یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

تنش‌های آبی مرکز و جنوب فارس مرتفع می‌شود

  استاندار فارس در سفر به تهران، پیگیر مصوبات سفر دولت به فارس و دستور رئیس جمهور در خصوص سهم فارس از تسهیلات بانک‌های خصوصی تا انتقال و ترانزیت آب…

 

استاندار فارس در سفر به تهران، پیگیر مصوبات سفر دولت به فارس و دستور رئیس جمهور در خصوص سهم فارس از تسهیلات بانک‌های خصوصی تا انتقال و ترانزیت آب خلیج فارس شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،دکتر محمد هادی ایمانیه در سفر دو روزه خود به تهران در دیدار‌های جداگانه‌ای مسائل و مشکلات استان را پیگیری کرد.

نماینده عالی دولت در فارس در رایزنی‌های خود در تهران، موضوع انتقال آب به استان و رفع تنش‌های آبی را با وزیر نیرو در دستور کار قرار داد.

ایمانیه گفت: مقرر شد بر اساس خط سیر انتقال آب، صنایع اطراف موظف شوند در یک بازه زمانی مشخص به جای استفاده از آب چاه و آب سد، از همین آبِ انتقال یافته، استفاده کنند تا آب‌های موجود فعلی در جهت آب شرب مردم مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار فارس به مصوبه دیگر این جلسه اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد در برخی نقاط اطراف خط انتقال آب از خلیج فارس، از مکانیزم ترانزیت و فروش استفاده شود؛ به گونه‌ای که یا وزارت نیرو آب را بخرد و با قیمت مصوب به مردم تحویل دهد یا آبِ شیرین را در برخی نقاط تحویل بگیرد و در یک نقطه دیگری که مورد نیاز است تحویل دهد و صرفا حق ترانزیت را اخذ کند.

محمدهادی ایمانیه که چند روز پیش میزبان رئیس دولت سیزدهم و برخی از اعضای هیات دولت در فارس بود، از عدم همراهی برخی بانک‌های خصوصی با مدیریت ارشد به دکتر رئیسی گلایه کرد؛ در نشست اصحاب رسانه با رئیس جمهور هم از سهم پایین استان فارس از تسهیلات و سرمایه‌های مردم استان گفته شد که با دستور رسیدگی آیت‌الله رئیسی مواجه شدند.

بلافاصله پس از بازگشت هیات دولت به تهران، بررسی میزان همراهی بانک‌های خصوصی، به دستور ریاست جمهوری روی میز معاون اجرایی رئیس جمهور قرار گرفت و استاندار فارس خواستار نقش بیشتر بانک‌های خصوصی در رضایت مردم و عمران استان شدند.

 

بانک‌های خصوصی مکلف به همراهی با مدیریت ارشد استان شدند

استاندار فارس گفت:جلسه‌ای با منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و رؤسای بانک‌های خصوصی در تهران با چند دستور کار برگزار شد و در پنج موضوع به توافق رسیدیم.

وی اظهار داشت: بانک‌های خصوصی موظف شدند پنجاه درصد مبالغی که مردم استان در آن بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند را به مردم استان تسهیلات پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: این بانک‌ها موظف شدند هرسه ماه یک بار گزارش منابع و مصارف خود را بصورت شفاف به استاندار ارائه کنند؛ همچنین مقرر شد در مباحثی همچون تسهیلات قرض الحسنه و مصوبات استانی دولت، این بانک‌ها همراهی مناسبی داشته باشند.

ایمانیه تصریح کرد: بانک‌های خصوصی مکلف شدند در بحث حمایت از تولید، پشتیبانی ویژه‌ای انجام دهند و همچنین در شورای هماهنگی بانک‌های استان حضور فعال داشته باشند و به مصوبات این شورا تمکین کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۰۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تنش‌های آبی مرکز و جنوب فارس مرتفع می‌شود”

  1. ناشناس گفت:

    لطفا مسوولین علی الخصوص فرماندار محترم نقشه عبوری خط انتقال اب از خلیج فارس به لارستان را ارائه نمایند. خط اصلی انتقال اب از لامرد شروع شده و از کوههای بسیار بلند بسمت دبیران و جهرم میرود و اصولا اگر هم درصدی این اب به لار آید با یک خط فرعی کوچک این اب منتقل خواهد شد که به درد صنعت و کشاورزی نمیخورد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین