جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

عزاداری لاری‌ها در هوای داغ روز عاشورا

مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور مردم سوگوار لارستان در دمای ۴۷ درجه و در اوج گرما برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، مراسم بزرگ عاشورای حسینی در لارستان نیز…

مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور مردم سوگوار لارستان در دمای ۴۷ درجه و در اوج گرما برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، مراسم بزرگ عاشورای حسینی در لارستان نیز همچون دیگر نقاط کشور با تشکیل هیأت‌های مذهبی در غالب دسته‌های عزادار در خیابانها، امامزادگان و اماکن مذهبی در اوج گرمای تابستان که طبق دستگاه‌های سنجش دما، در گرمای ۴۷ درجه برگزار شد، با خود پرچم‌های عزا، علم، کتل و سایر نشان‌های مربوط به عزاداری امام حسین (ع) را حمل کردند.

استقبال گرم مردم ولایت مدار لارستان از آیین‌‌های محرم در اوج گرمای تابستان درحالی بود که معاندین از مدت‌ها با تبلیغات گسترده رسانه‌ای بدنبال کم‌رنگ کردن شرکت عموم مردم و برگزاری مراسمات بوده‌اند و مردم خلاف آن را ثابت کردند.

هیأت‌های عزاداری متشکل از اقشار مختلف مردم با سبک خاص و اشعاری به زبان لاری در رثای سید الشهدا مداحی به زنجیرزنی، سینه‌زنی و مداحی برای سالار شهیدان پرداختند و با ندای «هیهات من‌الذله» و «یا حسین و لبیک یا ابالفضل» بار دیگر با آرمان‌های شهدای کربلا تجدید میثاق کردند.

مردم لار در این روزها به فراخور وضع مالی خود نذر و نیازی می‌کنند، از روشن کردن یک شمع، توزیع شربت، شیرینی وآب تا برپایی سفره‌های نذری با ذبح قربانی و خوراک نذری برای عزاداران همراه است.

در لار، عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را به یاد ۷۲ شهید صحرای کربلا اقامه کردند و امسال بدلیل همزمانی روز عاشورا با روز جمعه، جمع کثیری از عزاداران در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شرکت کردند.

امام حسین (ع)، ۷۲ نفر از یاران ایشان و خانواده‌های این شهیدان که بعد از جنگ اسیر شدند همگی درس فداکاری و شجاعت به ما آموختند و ما در روز عاشورا با زنده نگه داشتن یاد آن‌ها تلاش می‌کنیم از تک‌تک اتفاقاتی که در کربلا افتاد درس بگیریم و هیچ وقت در مقابل افراد ظالم سکوت نکنیم و همیشه در راهی حرکت کنیم که به حقیقت نزدیک است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۴:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین