جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان، چند ماه بدون مسئول!

    نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان از جمله نهادهای مهم و اثرگذار است که شوربختانه ماههاست که مسئولی برای آن مشخص نشده است. به گزارش میلاد لارستان، دفتر نمایندگی…

 

 

نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان از جمله نهادهای مهم و اثرگذار است که شوربختانه ماههاست که مسئولی برای آن مشخص نشده است.

به گزارش میلاد لارستان، دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه لارستان در سال ۱۳۹۲ بعنوان هجدهمین نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور افتتاح شد.

این دفاتر معمولاً در مراکز استان‌ها و شهرهایی که ویژگی خاصی داشته باشند، راه اندازی می‌شود.

کار نمایندگی وزارت امور خارجه کاری کنسولی است، یعنی صدور ویزای فرودگاهی در این دفاتر انجام می‌شود.

با عنایت به مسافرت و اقامت سالیانه‌ی صدها هزار نفر از اهالی جنوب فارس به ویژه شهرستان‌های لارستان ،خنج، گراش، اوز، جویم و بخش‌هایی از استان هرمزگان در کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیاز آنها به خدمات کنسولی، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان راه‌اندازی شده است.

یکی از ویژگی‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان این است که سبب اعتبار و امتیاز برای این شهرستان می‌شود و علاوه بر آن از تردد شهروندان جهت انجام امور مربوطه به نمایندگی شیراز یا تهران پیشگیری و کارها در لارستان انجام می‌پذیرد.

در طول سالیان گذشته مدیران زیادی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان انتخاب و اقدامات و خدمات متنوعی ارائه داده‌اند اما آنچه در این میان بسیار مشهود بوده، عدم تثبیت بلندمدت مدیران این دفتر بوده است که قطعاً این موضوع می‌تواند یکی از موانع تحقق اهداف و برنامه‌های پیش‌روی این نهاد باشد.

اکنون قریب به ۱۰ سال از زمان آغاز بکار این دفتر در لار می‌گذرد اما متأسفانه همچنان از داشتن ساختمان اداری اختصاصی برخوردار نیست و همین مسئله شاید یکی از دلائل عدم رغبت حضور طولانی مدت مدیران و از طرفی تکمیل حلقه‌های ارائه خدمات نظیر عدم راه‌اندازی دارالترجمه در لارستان است.

بنا بر شنیده‌ها، هنوز چارت سازمانی لازم برای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان در راستای تأمین نیرو، امکانات، زیرساخت‌ها و بودجه تعریف نشده است.

از جمله اهدافی که نمایندگی وزارت امور خارجه می‌تواند در راستای تحقق آن گام بردارد، ترویج و توسعه صنعت توریسم با صدور روادید در فرودگاه، توسعه تعاملات اقتصادی سرمایه‌داران و بازرگانان داخلی و خارجی، تایید گواهی ولادت، فوت، ازدواج جهت اخذ گذرنامه زوجه، تایید مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی، تایید و تنظیم وکالت نامه‌ها و غیره است.

یکی از دروازه‌های مهم تجاری ایران با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس منطقه لارستان بزرگ است و وزارت خارجه می‌تواند نقش سازنده‌ای در هموار کردن و گسترش روابط و تعاملات اقتصادی این چند کشور با ایران اسلامی ایفا کند و با برگزاری همایش‌های بین‌المللی و دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، امکان توسعه صنعتی و اقتصادی فراهم شود.

یکی از ظرفیت‌های نمایندگی وزارت امورخارجه در لارستان، ایجاد روابط خواهر خواندگی لارستان با یکی از شهرهای کشورهای هدف که با آنها روابط بیشتری وجود دارد، است. خواهرخواندگی شهرها یک حرکت نمادین است که این اقدام می‌تواند آغاز یک روابط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، علمی، ورزشی و غیره باشد که این عمل سبب ایجاد تسهیلات در روابط می‌شود.

با توجه به گسترش روزافزون تعاملات ایران در عرصه بین‌المللی با تلاش‌های وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس، از مسئولان بلندپایه این وزارتخانه تقاضا می‌شود در اسرع وقت با تعیین یک مدیر جهادی و فعال برای نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان، مشکلات مطرح شده را رفع کنند.

آنچه حائز اهمیت و لازم است، پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گام اول تعیین مسئول برای دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان و دیگری تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان، چند ماه بدون مسئول!”

  1. ناشناس گفت:

    باز عم ………

  2. ناشناس گفت:

    تا زمانی که فرماندار تجهیزات و خدمات ندهد و نماینده از تهران پیگیری نکند شیراز به شدت به دنبال لغو این دفتر هست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین