شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

ساخت پایگاه هلال‌احمر در محور لار به بستک در انتظار اختصاص زمین

رییس جمعیت هلال احمر لارستان گفت: برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور لار به بستک، با پیگیری های انجام شده از مراجع مختلف تاکنون اقدامات اولیه و…

رییس جمعیت هلال احمر لارستان گفت: برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور لار به بستک، با پیگیری های انجام شده از مراجع مختلف تاکنون اقدامات اولیه و تاییدیهای لازم از سازمان اخذ شده و پرونده در کمیسیون استعدادیابی ماده ۶۹ منابع طبیعی فارس جهت واگذاری زمین قرار دارد.

هر ساله روز “هشتم می” سال میلادی مصادف با “هجدهم اردیبهشت”، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می‌شود؛به این امید که روزی صلح و آرامش در سرتاسر جهان حکمفرما باشد.

در ایران این مناسبت به شکل هفتگی برگزار می‌شود که به همین دلیل خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی با محسن زمانی رییس جمعیت هلال احمر لارستان انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

 

۱٫ در لارستان چند پایگاه امداد و نجات، سایت کوهستان، آوار برداری در زلزله، سیلاب و حوادث جاده‌ای وجود دارد؟

در حال حاضر سه پایگاه فعال شامل ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری واقع در محورهای مواصلاتی لار-بندرعباس (چهاربرکه) و لار جهرم ( بریز) و یک پایگاه جستجو و نجات کوهستان در محور لار بستک به صورت دائم مشغول فعالیت امدادی هستند.

 

۲. کار احداث پایگاه امداد و نجات در جاده لار به بستک در چه مرحله ای است؟

با پیگیری های انجام شده از مراجع مختلف تاکنون اقدامات اولیه و تاییدیهای لازم از سازمان اخذ شده و پرونده در کمیسیون استعدادیابی ماده ۶۹ منابع طبیعی فارس جهت واگذاری زمین قرار دارد که انشالله واگذاری زمین به این جمعیت اتفاق می افتد و پس از آن به همت خیرین عملیات احداث پایگاه در محور لار بستک آغاز خواهد شد.

 

۳. در لارستان چند نفر به شکل رسمی یا داوطلب در هلال احمر عضویت دارند؟ از این تعداد چند نفر بانوان هستند؟

در حال حاضر تعداد ۲۸۷ نفر امدادگر درجه بندی شده مشغول همکاری با این جمعیت هستند که شامل ۱۹۴ نفر آقا و ۹۳ نفر خانم هستند.

 

۴٫ در هلال احمر لارستان چند نفر توانسته اند به درجه ایثاری برسند؟

در واقع تاکنون سه نفر از اعضا موفق به اخذ درجه ایثار شده اند که یک نفر از آنها با شرکت مجدد در آزمون های مهارتی درجه خود را حفظ کرده و تعداد ۱۱ نفر از اعضا آمادگی شرکت در آزمون ایثار را دارند که انشالله در نیمه دوم امسال در آزمون شرکت خواهند کرد.

 

۵٫ در هلال احمر لارستان چه دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود؟

دروه های آموزشی متفاوتی در جمعیت برگزار که بر اساس نیازها و دستورالعمل ها تعیین می شود ولی به طور کلی دوره های امداد و کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی به صورت عمومی برای آموزش عموم شهروندان و پس از آن جهت نجات‌گران دوره های تخصصی در حیطه های امداد و نجات برگزار می‌شود.

افرادی که در دوره ها شرکت کرده و موفق به گذراندن آزمون نهایی شده باشند در پایگاه ها و عملیات های امدادی به خدمت داوطلبانه مشغول می‌شوند.

 

۶٫ در سفر چندی پیش مسئولان هلال احمر کشور به لارستان مقرر شد که در حوزه توانبخشی و درمانی اقداماتی صورت گیرد، بفرمایید که تاکنون چه گام‌هایی برای پیگیری این موضوعات برداشته شده است؟

مقرر شد در ملکی به مساحت ۸۰۰ مترمربع ساختمانی در چند طبقه با مشارکت بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی لارستان و اختصاص آن به مرکز جامع توانبخشی اقدام شود.

 

۷٫ طبق پیگیری‌های فرماندار لارستان در تهران، مقرر شد که ساختمان نیمه‌کاره هلال احمر با اعتبارات فروش برخی املاک تکمیل شود. این مهم در چه مرحله‌ای است؟

در حال حاضر با پیگیری های انجام شده مقرر شده موضوع مزایده فروش قطعه زمین به مبلغ پایه ۳۶۵ میلیارد ریال انجام گیرد که در جمعیت هلال احمر مرکز مرحله مزایده عمومی در حال انجام است و مقرر شد درآمد حاصل از محل فروش ملک یاد شده صرف تکمیل ساختمان نیمه کاره مرکز امداد شهری هلال احمر لارستان شود.

 

۸. موضوع راه اندازی سونا و جکوزی استخر محمدی چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟

ساختمان پیشرفت تقریبی ۷۵ درصد داشته و همچنین به همت بنیاد نیک اندیشان هاشمی لارستان تاسیسات داخلی ساختمان به انجام رسیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ساخت پایگاه هلال‌احمر در محور لار به بستک در انتظار اختصاص زمین”

  1. ناشناس گفت:

    مجوز داروخانه هلال احمر سرانجام به کجا رسید؟؟؟؟؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین