جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

بیانیه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان به مواضع امام جمعه لار

  به گزارش میلاد لارستان، در پی مواضع اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی‌خرم امام جمعه لار در خطبه‌های نمازجمعه هفته اخیر (اینجا بخوانید) ، این موضوع انتقاداتی را در…

 

به گزارش میلاد لارستان، در پی مواضع اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی‌خرم امام جمعه لار در خطبه‌های نمازجمعه هفته اخیر (اینجا بخوانید) ، این موضوع انتقاداتی را در فضای مجازی درپی داشت. در این زمینه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان بیانیه‌ای صادر و برای انتشار در میلاد لارستان ارسال کرده است که در زیر می‌بینید:

باسمه تعالی

تاریخ : ۲۷/اردیبهشت ماه/۱۴۰۲

» مملکت به خاطر این ریخت و پاش ها و اختلاس ها محتاج شده است وگرنه نفت ما کم است ؟ یا ذخایر و معادن نداریم ؟ همه چيز داریم ليکن این مفت خوري ها و اختلاس ها و گشاد بازي هایی که به حساب مردم و از خزانه عمومی

می شود مملکت را بيچاره کرده است .« امام خمينی ( ره ( )کتاب ولایت فقيه ص ۴۷ )

جناب آقاي موسوي خرم امام جمعه مردم شریف و خونگرم لارستان بزرگ

سلام عليکم

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد؛ پيرو اظهارات اخير حضرتعالی پيرامون مسئله مهم اختصاص خـودروهـایـی بـه نمایندگان مجلس که فرمودید :» شرکت هاي خودروسازي سالی ۵/۱ ميليون دستگاه توليد می کنند و فرض کنيد ۱۰۰ تااز این خودروها در مسير انتقال از تریلرها ریخته شد و از بين رفت ؛ مگر این خودروهاي شاسی بلند چقدر اهميت دارد که دولت و مجلس را زیر سوال ببریم . « بر خود لازم دانستيم که نکاتی را به شما یادآور شویم :

۱) تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است .

اعتماد عمومی به دستگاه هاي دولتی و قضایی در گرو آن است که این دستگاه ها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعيت و عدم تزلزل خود را نشان دهند .

۲) مبارزه با فساد موجب امنيت فضاي اقتصادي ميشود .

ممکن است کسانی به خطا تصور کنند که مبارزه با مفسدان و سوء استفاده کنندگان از ثروت هاي ملی موجب نـاامـنـی اقتصادي و فرار سرمایه ها است . به این اشخاص تفهيم کنيد که بعکس ، این مبارزه موجب امنيت فضاي اقـتـصـادي واطمينان کسانی است که می خواهند فعاليت سالم اقتصادي داشته باشند .

۳) ضربه عدالت باید قاطع باشد .

ضربه عدالت باید قاطع ، ولی در عين حال دقيق و ظریف باشد. متهم کردن بی گناهان یا معامله یکسان ميان خيانـت واشتباه یا یکسان گرفتن گناهان بزرگ با گناهان کوچک جایز نيست .

۴) در مبارزه با فساد هيچ تبعيضی دیده نشود .

در مبارزه با فساد نباید هيچ تبعيضی دیده شود. هيچ کس و هيچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هيچ شـخـص یـادستگاهی نمی تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حسـاب کشـی مـعـاف بشـمـارد .

با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان و قاطع صورت گيرد .

( بخشی از سخنان مقام معظم رهبري در ابلاغ فرمان هشت ماده به سران قوا در سال ۱۳۸۰ )

 

از مهمترین حقوقی که مردم بر گردن امام جمعه دارند مسئله عدالت است . عدالت در گفتار، رفتار، نگاه و توجه به مردم .

مردم خواهان این هستند که امام جمعه صداي آنها در پيگيري مطالبات شان باشد.

امام جمعه باید محور اقتدار مردم باشد. وقتی رهبر انقلاب به عنوان رهبر جامعه با اقتدار سخنرانی می کند و در بـرابـرمستکبرین جهانی موضع گيري می کند اقتدار این مرز و بوم را نشان می دهد. امام جمعه نيز باید مقتدر باشد تا اقـتـدارمردم خویش را به گوش سایرین برساند.

وقتی مردم موضع گيري امام جمعه در برابر مفسدین را در رفتار و کردار ایشان مشاهده نکنند، مسلما از ایشان نا امـيـدگشته و نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامی بدبين می شوند و روحيه انقلابی در آنها کم رنگ می شود.

جامعه تشنه تبيين است و اگر تبيينی به ناحق صورت گيرد زمينه گمراهی جامعه فراهم می شود.

حال با توجه به موارد فوق الذکر آیا گمان نمی کنيد که دیدگاه شما در این زمينه با دیدگاه صریح مقام معظم رهبري درمبارزه با فساد در تعارض است؟!

اظهارات اخير شما آنچنان مردم شریف لارستان را آزرده خاطر نموده که موجی از نارضایتی ها به وجود آمده است .

لذا ما منتظر شفافيت گفتار در این زمينه و عذرخواهی از مردم ایران اسلامی در نماز جمعـه ایـن هـفـتـه از طـرف حضرت عالی می باشيم.

 

والسلام علی من التبع الهدي

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان

 

رونوشت: شوراي سياست گذاري ائمه جمعه کشور

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “بیانیه شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجویی دانشکده علوم پزشکی لارستان به مواضع امام جمعه لار”

  1. لاری نسل جدید گفت:

    حرف حساب بچه ها ی دانشجو مورد تایید همگان است باید شفاف با تمام افراد. ریز ودرشت دزد وفاسد واز جمله کسانی که. با رانت در مجلس. صاحب ماشین شاسی بلند شدند برخورد قضایی شود. این مماشات ودوگانه برخورد کردن با افراد سود جو وافاسد. کار. را به اینجا کشیده که مردم. احساس. بی عدالتی. کنتد

  2. لاری گفت:

    خدا کند کسی پاسخگو باشد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین