جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
پرستار 20 سال سابقه علوم پزشکی در گفتگو با میلاد لارستان

تصور غلط عده از پرستاری شغل راحت و با مزایای زیادی است، کارکردن در بخش CCU به مراتب دشواری های خاص خودش را دارد

یک پرستار: اغلب افراد فکر می‌کنند پرستاری شغل راحت و با مزایای زیادی است اما اینگونه نیست. به گزارش میلاد لارستان، پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا،…

یک پرستار: اغلب افراد فکر می‌کنند پرستاری شغل راحت و با مزایای زیادی است اما اینگونه نیست.

به گزارش میلاد لارستان، پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب کبری (س) است.

این روز را روز پرستار می نامند و علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد، که درود بی پایان خداوند بر این بانوی بزرگ اسلام باد

به همین مناسبت خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی میلاد لارستان گفت‌وگویی با تعدادی از پرستاران شاغل در لارستان انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

۱- لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

سمانه یاسایی دارای مدرک لیسانس پرستاری و با سابقه ۲۰ سال کار در شغل پرستاری هستم. در حال حاضر سرپرستار بخش ccu بیمارستان امام رضا(ع) لار هستم.

۲- چه سالی وارد بخش ccu شدید؟

از سال ۸۲ که طرح من آغاز شد ابتدا در بخش داخلی و سپس در بخش ccu مشغول به فعالیت شدم. الان حدود ۱۲ سال است که در این بخش مشغول به فعالیت هستم.

۳- تجربه کار در بخش ccu برای ما بگویید؟

بخش ccu دارای مزایا و معایب مختلفی است. برخی میگویند بخاطر اینکه این بخش کوچک و تخصصی است دارای مریض های کمتری است اما همین تعداد کمتر بدلیل مشکلات قلبی که دارند نیازمند رسیدگی ویژه هستند. چون در این بخش همراه کمتر می تواند حضور پیدا کند پس بیمار نیز مراقبت بیشتری لازم دارد و حتی کارهای شخصی بیمار نیز با پرستار است. با این تفاسیر اما همین که میتوانیم دردی از یک مریض را دور کنیم با شیرینی خاصی روبروست.

۴- اگر به عقب برگردید باز هم رشته پرستاری را انتخاب می کنید؟ چرا؟

با اینکه بسیار شغل سختی است اما چون علاقه من بوده باز هم همین شغل را انتخاب خواهم کرد.

۵- تلخ ترین و شیرین ترین خاطره دوران پرستاری تان چه بوده است؟

دوره کرونا یید که مرگ بسیاری از عزیزان را دیدیم جزو تلخ ترین دوران کاری ما بوده است.

زمانی که استخدام در این شغل شدم بعنوان شیرین ترین زمان برای من بود.

۶- به عنوان پرستار، چه انتظاری از مردم و مسئولان دارید؟

اغلب افراد فکر می‌کنند پرستاری شغل راحت و با مزایای زیادی است اما اینگونه نیست. از طرفی همراهان بیمار فکر میکنند تمام امور بیمار با پرستاران است اما در واقع اینگونه نیست و همراه نیز دارای وظایفی است. در مجموع توقع داریم نگاه ها نسبت به پرستاران تغییر پیدا کند. از مسئولان نیز توقع داریم که پرستاران را درک کنند و پرداختی ها به موقع صورت پذیرد.

۷- با توجه به اینکه شما متاهل هستید همسرتان با شغل تان و شیفت های شب مشکلی ندارند؟

من زمانی که سر کار آمدم متاهل بودن و در زمان خواستگاری راجع به این موضوعات صحبت کرده بودیم. همسرم فردی همراه هستند که مرا درک می‌کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین