پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

انتقال آب از «خلیج فارس و سد سلمان فارسی» مشکل آب بیرم را حل می‌کند

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: انتقال آب از «خلیج فارس و سد سلمان فارسی» مشکل آب بیرم را حل می‌کند به گزارش میلاد لارستان، علی‌جان صادق‌پور…

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: انتقال آب از «خلیج فارس و سد سلمان فارسی» مشکل آب بیرم را حل می‌کند

به گزارش میلاد لارستان، علی‌جان صادق‌پور در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره جزئیات فعالیت این شرکت و پروژه‌های در دست اجرا اظهار داشت: بالا بودن تعداد شهرها و روستاها، تنوع اقلیمی و گستردگی جغرافیایی سبب شده است آبفا استان فارس یکی از شرکت‌های بزرگ کشور محسوب شود.

وی ادامه داد: همچنین به لحاظ پراکندگی و تعدد شهرها و روستاهای استان فارس جزء رتبه‌های اول به حساب می‌آییم، در این راستا ۱۴۰۰ منبع آب شامل چاه، چشمه و قنات برای آبرسانی به جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر را در اختیار داریم.

او گفت: ما در استان فارس ۴۲۰۰ روستا و ۱۲۰ شهر داریم که برخی به صورت مستقیم و برخی به صورت خدمات تامین آب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: بخش بیرم بدون منبع آب است و آب مناسب ندارد، در این راستا تعدادی چاه حفر شده است تا آب شرب با کیفیت مناسب به مردم برسد و تلاش‌های زیادی انجام شده تا مردم آب پایدار داشته باشند که از دو مسیر در حال پیگیری است.

صادق‌پور افزود: از دو مسیر سد سلمان فارسی و انتقال آب از خلیج فارس پیگیر رفع مشکل مردم بیرم هستیم که پیش بینی می‌شود حدود ۵ سال زمان ببرد.

وی یکی از تهدیدات بزرگی که با آن مواجه هستیم را انشعابات غیر مجاز عنوان کرد و افزود: برخلاف اینکه آب‌بها بسیار کم است اما متاسفانه تعدادی از افراد با ترجیح منافع شخصی بر عموم نسبت به اخذ انشعابات غیرقانونی اقدام می‌کنند و سبب ایجاد بی‌نظمی در شبکه توزیع آب می‌شوند، این اقدام همچنین افزایش آلودگی آب را به دنبال دارد و سبب می‌شود نتوانیم خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

او افزود: در این راستا هر دو هفته جلسه تشکیل می‌شود و با مدیران ارشد سازمان این موارد را بررسی و برخورد می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل آبفا فارس در نیمه اول امسال با بیش از چهار هزار انشعاب غیرمجاز برخورد شده است و این پایش به صورت مستمر در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹ هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی شود.

او افزود: با برخوردهای صورت گرفته بسیاری از نقاط جمعیتی ما که با کمبود آب مواجه بوده‌اند مشکلشان برطرف شده و برای توسعه کار و افزایش راندمان اقداماتی انجام شده تا شناسایی و برخورد با متخلفین بهتر صورت گیرد از جمله مکاتبه با ائمه جمعه، مصاحبه مطبوعاتی، کمک گرفتن از حوزه قضایی و غیره تا با انجام کارهای فرهنگی شاهد بهبود شرایط باشیم.

صادق‌پور تاکید کرد: اهمیت این حوزه از آن جهت است که به جز مشکلات بی‌نظمی و کاهش حجم آب از لحاظ کیفی نیز مشکل ساز می‌شود چرا که اگر آب به بخش کشاورزی و ساختمانی وصل شود با برگشت آب آلودگی ایجاد می‌کند و ما را مجبور با تخلیه شبکه می‌کند که زمان و هزینه زیادی را نیاز دارد بنابراین فرهنگ‌سازی در این راستا بسیار اهمیت دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین