یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اجرای طرح توانمندسازی کودکان کار در شهر لار

طرح توانمندسازی کودکان کار در شهر لار برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، کارگروهی متشکل از روسای ادارات با‌ حضور علمدار معاون امنیتی سیاسی فرمانداری لارستان در بازدید میدانی از…

طرح توانمندسازی کودکان کار در شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، کارگروهی متشکل از روسای ادارات با‌ حضور علمدار معاون امنیتی سیاسی فرمانداری لارستان در بازدید میدانی از محل زندگی کودکان کار، طرح توانمندسازی را با رویکرد کاهش یا حذف کار کودکان ایرانی، به صورت علمی و عملیاتی آغاز کردند.

در ادامه برگزاری جلسات بین مسئولین در این زمینه، با حضور کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت زنان و خانواده شهرستان و جمعی از رؤسای ادارات با شرکت در این بازدید میدانی ضمن دیدار چهره به چهره، مسائل و مشکلات این قشر را از نزدیک مشاهده کردند.

معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری لارستان که از نزدیک پای درد دل این خانواده‌ها نشسته و مسائل و مشکلات کودکان را جویا شد، اجرای طرح فوق را ابلاغ و دستور پیگیری دستگاه‌های اجرایی شهرستان را صادر کرد.

علمدار در حاشیه این بازدیدها موضوع کودکان کار و خیابان را از موارد حائز اهمیت در بحث آسیب‌های اجتماعی برشمرد و با بیان این نکته که کودکان کار فاقد مهارت‌های لازم برای گذراندن زندگی هستند و آسیب‌های وارده به آنان را دارای گستره وسیعی دانست، افزود: روسای ادارات را به اجرای کامل و بی‌قید و شرط برنامه توانمندسازی و رفع مسائل و مشکلات کودکان کار فراخواند.

معاون امنیتی سیاسی فرمانداری لارستان در این بازدید کودکان کار دختر در محیط خیابان را آسیب‌پذیرتر از پسران دانست و همکاری و پیگیری روسای ادارات در راستای کاهش یا حذف کار کودکان را خواستار شد و تصریح کرد: لزوم بازگشت به تحصیل کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل و رصد و ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی لارستان در این زمینه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

طبق گزارش اداره بهزیستی لارستان؛ تا کنون ۲۹۵ کودک کار و خیابان در لارستان شناسایی شده، که ۲۰ درصد از آنان کودکان کار ایرانی و ۸۰ درصد کودکان کار اتباع هستند.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین