سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

استفاده از ظرفیت های اهل سنت موجب افزایش همدلی است

مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت گفت: همیشه یکی از مطالبات اصلی جامعه اهل سنت، شناسایی ظرفیت ها و استفاده بهینه از آنها بوده که هرچه از این ظرفیت…

مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت گفت: همیشه یکی از مطالبات اصلی جامعه اهل سنت، شناسایی ظرفیت ها و استفاده بهینه از آنها بوده که هرچه از این ظرفیت ها بیشتر استفاده شود، همدلی و همگرایی بیشتری حاصل می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، ناصر هنر در جلسه ای با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان خنج که برای برنامه ریزی و دعوت از مردم اهل سنت جهت افزایش مشارکت در انتخابات برگزار شده بود، افزود: یقین داریم که استفاده از نیروهای اهل سنت در ارتقا و آبادی منطقه و کشور تاثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار کرد: عقیده شخصی من این است که اگر نگاه همدلانه در مسئولان تداوم داشته باشد و هم اهل سنت حضور فعال در جامعه داشته باشند و از هر دو طرف گام های مثبت برداشته شود، منفعت آن به کل کشور خواهد رسید.

وی ادامه داد: در منطقه جنوب فارس، دو ویژگی بسیار مثبت وجود دارد، اول ارتباط و همدلی موجود بین جامعه اهل سنت و تشیع که در کل کشور بی نظیر است، دوم حضور خیرین شیعه و سنی در این شهرستان و شهرستان های همجوار که شناسایی این دو ظرفیت می تواند به تداوم این شرایط کمک کند.

هنر عنوان کرد: تقاضای من از مسئولان منطقه این است که بستر را برای شناسایی و استفاده از ظرفیت های بیشتر جامعه اهل سنت فراهم کنند تا از این نیروها در زمینه های علمی، فرهنگی و اقتصادی استفاده شود.

مشاور استاندار فارس در امور اهل سنت اضافه کرد: هرچند مشاور قدرت اجرایی ندارد، اما حتما مطالبات به حق اهل سنت در این شهرستان را به استاندار منتقل و برای تحقق آنها پیگیر خواهم بود.

در ادامه جلسه فرماندار خنج خدمات دولت در این شهرستان را قابل توجه دانست و برخی از مهمترین مطالبات شهرستان از جمله فعال کردن شهرک صنعتی، تکمیل و توسعه جاده های مواصلاتی به خصوص جاده کورده، تخصیص اعتبار برای تامین آب شهرستان، استفاده از ظرفیت میادین گازی و موارد دیگر را مطرح کرد.

بهادر اسفندیاری افزود: وحدت، انسجام و برادری بین شیعه و سنی از سرمایه های مهم شهرستان است، ما در پایان سال جاری انتخابات را به عنوان یک رویداد بزرگ سیاسی-اجتماعی در پیش داریم و موضوع مشارکت مردم یک مساله جدی است و حفظ و تقویت این وحدت می تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان خنج در ادوار گذشته در صحنه حاضر بودند و امیدوارم امسال نیز بار دیگر مسئولیت سیاسی، اجتماعی و مذهبی خود را به نمایش بگذارند و با اعلام پیوند و حمایت خود از نظام، در سطح استان بدرخشند.

در پایان جلسه که با حضور منصور انصاری، نماینده و مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی در شیراز و برخی مسئولان شهرستان خنج برگزار شد، برخی از دهیاران از مشکلات روستای خود و برخی معتمدین مطالبات شهرستان را بیان کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین