شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

استفاده از ظرفیت برج علم‌وفناوری موجب جبران عقب‌ماندگی‌ها می‌شود

امام جمعه لار با اشاره به سفر پیش از ظهر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: از بتوان از ظرفیت علمی و فناوری استفاده شود و ظرفیت‌های لارستان…

امام جمعه لار با اشاره به سفر پیش از ظهر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: از بتوان از ظرفیت علمی و فناوری استفاده شود و ظرفیت‌های لارستان را به واسطه این مسئول فعال کرد، می‌توان با بهره‌گیری از برج علم و فناوری مستقر در لار و شرکت‌های دانش‌بنیان، خیلی از عقب‌ماندگی‌ها قابل جبران است و موجب تحول می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار حمله گروه‌های مقاومت فلسطین به اسرائیل در قالب «طوفان الاقصی» را یک اتفاق متحیرکننده دانست و اظهار داشت: این اتفاق همه را در دنیا انگشت به دهن گذاشت و براساس آمارها، خسارت به رژیم صهیونیستی اعجاب‌برانگیز است و مقایسه آن با ۷۵ سال گذشته بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه اسرائیل مناطق مختلف غزه را با ماهواره‌های خود به واسطه هوش‌مصنوعی رصد می‌کرده است و در صورت کم‌ترین تحرک آنها متوجه می‌شدند، افزود: حماس با دقت‌نظر خود نگذاشته اسرائیلی‌ها متوجه تغییرات شوند و به شکل سری و محرمانه عملیات را طراحی و اجرا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بازخوانی تاریخی از جنگ‌های متعدد اعراب و رژیم صهیونیستی و از دست دادن بخش‌هایی از خاک فلسطین، خاطر نشان کرد: در عملیات اخیر بیش از ۱۳۰۰ نفر از نیروهای دشمن کشته شد و تا ۱۵ سال پیش از آن اسرائیل در تقابل با فلسطینی‌ها فقط ۳۰۸ کشته داده بود.

امام جمعه لار با اشاره به وساطت آمریکا و تقاضا از کشورهای مختلف برای جلوگیری از ادامه حملات حماس، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با بُن‌بست شدید مواجه شده و می‌خواهند با فشار بر ایران، حماس دست از سر اسرائیل بردارد.

وی با تأکید بر وحدت مسلمانان در تقابل با اسرائیل، ادامه داد: بنا به فرمایش حضرت امام(ره)، اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب می‌برد اما استکبار نگذاشته و با ایجاد نفاق و اختلاف مانع این کار شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با استناد با تحلیلی از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، اسرائیل از این پس هرکاری انجام دهد، بیهوده خواهد بود، عنوان کرد: اسرائیل ضربه اول را سخت خورده و حماس دست برتر را دارد.

وی با اذعان به اینکه امنیت در اسرائیل دست رفته است، یادآور شد: رژیم صهیونیستی برای پیشبرد امور خود را به مظلوم‌نمایی زده است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مقصر اتفاق اخیر، خود صهیونیست‌ها هستند و پاسخی به جنایات آنها بوده است.

امام جمعه لار با اشاره به سفر دور دوم هیئت دولت و رئیس جمهور انقلابی آیت‌الله رئیسی در استان فارس و سفر وزرا و نمایندگان ریاست جمهوری به شهرستان‌های مختلف، ادامه داد: از پیش قرار بود رئیس جمهور سفری به لارستان داشته باشند که میسر نشد اما در جلسه‌ای که دیشب با نماینده ایشان در شهر لار داشتیم، از قول آقای رئیس جمهور عذرخواهی کردند و گفتند اگر فرصت مناسب‌تری باشد حتما از منطقه ما هم بازدید خواهند کرد.

حجت‌الاسلام موسوی از میزبانی لارستان از یک وزیر و دو معاون بسیار مهم رئیس جمهور طی دو روز اخیر اشاره کرد و افزود: در سفر وزیر ورزش ورزشگاه طوبی افتتاح شده و در مصاحبه خود قول برگزاری مسابقه فوتسال در سطح بین‌المللی در این ورزشگاه و همچنین تجهیز و تکمیل این مجموعه فرهنگی ورزشی و سایر موضوعات ورزشی داده شد.

وی با بیان اینکه معاون رئیس جمهور در امور روحانیون نیز در شهر لار جلسه‌ای با حضور علمای شیعه و سنی برگزار و مسائل و دغدغه‌های دینی و فرهنگی منطقه به طور صریح و شفاف بیان شد، تصریح کرد: در این نشست جمعی از علما تسنن و تشیع مطالب، خواسته‌ها و گلایه‌مندی خود را مطرح کردند.

امام جمعه لار با اشاره به سفر پیش از ظهر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: از بتوان از ظرفیت علمی و فناوری استفاده شود و ظرفیت‌های لارستان را به واسطه این مسئول فعال کرد، می‌توان با بهره‌گیری از برج علم و فناوری مستقر در لار و شرکت‌های دانش‌بنیان، خیلی از عقب‌ماندگی‌ها قابل جبران است و موجب تحول می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین