پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

یک لارستانی، رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران شد

  دکتر رامین وطن‌خواه، عضو هیأت‌علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز به‌عنوان رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران منصوب شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و…

 

دکتر رامین وطن‌خواه، عضو هیأت‌علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز به‌عنوان رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران منصوب شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اعلام کرد: دکتر حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در حکمی «دکتر رامین وطن‌خواه» دانشیار بخش مهندسی مکانیک جامدات دانشگاه شیراز، از ۲۷مهرماه، به‌عنوان رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران منصوب و در روز سی‌ام مهرماه، آیین معارفه‌ی وی در پژوهشکده انجام شد.

دکتر رامین وطن‌خواه (زاده ۱۳۶۴- لارستان)، دانش‌آموخته دکتری دانشگاه صنعتی شریف است که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه شیراز گذرانده و از سال ۱۳۹۲ تا کنون به‌عنوان عضو هیأت‌علمی این دانشگاه مشغول به تدریس گردید. وی در سال ۱۳۹۱ به‌عنوان دانشجوی دکتری نمونه دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و درسال ۱۳۹۶ به‌عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شیراز معرفی و تقدیر شد.

پژوهشگاه فضایی ایران که براساس مجوز شورای عالی گسترش آموزش عالی در سال ۱۳۹۰ به‌منظور پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز‌های کشور در زمینه علوم و فنون فضایی راه‌اندازی شده، براساس مصوبه ۸ بهمن‌ماه۱۳۹۳، شورای عالی اداری وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

پژوهشگاه فضایی ایران سازمانی دانش‌بنیان با ساختاری محصول‌محور و نوآور در عرصه اکتساب فناوری‌های صلح‌آمیز فضایی است که با برخورداری از نیرو‌های نخبه و مجرب در زمینه‌های مختلف علوم فضایی ا جمله مطالعه، طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی؛ ناوبری و موقعیت‌یابی فعالیت می‌کند.

این پژوهشگاه در زمینه‌ی انجام اهداف و وظایف خود، درصدد دست‌یابی به فناوری‌های کاربردی و نوین فضایی و تولید محصولات مورد نیاز کشور در این زمینه و در نتیجه کسب افتخار و اقتدار بین‌المللی برای میهن عزیزمان ایران اسلامی است.

در مجموعه‌ی این پژوهشگاه، متخصصان و محققان مجرب با تخصص‌هایی، چون مهندسی هوافضا، مکانیک، برق، کامپیوتر، مواد، شیمی، صنایع و پلیمر برای توسعه علوم و فناوری فضایی کشور فعالیت می‌نمایند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین