیان ایجاد کرده است و تعامل مستقیم با اداره ورزش و جوانان دارد تا به پیشرفت ورزش شهرستان کمک کند.

از مهرماه  ۱۴۰۰ سکان کارشناسی تربیت بدنی آموزش و پرورش را بر عهده دارد و از  فعالین موفق حوزه تربیت بدنی شهرستان است. طی این مدت تحولی در کارهای عمرانی ( اماکن های تحت پوشش) و ورزش دانش آموزی و فرهنگیان ایجاد کرده است و تعامل مستقیم با اداره ورزش و جوانان دارد تا به پیشرفت ورزش شهرستان کمک کند. سابقه ۱۸ ساله نایب رییسی هیئت هندبال لارستان و مدیر فنی تیم هندبال باشگاه فرهنگی ورزشی شهید چمران را بر عهده دارد.

میلادلارستان گفت و گویی با «فاطمه کاملی»، کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش، ترتیب داده است که در ادامه می آید:

-لطفا توضیحاتی در خصوص جشنواره فرهنگی- ورزشی استانی برای خوانندگان میلادلارستان دهید:

طی چند روز گذشته بیش از ۱۲۰ دانش آموز دختر و پسر ورزشکار مقطع ابتدایی رشته های مختلف ورزشی به جشنواره فرهنگی و ورزشی استان اعزام شده اند، که هدف از برگزاری این رویداد بزرگ  ایجاد روحیه نشاط، دوست یابی، همچنین استعداد یابی و نخبه پروری و تشکیل تیم منتخب استان جهت حضور در جشنواره کشوری است.

-تا کنون چند جشنواره با حضور دانش آموزان لارستانی، برگزار شده است؟

این اولین بار است که در تاریخ تربیت بدنی آموزش و پرورش لارستان  ۱۱ رشته ورزشی همزمان اعزام شدند و همچنین میزبان بودیم ( ،(هندبال، والیبال، بسکتبال، فوتسال، بازیهای فکری، شطرنج)، (دختر و پسر)-این کار بزرگ جز با حمایت و پشتیبانی معاونت محترم پرورشی و تربیت بدنی و حضور فعال دبیران و مربیان عزیزی که شبانه روز پای کار بودند و برای حضور هر چه پر بارتر دانش آموزان ورزشکار تلاش کردند، میسر نمی شد، ضمنا تیم شنا دختر وپسر متوسطه نیز به استان اعلام آمادگی کرده بودیم ولی به دلیل تعطیلی استخر ها متاسفانه بازیکنان نتوانستند به آمادگی لازم برسند وانصراف دادیم،

-هدف از برگزاری این جشنواره ها چیست؟

برگزاری این جشنواره ها از سمت وزارت، نشان از اهمیت ورزش در رده های پایه دارد؛ همچنین این اقدام بزرگ کردن دایره استعداد یابی در کل کشور را به همراه دارد. لذا از دبیران تربیت بدنی، ریاست محترم اداره ورزش و جوانان و مسئولین هیئت های ورزش لارستان که بازوان قدرتمند ما هستند تقاضامندم با برنامه ریزی بلندمدت و استعداد یابی در رده های پایه و با استفاده از مربیان باعلم در باشگاه ها، ورزش لارستان را به بالاترین جایگاه که لایق آن هست، برسانیم.

-مشکلات پیش روی ورزش دانش آموزی، چیست؟

کمبود نیروی انسانی (دبیرتربیت بدنی) ؛

عدم مجوز استفاده از معلم ورزش در مدارس ابتدایی ؛ که معضلاتی چون بی انگیزگی دانش آموزان در ساعت درس تربیت بدنی ، عدم تشخیص به موقع و برطرف کردن ناهنجاری های اسکلتی در مقطع ابتدایی  و عدم تقویت سواد حرکتی دانش آموزان را در پی دارد.( مقوله سواد حرکتی در این مقطع رشد می کند و شکوفا می شود که نبود دبیر متخصص مشکلات زیادی را به همراه دارد.)

عدم استعداد یابی صحیح و به موقع

-آیا باز هم اعزام به مسابقات استانی دارید؟

دانش آموزان کشتی گیر ما در اواخر خرداد ماه آماده حضور در مسابقات استانی آ.پ هستند، همچنین تیم تنیس روی میز (آقایان و بانوان)، فوتسال فرهنگیان نیز در تابستان امسال به مسابقات استانی اعزام خواهند شد.

 

 

 

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین