شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

قابلیت تبدیل جنوب فارس به هاب لجستیکِ منطقه

  مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اعتقاد به اینکه جنوب فارس به هابِ لجستیکِ منطقه تبدیل خواهد شد،گفت:در حوزه جنوب استان،کریدورهای زیادی شکل گرفته که با تکمیل آن‌ها و…

 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با اعتقاد به اینکه جنوب فارس به هابِ لجستیکِ منطقه تبدیل خواهد شد،گفت:در حوزه جنوب استان،کریدورهای زیادی شکل گرفته که با تکمیل آن‌ها و استفاده درست از پتانسیل‌های منطقه،این حوزه هاب لجستیک منطقه خواهدشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهندس حسن شبانی در گردهمایی راهداران و آیین تجلیل از راهداران نمونه و خانواده آنها که در سالن همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد و توسعه مکمل هم هستند و نبض اقتصادی هر کشور یا منطقه‌ای، حمل‌ونقل است.

 

وضعیت کریدورهایی جنوب فارس

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: در حوزه جنوب استان فارس، کریدورهای زیادی شکل گرفته که با تکمیل آن‌ها، اگر از پتانسیل‌ها به خوبی استفاده شود، این حوزه هاب لجستیک منطقه خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کریدورهایی که از شمال به جنوب شکل گرفته، به عنوان نمونه محور شیراز-جهرم-لار-بندرعباس اتفاقات خوبی در این ۲سال افتاده و بیش از ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شبانی یادآور شد: در دو سه روز گذشته، ۱۷ کیلومتر از آن را دوباره زیر بار ترافیک بردیم و مردم از آن استفاده می‌کنند و با تکمیل این کریدور اتصال بنادری همچون بندرعباس، بندر خمیر و بندرلنگه به لارستان، شیراز و اصفهان، مرکز کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی لارستان کریدور شمال به جنوب دیگری با عنوان شیراز-جهرم-خنج-لامرد و پارسیان در حال شکل‌گیری است که آن هم در همین زمینه اما در حوزه دیگری برای اتصال پارسیان به مرکز استان و کشور است و تقریبا نزدیک‌ترین فاصله دریا به مرکز استان می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در ادامه کریدور جهرم-لار-بندرعباس، کریدور دیگری هم از اینجا به سمت بستک، کیش، جزایر سمت غرب هرمزگان، بندر چارک و بندر آفتاب دوشاخه می‌شود که خوشبختانه فعال است و در حال چهارخطه کردن این محور هستیم؛ ۱۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده، ۱۳ کیلومتر از آن هم به مناقصه رفته و پیمانکار آن مشخص شده است که به زودی شروع به کار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان عنوان کرد: تونل گردنه پاسخند در حال انجام است که در این ۲سال با سرعت کار شده و امیدوارم به زودی و تا پایان سال اتمام عملیات این تونل به سرانجام برسد.

شبانی با بیان اینکه در حوزه غرب به شرق مسیری به نام بندرعباس-لار-لامرد-جم و عسلویه داریم که خوشبختانه فعال شده، گفت: برای تونل بالنگستان پیمانکار گرفته‌ایم که به شدت کار می‌کند، ضمن اینکه برای گردنه‌های صعب‌العبور و تُل تله‌های نیز بیرم پیمانکار گرفته‌ایم که کار می‌کند و به سرانجام خواهد رسید، محور مُهر-گله‌دار و کمربندی لامرد نیز در حال کار شدن است.

وی یادآور شد: با توجه به منطقه ویژه‌ای که لامرد دارد، محوری از لامرد به سمت کمشک کار می‌شود، پیمانکار هم داریم که باعث اتصال آنجا به هرمزگان و جزایری همچون کیش است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: تقریبا تمام کریدورهایی که ضروری بوده فعال هستند و این کریدورها را توسعه می‌دهیم تا زمانی که بحث هاب لجستیک منطقه قطعا برای جنوب استان فارس اتفاق بیفتد.

 

چهار هزار کیلومتر راه در جنوب فارس

وی با بیان اینکه وظیفه راهداری جنوب استان فارس را اداره‌کل راه و شهرسازی لارستان انجام می‌دهد، گفت: با توجه به اینکه در حوزه حمل‌ونقل، درآمدزایی وجود دارد و در حوزه راهداری بیشتر هزینه‌کرد داریم، باید حوزه درآمدزایی آن هم به این منطقه اختصاص یابد و حداقل کار این است که معاونت آن را به این اداره‌کل بدهند.

شبانی افزود: در جنوب استان فارس، بیش از چهار هزار کیلومتر راه داریم، وسعت حوزه جنوب استان از ۱۴ استان کشور هم بیشتر است، وسعت این حوزه زیاد و زحمت راهداری نیز به همین مراتب بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: راهداری فقط در زمستان نیست، شرایط در تابستان سخت‌تر از زمستان است، اگر در تابستان یک نفر داخل یک بولدوزرِ ۳۰ سال کار شود که نه کولری دارد و نه امکاناتی و یک ساعت بنشیند متوجه می‌شود که راهداری چه سختی‌هایی دارد.

وی اضافه کرد: در ۲سال اخیر ۲سیلاب شدید داشتیم که خسارات جبران‌ناپذیری داشتند و همکاران ما به صورت شبانه‌روز در جاده‌ها بودند، از طرفی ایام نوروزِ امسال علیرغم اینکه ۵۰ درصد افزایش تردد داشتیم، شاهد کاهش تلفات جاده‌ای (تصادف و فوتی) بودیم که نمره بسیار خوبی است.

شبانی با اعتقاد به اینکه نقش ائمه جمعه ، صاحبان تریبون و همچنین اصحاب رسانه در فرهنگ‌سازی بسیار مهم است، گفت: فرهنگ‌سازی یکی از بزرگ‌ترین کارها در کاهش فوتی‌ها و تصادفات است، اگر همه جاده‌ها، اتوبان و خودروها نیز باکیفیت شوند، اما قوانین رانندگی را رعایت نکنیم کشته‌ها بیشتر می‌شود.

 

وضعیت ایمن‌سازی جاده‌ها

او در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها، گفت: در این ۲سال بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه به بهره‌برداری رسانده‌ایم و بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه در دست اجرا داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اضافه کرد: امروز، هر کیلومتر راه اصلی بیش از ۳۰ میلیارد هزینه می‌برد و وقتی می‌گوییم بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه به بهره‌برداری رسیده است، اگر این راه، راه اصلی بوده باید حداقل ضرب در ۳۰ و اگر فرعی بوده ضرب در ۲۰ و اگر راه روستایی بوده ضرب در ۱۰ شود.

وی یادآور شد: برای بهسازی و احداث بیش از ۳۷۰کیلومتر راه تا امروز، بالغ بر ۶هزار میلیارد تومان با خیرین تفاهم‌نامه بسته‌ایم و بسیاری از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده یا در حال اجراست که جا دارد به صورت ویژه از این خیرین که در حفظ امنیت و آرامش جانی مردم به ما کمک می‌کنند تشکر کنم.

به گفته شبانی، بیش از ۲ هزار متر تونل در دست اجرا داریم و همه آن‌ها فعال است و کار می‌شود، از جمله تونل بالنگستان که بعد از سال‌ها با سرعت کار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: برای بهسازی ۱۴۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تفاهم‌نامه بسته‌ایم، تمام کارها انجام شده و مشاور برآوردها را نیز انجام داده است، انتظار دارم که این مجموعه هم پای کار بیاید تا راه‌های روستایی و فرعی به سرانجام برسند و عاملی برای توسعه روستاها باشد تا مهاجرت‌ها کمتر شود.

 

ورود خیرین برای رفع نقاط حادثه‌خیز

وی عنوان کرد: در بحث رفع نقاط حادثه‌خیز، با تلاش همکارانم، نقاط زیادی رفع حادثه شده، بعضا مجموعه خیرین پای کار آمده و به ما کمک کرده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنم، امیدواریم بتوانیم سایر نقاط حادثه‌خیز را هم مرتفع کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه در بحث روکش راه‌ها، بیش از ۲۰۰ کیلومتر روکش کرده‌ایم و الآن هم این اقدام را در دستور کار داریم، افزود: در مورد روشنایی‌ها، نقطه‌ای و طولی، راهداران به صورت گمنام، شبانه‌روزی و با عشق و علاقه زحمت می‌کشند و اقدمات ارزنده ای در این مدت صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون حداقل مزایایی که به سایر همکاران در ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور داده شده به آن‌ها داده نشده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “قابلیت تبدیل جنوب فارس به هاب لجستیکِ منطقه”

  1. فرزند لارستان گفت:

    زور نزنید دادن داداشمون جهرم

  2. فرزند لارستان گفت:

    زور نزنید دادن داداشمون جهرم
    بیشتر شباهت به اداره بوکل هستیم تا کل

  3. ناشناس گفت:

    خداقوت

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین