شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

۳۵۰ کیلومتر از جاده‌های جنوب فارس را خیرین می‌سازند

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: تا امروز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در حوزه جنوب فارس تفاهم نامه بسته شده است و در شهرستان خنج یک محور شریانی از…

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: تا امروز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در حوزه جنوب فارس تفاهم نامه بسته شده است و در شهرستان خنج یک محور شریانی از پارسیان به لامرد در حال ساخت است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی این سازمان در جلسه انجمن خیرین راه و ترابری که با هدف تجلیل از خیرین راهساز جنوب استان فارس تشکیل شد، اظهار داشت: محور خنج _کاریان با درجه بندی راه اصلی، به منظور ارتباط این دو شهرستان در استان فارس طراحی شده است که در آینده نزدیک با اتصال این محور به شهرستان جهرم، مسیر ترانزیتی کوتاه و مناسبی را برای ارتباط مناطق جنوبی و بنادر خلیج فارس به مرکز و شمال کشور ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: این پروژه مرکز شهرستان خنج به مرکز شهرستان جهرم را حدود ۶۰ کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاهتر می کند.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خیرین راهساز این استان گفت: در منطقه جنوب فارس نزدیک به ۸۹ خیر در حوزه راهسازی وجود دارند و از این حیث این استان الگویی مثال زدنی به شمار می‌آید.

وی با بیان این که پروژه های پرهزینه توسط این نیک اندیشان انجام شده است، خیران این استان را سرآمد کارهای خیر دانست و افزود: شایسته است از ظرفیت این خیرین برای سرمایه گذاری در مناطق محروم استفاده شود.

بر اساس این گزارش حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان نیز ضمن ابراز خرسندی از توجه ویژه سازمان به این منطقه بیان داشت: تا امروز بیش از ۳۵۰ کیلومتر در حوزه جنوب فارس تفاهم نامه بسته شده است، در شهرستان خنج یک محور شریانی از پارسیان به لامرد در حال ساخت است. با ایجاد این محور اصلی فاصله لامرد به خنج که ۱۴۰ کیلومتر است، ۶۰ کیلومتر کاسته خواهد شد و به ۸۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی افزود: خوشبختانه ۲۰ کیلومتر اول بزرگترین تونل جنوب کشور که ۲۷۰۰ متر است به بهره‌برداری رسیده و قطعه دوم نیز به طول ۲۴ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال ساخت است و قطعه سوم و نهایی نیز با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال انجام است.

شیخ ابونجمی از خیرین حاضر در جلسه نیز ضمن قدردانی از معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی این سازمان و رئیس انجمن خیرین راه و ترابری در حمایت از خیرین منطقه اظهار داشت: اگر زیرساخت درستی داشته باشیم، اگر راه و خودرو استاندارد باشد، تصادفی به وقوع نمی پیوندد. راه خوب اقتصاد سالم را بدنبال خواهد داشت و در زمان و سوخت نیز صرفه جویی خواهد شد و تلفات جاده ای هم کاهش چشمگیری خواهد داشت.

زاهدی خیر دیگر حاضر در جلسه نیز بر بهره‌گیری از ظرفیت و توان گروه” مهرآوران خنج” که در حوزه مدرسه سازی فعال هستند، برای ساخت راه و جاده تاکید کرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه از خیرین حاضر در جلسه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل و قدردانی شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین