یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

دانشجویان بسیجی خواهان عدم دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات شدند

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان پیرامون عدم دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات بیانیه‌ای صدر کرد. به گزارش میلاد لارستان، شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان در…

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان پیرامون عدم دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات بیانیه‌ای صدر کرد.

به گزارش میلاد لارستان، شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان در راستای نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید بر عدم دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات و بهره برداری از آن ها در ایام انتخابات، بیانیه ای را صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است:

 «واقعا نباید دخالت کنید در انتصابات… شما وقتی که فرض کنید راجع به فلان مدیر کل، فلان فرماندار، استاندار مثلاً به آن وزیر مربوطه پیشنهاد می کنید یا احیانا خدای ناکرده فشار وارد می کنید؛ این موجب می شود که اگر چنانچه آن مأمور بد عمل کرد، آدم نداند یقه چه کسی را بگیرد. نه مردم بدانند نه دستگاه قضایی بداند… یکی از مسائل مهم قانون اساسی همین مسئله تفکیک قواست. یعنی شما بگذارید او (دولت) کار خودش را بکند؛ شما هم کار خودتان را انجام دهید. اگر ایرادی وجود دارد؛ ایرادش را به شکل مناسب و لازم مطرح کنید.» (امام خامنه ای در دیدار با نمایندگان مجلس | ۴ خرداد ۱۴۰۱)

متاسفانه چندی است که در ادوار مجلس شورای اسلامی، دخالت نمایندگان در انتصابات و عزل و نصب ها، گاه پنهان و گاه آشکارا مشهود است که با چشم پوشی ها و اغماضات دستگاهای نظارتی، رفته رفته به یک رویه ی غلط و بدعت گونه مبدل شده و گاها از طرف برخی به اقتضای منافع شخصی یا مجموعه ای، حمایت هایی نیز صورت گرفته است. اما با بیانات صریح و روشنگرایانه ی مقام معظم رهبری، نه تنها این امر نکوهش شده بلکه ریشه ی بسیاری از مشکلات کلان کشوری نیز در این سنت نامبارک یافت می شود.

اگر نمایندگان مجلس در انتخاب استاندار، فرماندار یا سایر مسؤولان اجرایی دخالت کرده و سعی کنند افراد نزدیک خودشان را در مسند بگمارند؛ فردا چگونه می توانند نسبت به عملکرد آنان مطالبه گر بوده و از حقوق مردم دفاع کنند؟ بنابراین دخالت نمایندگان در انتصابات، تیغ برّان نظارت را کند می کند‌ و وظیفه ی نماینده تحت الشعاع دخالت وی در انتصابات قرار می گیرد.

برخی نمایندگان با این ذهنیت وارد فضای مجلس می شوند که آن ها در رأس امور هستند و هر کاری باید با اذن و اجازه یا دستور آن ها انجام شود؛ در حالی که امامین انقلاب فرموده اند مجلس در رأس امور است نه نمایندگان مجلس! این احساس در رأس امور بودن باعث می شود که برخی نمایندگان مجلس وارد امور اجرائی حوزه انتخابیه خود شوند و وقت و انرژی خود را صرف دخالت در امور اجرایی کنند که خلاف نص صریح قانون اساسی است. گاها مشاهده می شود که وجود برخی از مدیران بحران زده و نالایق، دستپخت دخالت بی مورد برخی نمایندگان مجلس در انتصابات است.

حال این سؤال پیش می آید که آیا در شرح وظایف نمایندگان و وکلای ملت که مردم آنان را امین و نماینده خود در مجلس می‌دانند؛ در رابطه با دخالت در انتصابات، موردی ذکر شده است که برخی نمایندگان این موضوع را به خصوص در ایام نزدیک به انتخابات مجلس شورای اسلامی وظیفه خود دانسته و به صورت غیر مستقیم در تلاش برای تغییر برخی مدیران شهرستانی و حتی استانی برآمده‌اند؟! نمایندگانی که دخالت در انتصابات را وظیفه خویش در راستای بهبود وضعیت و احقاق حقوق مردم می دانند؛ لازم است بدانند که مسائل مهمی در کشور وجود دارد که هنوز در مجلس تعیین تکلیف نشده اند از قبیل اصلاح ساختار اقتصادی، بحران بانک ها، بهبود وضعیت معیشت، عدم بهره برداری ‌از ظرفیت های بالقوه و بی نظیر کشور و… . این مطالبه ی منطقی و به حق نیست که برخی نمایندگان به جای دخالت در انتصابات و سهم خواهی از این و آن؛ به مسائل مهم و راهبردی فوق بپردازند؟

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان ضمن تقدیر و تشکر از برخی نمایندگان مجلس، که با تبعیت از فرمایشات رهبری التزام عملی خود به ولایت مطلقه فقیه را نشان داده اند، هرگونه دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امر انتصابات را به شدت محکوم کرده و از مقامات ذیربط خواستار برخورد جدی با نمایندگان متخلف در این زمینه می‌باشد.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی لارستان

 

رونوشت:

– شورای محترم نگهبان قانون اساسی

– هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۵:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “دانشجویان بسیجی خواهان عدم دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات شدند”

  1. ناشناس گفت:

    بايد به اين نكته مهم هم توجه كرد كه اگر مديري در كارش موفق نباشد وظيفه قانوني نماينده ميباشد كه ضمن نظارت و بررسي ودر صورت ضعيف و ناكارامد بودن وي زمينه تعويض، جابجايي ودر صورت ضرورت با هماهنگي فرماندار ويا استاندار وي را عزل نمايند.بنابراين و براساس قانون يكي از وظايف نماينده نظارت بر اجراي قانون كه همان عملكرد روسا ومديران اجرايي شهرستان ويا استان ميباشد

  2. ناشناس گفت:

    باسلام و خداقوت به دانشجويان. عزيزان من سعي كنيد رضايتمندي مردم فراهم گردد واصرار نكنيد رييسي كه خيلي ضعيف بوده وكار مردم انجام نمي دهد جابجا و تعويض نشود ومردم وكاركنان اداره ناراحت ناراحت و گرفتار باشند.رييس ومديري كه ضعيف و ناتوان است بايد سريعا جابجا ويا عزل شود.

  3. ناشناس گفت:

    ما مطالب هردو ناشناس را تاييد ميكنيم وان اينكه اگر نماينده مجلس رييس ويا مديري كه جوابگوي مردم نبوده وكار ارباب رجوع را به درستي انجام نميدهد تعويض ويا بركنار مي كند اين دخالت نماينده در عزل ونصب نيست بلكه وظيفه قانوني خود انجام داده است.متاسفانه ما درشهر خودمان هم مدير ضعيف و ترسو كم نداريم كه با يدفكري به حال انها كرد.

  4. ناشناس گفت:

    با سلام
    طبق بیانیه دانشجویان عزیز در یک جمله باید گفت هر مدیر ی که مانند نماینده محترم جناب حسین زاده به مردم شهرش خدمت کرد بماند و خدمت کند خدا هم خیر دنیا و هم آخرت نصیبشان می کند
    مدیری که غیر از این باشه ……

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین