یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پیشرفت جنوب فارس در گرو «ارتقاهای سیاسی» و «توسعه زیرساخت‌ها» است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری لارستان گفت: پیشرفت جنوب فارس در گرو «ارتقاهای سیاسی» و «توسعه زیرساخت‌ها» است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از…

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری لارستان گفت: پیشرفت جنوب فارس در گرو «ارتقاهای سیاسی» و «توسعه زیرساخت‌ها» است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، حسین حسین‌زاده صبح امروز (چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲) همزمان با هفته دولت در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان حضور یافت و پیگیر مهمترین مسائل و مشکلات این شهرستان در جنوب استان فارس شد.

وی ابتدا یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و هفته دولت را به فرماندار ویژه لارستان و همکارانش و سایر فرمانداران حوزه انتخابیه تبریک گفت و عنوان کرد: دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته اقدامات خوب و مهمی در حوزه‌های بین‌المللی و ملی انجام داده است.

نماینده پیوستن به ائتلاف‌های مهم بین‌المللی همچون بریکس و سازمان همکاری‌های شانگهای و گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه را از جمله مهمترین اقدامات بین‌المللی دولت دانست و تاکید کرد: در این دولت شاهد پدید آمدن دیپلماسی قوی و فعال در حوزه نفت و انرژی هستیم که در دهه‌های گذشته بی‌سابقه است.

رئیس کمیته نفت مجلس میزان کنونی تولید نفت کشور را ۳.۵ میلیون بشکه در روز و فروش آن را ۱.۵ میلیون بشکه در روز اعلام کرد و اظهار داشت: این موفقیت‌ها بدون اتکا به برجام و گفتگو با غربی‌ها به دست آمده است.

حسین‌زاده سپس به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه داخلی پرداخت و گفت: فعال‌سازی ۵ هزار واحد صنعتی، رفع تنش آبی در بیش از ۳ هزار روستا و ایجاد ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در سراسر کشور از جمله خدمات این دولت است که در استان فارس نیز ۹۳۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در حال ساخت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در رابطه با جاده جهرم- جویم- لار -بندرعباس نیز گفت: تا دو سه سال پیش تنها ۲۰ کیلومتر از این آزادراه ساخته شده بود، اما اکنون تمام قطعات این پروژه پیمانکار دارد و ۳۳ کیلومتر آن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد. برای نخستین بار ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ برای این جاده دریافت شد و با همکاری نمایندگان استان هرمزگان ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق تهاتر نفتی برای جاده لار- بندرعباس اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت جاده ریلی شیراز – جهرم – لار – بندرعباس نیز به امضا رسیده و این طرح بزرگ توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اجرایی خواهد شد.

نماینده همچنین خبر داد که ۱۰ میلیارد تومان به تازگی برای تکمیل جاده‌‌های بیرم به خصوص جاده تُل‌تُله جذب شده است و عنوان کرد: جاده‌های حوزه انتخابیه در حال ساخت، تکمیل و ترمیم هستند و از مهندس شبانی مدیرکل راه و شهرسازی و همکاران وی کمال تشکر دارم.

حسین‌زاده درباره بزرگترین کارخانه جنوب فارس که در شهرستان خنج در حال ساخت است نیز گفت: فاز نخست مگاپروژه گازی خنج با سرعت خوبی درحال ساخت است. اکنون ۷۰۰ نفر در این کارگاه مشغول کار هستند که با بهره‌برداری از آن تعداد شاغلان به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

وی درباره میدان گازی بیرم نیز اظهار داشت: خوشبختانه پس از پیگیری‌های بسیاری که انجام دادیم، فاز نخست این میدان که البته فعلاً شامل چاه شماره یک است، اجرایی شد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیشرفت جنوب فارس را در گرو ارتقاهای سیاسی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی دانست و گفت: ظرفیت‌های خوبی در جنوب استان فارس برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و بنده از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های صنعتی و… دعوت می‌کنم.

وی درباره فرودگاه بین‌المللی لارستان که یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه جنوب فارس است، گفت: به صورت هفتگی در حال گفتگو و رایزنی هستیم تا پروازهای این فرودگاه را افزایش بدهیم و از این ماه تعداد پروازها به ۳۳ و ۳۵ پرواز در هفته خواهد رسید.

حسین‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه، همه برای وحدت و پیشرفت جنوب فارس گام بردارند و مسئولان تمام توجه و رویکرد خود را معطوف خدمت به مردم کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۷:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “پیشرفت جنوب فارس در گرو «ارتقاهای سیاسی» و «توسعه زیرساخت‌ها» است”

  1. حسام بندري گفت:

    تمام بودجه کشور صرف سازندگی میشه بهتر است قسمتی از آن صرف کمک به رستوران ها شود تا قیمتها به نفع فقرا پایین بیاید و رفاه حاصل گردد

  2. ناظر گفت:

    خبر مسرت بخشی بود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین