یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

درخواست وزیر کشور و استاندار فارس برای تأسیس شرکت هواپیمایی در لارستان

وزیر کشور و استاندار فارس از سرمایه‌گذاران خواستند در زمینه تأسیس شرکت هواپیمایی و تولید خودروهای برقی در لارستان ورود کنند. به گزارش میلاد لارستان، احمد وحیدی وزیر کشور که…

وزیر کشور و استاندار فارس از سرمایه‌گذاران خواستند در زمینه تأسیس شرکت هواپیمایی و تولید خودروهای برقی در لارستان ورود کنند.

به گزارش میلاد لارستان، احمد وحیدی وزیر کشور که برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده مردادماه به اوز سفر کرده بود، در ادامه برنامه‌های خود با حضور در لارستان با خیران و معتمدان این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

نیک‌ اندیشان و معتمدان لاری در این دیدار به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و خواستار توسعه لارستان و اجرای طرح‌های بزرگ و زیربنایی شدند.

تقاضای پرواز‌های بیشتر برای فرودگاه لارستان با توجه به گنجایش آن، تقاضای جدایی اداره کل راهداری از اداره کل راه و شهرسازی، توجه ویژه به اهل سنت و خیرین منطقه از جمله خواسته‌های مردم لارستان از وزیر کشور بود.

در این نشست که استاندار فارس نیز حضور داشت در سخنانی به بخشی از مباحث مطرح شده پاسخ داد و اظهار داشت: بنده خود را متعهد می‌دانم که هر تفاهم‌نامه‌ای از سوی مسئولان دولتی با خیرین درخصوص پردیس علوم پزشکی لارستان در هر کدام از دولت‌های گذشته منعقد شده است، پیگیری‌های لازم را انجام دهم.

ایمانیه یکی از مشکلات موجود در کشور را درخصوص صنعت هوانوردی دانست و گفت: این موضوع با ورود سرمایه‌گذاران لارستانی قابل حل است و تأسیس یک شرکت هواپیمایی نه تنها برای مردم خطه لارستان، بلکه برای استان فارس و حتی کشور دارای اثرات مثبتی خواهد بود.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران برای ایجاد شرکت هواپیمایی در فرودگاه لار، از حمایت شخص استاندار از این مهم خبر داد و یادآور شد: در طول مسیر وزیر کشور در تماس تلفنی با رئیس کل بانک مرکزی، قول مساعد این مسئول در بحث ایرلاین‌ها را داده‌اند.

استاندار فارس پیشنهاد تأسیس یک شرکت هواپیمایی با هر نامی نظیر؛ «لارایر»، «جنوب‌ایر» و غیره در فرودگاه لار را مطرح کرد و افزود: ما هم برای تحقق این موضوع کمک می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این شرکت هواپیمایی، بحث کمبود پروازها در فرودگاه لارستان حل می‌شود و برای کشور هم مفید خواهد بود، خاطر نشان کرد: در بحث تسهیلات کمک می‌کنیم و درخصوص صدور مجوزها از شرکت هواپیمایی کشوری رایزنی‌های لازم صورت گرفته است و در دیدار با وزیر نفت هم ایشان قول‌هایی دادند که از اعتبارات مسئولیت اجتماعی، کمک کنند.

ایمانیه پیشنهاد دیگری برای راه‌اندازی خط تولید خودروی برقی را مطرح کرد و یادآور شد: در حال حاضر وزارت صمت از تولید خودروی برقی حمایت می‌کند و طبق قول وزیر اگر خط تولید راه‌اندازی شود، وزارتخانه پای کار خواهد بود.

در این نشست، وزیر کشو فعالیت خیران لارستان در توسعه و پیشرفت لارستان را ستودنی برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم دغدغه‌ها و مشکلات خیران و مردم این منطقه را پیگیری و برای حل آن تلاش می‌کنیم.

احمد وحیدی با تأکید بر اینکه با توجه به نام لارستان بزرگ، سرمایه گذاری کنید، افزود: در زمینه تأسیس ایر لاین مثلاً «لارایر» اقدام شود و دولت تمام قد در خدمت سرمایه گذاران هستیم.

وی تصریح کرد: تولید خودرو برقی توسط سرمایه گذاران با حمایت دولت در لارستان انجام شود.

فرماندار ویژه لارستان در دیدار با وزیر کشور خواستار تقویت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، تسریع در اجرایی منطقه ویژه اقتصادی لارستان، تسریع در پست ۴۰۰ کیلو ولت لارستان، تسریع در دوبانده کردن محور جاده لارستان جهرم بندرعباس و لارستان بستک و افزایش نیروی انسانی و تجهیزات اداری و لجستیکی برای فرمانداری و بخشداری های تابعه شد.

به گزارش میلاد لارستان، در پایان این سفر جلسه جمع‌بندی و بررسی مسائل و مشکلات فرمانداری‌های لارستان، خنج، گراش اوز و جویم با حضور وزیر کشور، استاندار فارس، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران در محل فرمانداری لارستان برگزار شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۵:۳۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

6 Responses to “درخواست وزیر کشور و استاندار فارس برای تأسیس شرکت هواپیمایی در لارستان”

  1. لاری. مهندس گفت:

    اینشالله همه صحبت ها دراین جلسه مبارک. باشد کسی که میخواهد سر مایه گذاری. کند. خودش هم. میداند. چه کار کند شما ها برای. تاسیس. اداره کل. راهداری. که. جوابی. نمی دهید

  2. لاری. بازنشسته گفت:

    درخواست وزیر. واستاندار از سرمایه گذاران برای. شرکت هواپیمایی درست. اما درخواست مردم برای استقرار. ادارات. وارتقای. لارستان. چه شد ؟؟؟ این هم. جلسه ای. بود. وتمام شد. آری. برادر جان

  3. ناشناس گفت:

    پیشنهاد جالب و خوبی هست البته …

  4. ناشناس گفت:

    نميدانم وزير محترم كشور و همراهان مارا سركار گذاشتن ويا ما انان را ؟؟

  5. ناشناس گفت:

    نشستند و گفتند و بر خاستند چه حاصل از این گفتگو ها برای جنوب و جنوبیها

  6. لارستانی. از خور گفت:

    آری برادر جان. هر کس سفری. به دیار لارستان و منطقه جنوب فارس. میکند از خود مردم. انتظار. دارند که کمک کنند وبیشتر جلسات. هم. فقط. تمجید. وتشکر. است ولی همتی. برای. اقدامات مهم دولت. دیده نمیشود

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین