شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پیش بینی کشت ۳۵۰ هکتار کنجد در شهرستان گراش

  کشت گیاه کم آب بر کنجد در شهرستان گراش آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت:…

 

کشت گیاه کم آب بر کنجد در شهرستان گراش آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: کشت کنجد در ۳۵۰ هکتار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به دوره نسبتا کوتاه کاشت تا زمان برداشت کنجد تصریح کرد: بهترین تاریخ کشت این محصول در شهرستان‌های جنوبی اواسط تیر تا اواخر مرداد ماه است و معمولا در مهرماه نیز محصول برداشت می‌شود.

مرادی گفت: با ترویج کشت مکانیزه، سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نسبت به پارسال رشد شش درصدی را خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش افزود: به طور متوسط میزان مصرف بذر در کشت به روش سنتی و دست پاش حدود ۲۵ کیلوگرم در هکتار است، اما در کشت مکانیزه این رقم به ۶ کیلوگرم در هکتار تقلیل می‌یابد.

مرادی گفت: استفاده از ارقام محلی و دست پاشی بذر به روش حفاظتی در بقایای مزارع گندم، سال‌ها روش رایجی بوده و مزایای زیادی نیز دارد، اما با توجه به افزایش شدید قیمت بذر کنجد کشت مکانیزه برای کشاورزان باصرفه‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد: نیاز آبی کم و پر فروش بودن محصول از جمله مزایا و عامل اصلی انگیزه و ترغیب کشاورزان برای کشت کنجد است و تمام سعی ما بر این است که با استفاده از دانش روز و بکارگیری مکانیزاسیون در کشاورزی در مجموع سود بیشتری نصیب کشاورزان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به مصارف کنجد در تهیه روغن خوراکی و انواع حلوا، ارده و شیرینی جات گفت: کجاله کنجد نیز برای خوراک دام ماده‌ای بسیار مغذی است که در این شرایط کمبود علوفه و نهاده‌های دامی می‌تواند برای دامداران بسیار با ارزش باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “پیش بینی کشت ۳۵۰ هکتار کنجد در شهرستان گراش”

  1. کشاورز. گراشی گفت:

    مثلاً بشود ۱۰۰ گونی کنجد. آیا این میشود. درآمد. و برنامه ریزی کشاورزی همه درآمد ان اندازه سپرده یک فرد معمولی در گراش. نمیشود. فکر نان بکن خربزه. اب. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین