یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ظرفیت لارستان برای سرمایه‌گذاری در تولید قطعات خودرو

استاندار فارس و شماری از مسئولان با هدف تبادل دانش فنی و بررسی نیازمندی‌های گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه و قالب سازان خودرویی از مجموعه ایران خودرو استان بازدید…

استاندار فارس و شماری از مسئولان با هدف تبادل دانش فنی و بررسی نیازمندی‌های گروه صنعتی ایران خودرو با قطعه و قالب سازان خودرویی از مجموعه ایران خودرو استان بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، صنعت خودرو یکی از صنایع مادر کشور است که با بیش از ۶۰ صنعت دیگر در ارتباط است؛ این صنعت بزرگ برای حرکت در چرخه تولید نیاز مبرمی به استراتژی بلندمدت دارد و اتخاذ سیاست‌ها و استراتژی‌های بلندمدت در این صنعت بسیار ضروری است.

صنعت قطعه‌سازی و فعالیت هر چه بهتر در حوزه تولید قطعات خودرو یکی از این استراتژی‌ها به شمار می‌رود.

استان فارس یکی از تولید کنندگان قدرتمند در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

این استان از تولیدکنندگان بزرگی از جمله ایران خودرو تولید پژو پارس و شایان دیزل تولید کامیون‌های کشنده بهره می‌برد.

شرکت بونیز خودرو نیز یک واحد تولید کامیون در دوکوهک است که در آینده‌ای نزدیک به جرگه صنعت تولید خودرو خواهد پیوست.

این استان همچنین ظرفیت بالایی در صنعت قطعه سازی دارد و با توجه به استراتژی رقابت‌پذیر کردن صنعت قطعه‌سازی خودرو، قیمت، کیفیت و توجه به درخواست‌های مشتریان و حداقل سهم ۲۰ درصدی قطعه‌سازان داخلی براساس سیاست وزارت صمت در صنعت خودرو نیاز است که استان فارس هم فعالیت‌های قابل توجه‌تری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل صمت استان فارس که معتقد است این استان ظرفیت مورد نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو و تأمین سایر ظرفیت‌های مورد نظر خودرو سازان داخل کشور و ایران خودرو فارس را دارد

حمیدرضا ایزدی افزود: قطعه‌سازان و قالب‌سازان به عنوان اصلی‌ترین همکاران صنعت خودرویی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این زمینه سیاست مبتنی بر محوریت زنجیره تأمین و صنایع جانبی مدیریت کیفیت بر محور نوآوری، تکنولوژی طراحی و ساخت و ارتقای کیفیت صنعت خودرو اثر گذار است.

مدیرکل صمت فارس با بیان اینکه این استان دارای توانمندی بسیار در تأمین نیازمندیهای خودرویی و قطب قطعه و قالب‌سازی خودرو کشور است، گفت: فارس می‌تواند ظرفیت مورد نیاز زنجیره ارزش در صنعت خودرو و تأمین سایر ظرفیت‌های مورد نظر خودرو سازان داخل کشور و ایران خودرو فارس را برآورده کند.

میلاد لارستان: به سرمایه‌گذاران لارستانی پیشنهاد می‌شود با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در نواحی و شهرک‌های صنعتی و همچنین نیاز صنعت خودروسازی فارس و کشور به قطعات خودرو، با مشورت کارشناسان و متخصصان در این امر سرمایه‌گذاری شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین