جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

توزیع بیش از ۴۲۵ هزار قرص آهن و ویتامین دی در مدارس تحت پوشش مجموعه علوم پزشکی لارستان

کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان ازاختصاص اعتبار بیش از ۳ میلیارد ریال به مکمل های دارویی دانش آموزان خبر داد و گفت: امسال بیش از…

کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لارستان ازاختصاص اعتبار بیش از ۳ میلیارد ریال به مکمل های دارویی دانش آموزان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۴۲۵ هزار قرص آهن و ویتامین دی در مدارس تحت پوشش مجموعه علوم پزشکی لارستان توزیع خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از وبدا لارستان، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش ابتلا بیماری های جسمی، روانی و حتی ضعف سیستم ایمنی است.

فضیلت افتخار، کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه با اشاره به این نکته که دستورالعملهای وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از بیماریها و حفظ سلامتی در گروه های مختلف سنی است، اظهار داشت: یکی از تلاشهای موثر برای تامین نیاز گروه سنی دختران در رنج سنی ۱۲ تا ۱۸ سال به آهن مورد نیاز توزیع این مکمل غذایی در مدارس تحت پوشش علوم پزشکی لارستان است.

وی افزود: این مکمل ها به ازای هر نفر، ۱۶ عدد در یک سال تحصیلی جهت مصرف به صورت هفته ای یکبار و طی ۱۶ هفته پی در پی، در اختیار مدارس قرار داده می شود که بین دانش آموزان توزیع شود.

افتخار همچنین بیان داشت: با هدف افزایش سطح ایمنی و سلامت بدن در نوجوانان رنج سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، مکمل ویتامین دی نیز به ازای هر دانش آموز ۹ عدد قرص در طول سال تحصیلی در میان مدارس دخترانه و پسرانه توزیع می شود که باید به صورت ماهانه یک عدد مصرف شود.

کارشناس مسئول واحد تغذیه با اشاره به این نکته که طرح مکمل یاری در سطح مدارس هر ساله از مهر ماه آغاز و تا خرداد ماه سال بعد ادامه می یابد، خاطر نشان کرد: با توجه به شناسایی بیش از ۱۲۱۰۰ دانش آموز دختر و ۱۲۸۰۰ دانش آموز پسر شاغل به تحصیل برای امسال در مدارس تحت پوشش مجموعه، پیش بینی می شود جمعا تعداد بیش از ۴۲۵ هزار عدد قرص مکمل ویتامین دی و آهن با اعتباری بیش از ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال که از محل دولت تامین می شود، در بین مدارس توزیع شود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “توزیع بیش از ۴۲۵ هزار قرص آهن و ویتامین دی در مدارس تحت پوشش مجموعه علوم پزشکی لارستان”

  1. پرستار بیمارستان. لار گفت:

    این کارها در تمام مناطق. ایران بصورت یکنواخت. وروتین. انجام. میشود. واز وظایف مراکز. بهداشت. ودرمان. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین