پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

پاسخ شهردار لار به خبرنگاران؛ از پروژه‌های عمرانی تا حمایت از سرمایه‌گذاران و خیرین

شهردار لار در نشست با اصحاب رسانه، به سوالات آنان پاسخ داد. به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری اصغر فرودی با اصحاب رسانه شهر لار(رسانه‌های ثبت شده شهر لار) در…

شهردار لار در نشست با اصحاب رسانه، به سوالات آنان پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان، نشست خبری اصغر فرودی با اصحاب رسانه شهر لار(رسانه‌های ثبت شده شهر لار) در محل دفتر شهردار برگزار شد. در این مراسم پس از طرح دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها، مطالبات مردمی و سوالات از سوی خبرنگاران، شهردار لار توضیحاتی درخصوص مباحث مطرح شده عنوان کرد.

در این نشست شهردار لار گفت:

جایگاه رسانه و خبرنگار بسیار مهم است. کار خبرنگار در جامعه ارزش دارد چراکه نشر اطلاعات موجب آگاهی‌بخشی و معرفت‌بخشی به جامعه می‌شود. قاعده‌ای همیشه داشته‌ام و از این به بعد هم خواهم داشت. هیچ‌وقت از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده‌ام حتی اگر برخلاف یا علیه ما نوشته‌اند یا کذب و افترا بوده، وارد این دعواها نشده‌ام و اکنون هم خود را خلع سلاح می‌کنم و هیچ‌گاه دست به چنین کاری نخواهم زد. از همه زحمات خبرنگاران تشکر می‌کنم و خواهان کمک از شما برای توسعه شهر هستم. شهر لار، شهر بزرگی به لحاظ وسعت، موقعیت و سابقه تاریخی و از آن مهمتر بزرگی مردم است. یکی از بازوهای مدیران اجرایی، اصحاب رسانه هستند.

در شهر لار کارهای نشده زیاد است و خیلی هم با توجه به موقعیت جغرافیایی و سابقه تاریخی نیاز به کار دارد. البته خیلی هم زمینه کار وجود دارد و می‌شود کار کرد و بعبارتی آن پتانسیل و ظرفیتی که بتوان لار را آباد کرد، در لار وجود دارد که این مهم مستلزم آن است تا همه دست‌به‌دست هم دهیم و خالصانه و صادقانه این شهر را آباد کنیم.

تعیین بودجه ۱۵۳ میلیارد تومانی برای شهرداری لار در سال ۱۴۰۲

بودجه شهر لار در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۷۲ درصد محققق شده و عملا بودجه‌ای که از محل عوارض و درآمد‌ها، کمک‌های دولت در قالب قیر رایگان یا از درآمد ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شود، در مجموع ۸۸ میلیارد تومان بوده که در حقیقت این بودجه برای شهر لار کم است و با این بودجه نمی‌شود شهر را آباد کرد.

بودجه‌ای که برای سال جاری بسته شده ۱۵۳ میلیارد تومان است که در ۴ ماهه نخست سال، یک سوم بودجه یعنی ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شده که به نظر می‌رسد به نسبت بودجه تعیین شده، مناسب باشد و امیدواریم بودجه را از سقف مشخص شده بیشتر جذب کنیم.

شهرداری لار به فکر درآمدزایی است

آنچه باید مدنظر باشد، اگر بودجه را به ۳۰۰ میلیارد تومان هم برسانیم، باز کفاف شهر لار را نمی‌دهد. سیاست ما استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است اما بخش خصوصی می‌بایست جذابیت برایش داشته باشد که همان سود است پس می‌بایست بتوان پروژه‌هایی تعریف کرد تا هم به نفع شهر باشد و هم برای بخش خصوصی سوددهی داشته باشد. البته گاهی اوقات در این زمینه مشکلات قانونی هم وجود دارد.

مجموعه شهرداری لار به فکر درآمدزایی است و بدنبال فعال کردن کمیته درآمدزایی است و در این زمینه رسانه‌ها می‌توانند در بُعد فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عمومی برای پرداخت به موقع عوارض نقش خوبی ایفا کنند.

در سال فقط ۱۰ هزار نفر عوارض پسماند و نوسازی خود را می‌پردازند

از حدود ۳۰ هزار فقره و مستغلات موجود در شهر لار، در سال فقط ۱۰ هزار نفر عوارض پسماند و نوسازی خود را می‌پردازند و حدود ۲۰ هزار نفر این کار را نمی‌کنند و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک خوبی انجام دهند. مکانیزم خاصی برای اجبار مردم به پرداخت عوارض در اختیار شهرداری نیست و فقط این هزینه‌ها بعنوان بدهی در پرونده افراد ذخیره می‌ماند و هر زمان که کارشان به شهرداری افتاد، از آنها اخذ می‌شود.

 

بخش اداری ساختمان جدید شهرداری لار ظرف یکسال آینده تکمیل می‌شود

برای تکمیل پروژه ترمینال مسافری با بخش خصوصی مذاکراتی شروع شده است و امیدواریم هر چه زودتر این قضیه را اجرایی کنیم. ساختمان شهرداری به جدیت پیگیری می‌کنیم و در فاز نخست، بخش از این ساختمان که نیاز اداری را برطرف می‌کند، تکمیل می‌کنیم و در برنامه داریم که ظرف یکسال آینده خودمان را به ساختمان جدید منتقل می‌کنیم.

وضعیت کشتارگاه دام شهر لار مطلوب نیست. شهرداران قبل درخصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت کشتارگاه اقدامات خوبی صورت گرفته است. مشکل زمین و آب حل شده و منتظر اجرای آن در ناحیه صنعتی پشته‌سنگر هستیم. احداث این طرح در خوشبینانه‌ترین حالت ۳ سال زمان می‌برد پس تا آن زمان می‌بایست محل کنونی اصلاح و تعمیرات لازم انجام شود. نامه‌نگاری به شورا برای اخذ مجوز بهسازی کشتارگاه کنونی با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی صورت گیرد. شهرداری در این قضیه دنبال کسب سود و درآمد نیست و هدف رعایت بهداشت است.

پارک جنگلی به مدت ۱۵ سال در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد

درخصوص واگذاری پارک جنگلی به شهرداری، منتظر برگزاری جلسه‌ای در اداره‌کل منابع طبیعی استان فارس جهت طی تشریفات اداری هستیم تا طی این قرارداد به مدت ۱۵ سال پارک جنگلی به شهرداری لار واگذار شود. پس از این مرحله، می‌بایست بدنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بود. صحبت‌هایی با یک سرمایه‌گذار خصوصی از مشهد شده است.

رسیدگی به پارک شهر، بوستان‌ها و میادین از دغدغه‌های اساسی اینجانب بوده است. سیستم آبیاری فضای سبز، روشنایی پارک‌ها و غیره مدنظر است که بدنبال تکمیل و اصلاح هستیم. مقداری سیستم‌های روشنایی جدید خریداری شده که در نقاط مختلف شهر نصب می‌شود. تعدادی سکو در پارک‌ها اضافه شده و بازسازی پارک‌ها در حال انجام است.

افرادی که می‌توانند تجهیزات سرگرمی و بازی جدید را می‌توانند در پارک‌ها مستقر کنند بطوریکه تکراری نباشد، استقبال می‌کنیم.

اجرای طرح بهسازی میدان‌ بار قدیم نیازمند ورود بخش خصوصی است

طرح بهسازی میدان بار قدیم از گذشته آماده شده که بسیار بزرگ و جالب است و براساس برآورد انجام شده بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که در حال حاضر اجرای آن از توان شهرداری خارج است اما با بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار شده تا بتوان کار اجرایی آن را آغاز کرد. در حال مذاکره و پیگیری هستیم و امیدواریم تا آن را به نتیجه مطلوبی برسانیم.

استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج، پیشنهاد خوبی است. در مجموع بسیج ظرفیت بسیار خوبی برای کمک در کارهاست که در گذشته نیز در زمینه ساخت زمین چمن مصنوعی محله کهوویه، جمع‌آوری درختان شکسته شده در باران و غیره به شهرداری کمک کرده‌اند.

بلوار فرودگاه خارج از حوزه خدماتی شهر قرار دارد

وضعیت نامطلوب تک‌لبه بلوار فرودگاه را قبول داریم. سیستم آبیاری درختان در اصلاح شده است. سیستم روشنایی بلوار پرواز با همکاری اداره برق و فرمانداری اصلاح شده است. بدلیل آنکه بلوار فرودگاه خارج از حوزه خدماتی شهر قرار دارد، طبق قانون امکان هزینه کردن برای آن برای شهرداری مقدور نیست پس اداره‌کل راه‌وشهرسازی، فرودگاه یا سایر ادارات به آن رسیدگی کنند و با این وجود تا جایی که بتوانیم در این امر ورود می‌کنیم.

برای بازآفرینی شهری، ظرفیت خوبی است. طرح اولیه در ستاد بازآفرینی تصویب شده و بدنبال رایزنی در راستای جذب اعتبارات هستیم. اجرای آن بر عهده اداره‌کل راه‌وشهرسازی است.

موافق واگذاری آثار تاریخی در اختیار شهرداری به بخش خصوصی هستیم

موافق واگذاری آثار تاریخی در اختیار شهرداری به بخش خصوصی هستیم تا بتوان با رعایت مقرارت مرتبط با میراث فرهنگی در این زمینه اقدام کرد. یک باغ با نام استوار واقع محله کهوویه متعلق به شهرداری است که ظرفیت مناسبی برای تبدیل به بوم‌گردی است.

آسفالت بسیاری از نقاط شهر خراب شده بود و نیاز به لکه‌گیری داشت.کار لکه‌گیری خیابان‌های اصلی شهرقدیم به اتمام رسیده و اکنون خیابان‌های شهرجدید در جریان است. کار بازسازی تک‌لبه‌های شکسته شده و معیوب نیز در حال انجام است و ادامه می‌یابد.

 

تکمیل آسفالت بلوار پرواز بایستی ادامه یابد

تکمیل آسفالت بلوار پرواز بایستی ادامه یابد. در سال جاری عمده بودجه عمرانی شهرداری لار برای شکایتی صرف شد که در دادگاه علیه شهرداری شده بود و حدود ۲۳ میلیارد تومان بودجه شهرداری به آن سمت رفت و همین موضوع مشکلاتی برایمان به وجود آورد و بدنبال آن هستیم تا از طریق متمم بودجه، بحث آسفالت سطح شهر انجام شود.

به تدریج پروژه تکمیل پارک بانوان دنبال می‌شود. چندین بازدید از پارک شهر انجام شده است.

در بحث تکریم ارباب رجوع بسیار حساس هستم و چراکه خود را خدمتگذار مردم می‌دانم. اگر متوجه شوم ارباب رجوع مورد احترام قرار نگرفته یا کار فردی بدون دلیل انجام نشده، حتما برخورد می‌کنم. برخی اوقات بدلیل مشکلات قانونی، حقوقی و ساختاری مانع تسریع در انجام کار می‌شود. عدم آشنایی مردم به برخی قوانین، موجب تلقی می‌شود که کار آنها در شهرداری انجام نشده است.

راه‌اندازی سایت سگ‌های ولگرد نیازمند همراهی ادارت مرتبط است

سایت سگ‌های ولگرد توسط شهرداری در مرحله اتمام قرار دارد. شهرداری آمادگی خود را به فرمانداری درخصوص جمع‌آوری سگ‌ها اعلام کرده است و نیاز به انجام هماهنگی و همراهی سایر اداراتی نظیر دانشکده علوم‌ پزشکی، دامپزشکی، اصناف و سایر اداراتی که قول‌هایی داده‌اند، به تعهدات خود عمل کنند تا بتوان این بحث را دنبال کرد. عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد بسیار مهم است چراکه نگهداری آنها بسیار هزینه‌برد است و از طرفی نیز حق کشتن سگ‌ها وجود ندارد. کمک مردم هم در زمینه راه‌اندازی سایت سگ‌های ولگرد مهم است از جمله نگهداری و تحویل پسماندها برای انتقال به سایت و غیره است.

متولی بناهای تاریخی میراث فرهنگی است اما شهرداری در چند بنا کمک کرده است. از طرفی شهرداری نسبت به خرید برخی ابنیه‌های خانه‌های تاریخی نظیر نجیب‌زاده و محمودی اقدام کرده است. هر سرمایه‌گذاری که تمایل به انجام اقداماتی نظیر میراث فرهنگی و غیره که تعارضی با قوانین این سازمان نداشته باشد، آماده همکاری است.

من خود را فردی سیاسی می‌دانم اما حقیقتا بسیار علاقمند به کارهای عمرانی و فرهنگی هستم. صبغه خود را فرهنگی و عمرانی می‌دانم.

طرح مطالعاتی روان‌آب‌های شهر لار آماده شده است

طرح مطالعاتی روان‌آب‌ها آماده شده است. شهر لار دو حوزه آب‌ریز در شمال(اناغ و بخش حیدری و نعمتی) و جنوب(تنگه‌اسد و تنگه‌گُروه) دارد. برای ساماندهی رودخانه‌ها نیاز به تأمین بودجه است. فاضلاب شهر، متولی آن شهرداری نیست بلکه اداره آب‌وفاضلاب است. جای تعجب دارد با وجود آنکه شهر لار یکی از شهرهای بزرگ استان فارس است، فاضلاب شهری انجام نشده است. اجرای این طرح هزینه بالایی نیاز دارد که قاعدتاَ اجرای آن نیاز به پیگیری از سوی نماینده مردم، فرماندار، مدیرکل آبفای استان فارس دارد.

کار ساماندهی جاده خور به لار به زودی شروع می‌شود

جاده قدیم خور به لار یک کیلومتر و ۷۰۰ متر است که ۵۰۰ متر آن در محدوده خدماتی شهر لار قرار دارد. کار نقشه‌برداری این ۵۰۰ متر اخیرا انجام شده و طراح متعهد شده است تا در هفته جاری طرح را در اختیار ما قرار دهد تا شهرداری لار در این قسمت پروژه خود را انجام دهد و مابقی مسیر که بخش عمده آن متعلق به اداره‌ راه‌وشهرسازی است و بخش آخر نیز به شهرداری خور تعلق دارد. براساس جلسه برگزار شده، تقسیم کار صورت گرفته است و پس از تشریفات قانونی و اداری به منظور پیشگیری از حوادث کار عمرانی انجام می‌شود.

سامانه الکترونیکی کردن خدمات و شفاف‌سازی به زودی راه‌اندازی می‌شود

کار الکترونیکی کردن خدمات شهرداری در مرحله‌ اجراست و درگاه آن آماده شده و بزودی اخبار مرتبط به آن منتشر می‌شود تا مردم بتوانند بسیاری از خدمات شهری را از طریق سیستم و به شکل غیرحضوری انجام دهند. علاوه بر آن بحث شفاف‌سازی را دنبال می‌کنیم و سامانه آن به منظور شفاف‌سازی قراردادها رونمایی می‌شود.

شهردار نه تنها بر بودجه‌های فرهنگی بلکه بر تمام بودجه‌های شهری و شهرداری هزینه می‌شود، نظارت کامل دارد. در گذشته برخی رویه‌ها اشتباه بوده و در حق شهرداری اجحاف صورت می‌گرفت و باید اصلاحاتی صورت گیرد. اغلب کارهای فرهنگی ملی و مذهبی که در سطح شهر برگزار می‌شود، بخشی از آن شهرداری مشارکت دارد.

 

ورودی‌های کوی گاله نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است

بحث ورودی کوی گاله در دو بخش مطرح شده که یک مورد آن از سمت کمربندی غربی شهر لار و دیگری از سمت خیابان مدرس جنوبی است. ورودی از سمت خیابان مدرس جنوبی که پل ورودی آن در دست ساخت است اما ورودی از سمت کمربندی نیاز به همکاری از سوی ادارات مرتبط دارد. کمربندی غربی زیرنظر اداره راه‌وشهرسازی قرار دارد و اتصال «تی‌شکل» به آن مخاطراتی دارد و باید مسائل ترافیکی به همراه دارد و نوع ورود و خروج آن در نظر گرفته شود. از طرفی، تملک‌های خاص دارد و دسترسی کنونی، مردم‌ساز است و اگر تبدیل به جاده شود، شاید مالک مدعی شود. پس برای این مهم نیاز به همکاری دستگاههای مرتبط است.

موزه مشاهیر لار ساخته می‌شود

خیرین برای سود در اجرای پروژه‌های ورود نمی‌کند که بسیار مورد تقدیر است. مقرر شده قطعه زمینی برای ساخت موزه مشاهیر تحویل بنیاد نیک‌اندیشان هاشمی قرار گیرد. برای خیرین می‌بایست زمینه‌های لازم همچون مجوز، زمین، آب و غیره فراهم شود تا دچار پیگیری این موارد نباشد و شهرداری در این زمینه همکاری می‌کند. آلبومی از سوی همکاران از پروژه‌های مورد نیاز در حال تدوین و جمع‌آوری است که در آن علاوه بر لیست پروژه‌ها، هزینه مورد نیاز، زمان اجرا، جمعیت بهره‌بردار و غیره مشخص شده تا برای راهنمایی در اختیار خیرین قرار گیرد تا از ظرفیت خیرین بهتر استفاده شود.

برای سرمایه‌گذاری خصوصی نیز، مشخصاَ آورده شهرداری زمین و مجوز است و براساس عُرف قانونی سرمایه‌گذار و شهرداری از نفع و درآمد حاصل از آن بهره می‌برند.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر لار تجلیل شد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “پاسخ شهردار لار به خبرنگاران؛ از پروژه‌های عمرانی تا حمایت از سرمایه‌گذاران و خیرین”

  1. ناشناس گفت:

    شهردار جدید با زیرکی تقریبا در تمامی سال ها نه زمان مشخصی برای اغاز و اتمام پروژه دادند و نه قول و تعهدی مطرح کردند و بیشتر با الفاظ باید بشود یا امیدواریم بشود صحبت کرده اند و طبیعتا دوسال دیگر که البته واقعا هم زمان کوتاهی برای این پروژه ها هست به زیبایی پاسخخواهند داد که بنده نه قول دادم و نه زمان مشخص کردم.
    الحق که فرماندار دوران آقای روحانی بودند…

  2. حسام دیبا گفت:

    ماشین های گرانقیمت اگر کارت سوختشان باطل شود یک میلیارد دلار جمع میشود که با این بودجه میتوان ده هزار دانشگاه در لار ساخت . جریمه راهنمایی و رانندگی اگر متناسب شود با وضعیت مالی راننده یک میلیارد دلار جمع میشود که با این بودجه میتوان ده هزار دانشگاه برای فرزندان پرسنل ناجا در لار ساخت . بر اساس مدل ماشین میتوان حدس زد راننده در چه وضعیت مالی بسر می برد

  3. حسام دیبا گفت:

    با کمک دولت ،بخش دولتی از صنعت تراش الماس ایجاد کنید تا اشخاص نیکوکار در آن سرمایه گذاری کنند و با توجه به سود دویست برابری این صنعت، سود حاصله ده بار دیگر در همان صنعت سرمایه گذاری شود تا سود مضاعف حاصل گردد و متعاقبا با سود حاصله ده هزار مدرسه و دانشگاه ساخت …شماره تلفن متخصص صنعت تراش الماس ۰۹۱۵۱۱۰۲۸۰۶ میباشد

  4. ناشناس گفت:

    انتخاب شایسته جناب آقای فرودی بسمت شهردار جدید لار . .عمران. و توسعه را برای شهر لار به ا رمضان می‌آورد. بخش خصوصی با شهردار همکاری کنه . مبلمان شهر لار باید مورد توجه قرار گیرد.

  5. محمد گفت:

    انتخاب شایسته جناب آقای فرودی بسمت شهردار جدید لار . .عمران. و توسعه را برای شهر لار به ا رمضان می‌آورد. بخش خصوصی با شهردار همکاری کنه . مبلمان شهر لار باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین