جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 49 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

جمعیت 13418 نفری سالمندان لارستان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان گفت: با اهتمام متولیان سلامت کشور امروز شاهد ارتقاء سطح سلامت افراد در جامعه هستیم و این توجه خاص موجب شده است سن…

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان گفت: با اهتمام متولیان سلامت کشور امروز شاهد ارتقاء سطح سلامت افراد در جامعه هستیم و این توجه خاص موجب شده است سن امید به زندگی در بین مردان

حدود ۷۲٫۸ و در زنان ۷۴ شود که نشان دهنده ارتقاء سطح سلامت افراد و برنامه ریزی در نظام سلامت کشوراست. تقی زاده  با اشاره به اینکه امروز اگر درخصوص سالمندان تدبیر نماییم در آینده نگران وضعیت سالمندان نخواهیم  بود خاطر نشان کرد:

 در حال حاضر جمعیت سالمندان  لارستان  ۱۳۴۱۸  نفر هستند که ۳ هزار و ۹۲۰ نفر از این نفرات  تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان قرار دارند که ۲۹ درصد جمعیت سالمندان را تشکیل می دهد. مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان لارستان افزود: این افراد در قالب ۳ هزار و ۶۴۵  خانوار از خدمات این نهاد بهره می شوند که  ۴۰ درصد مرد  با جمعیت ۱۵۶۸  نفر و  ۶۰ درصد را زنان با جمعیت ۲۳۵۲ تشکیل می دهد.

به گفته تقی زاده در سالهای اخیر جهت  افزایش امید به زندگی و فعال سازی سالمندان در عرصه های کار و تولید ۳۲۵ فرصت شغلی ویژه سالمندان در زمینه های دام و طیور و خدمات و … ایجاد شده است که در واقع سالمندان به عنوان عناصر فعال در تولید و اقتصاد حضور فعالی دارند. وی با اشاره به این که در حال حاضر بیشتر نیازهای قشر سالمند نیازهای عاطفی و بهداشتی است، اظهار اشت: علی رغم خمات خوب و موثر نظام باز در زمینه بهداشت و سلامت سالمندان نیاز به اقدمات ضروری تر ی است.

 این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لارستان ، با بیان این که اختصاص یک روز در تقویم به نام روز سالمند فقط برای یادآوری است ، تصریح کرد: با توجه به جایگاه سالمندان  باید یادمان باشد که هر روز، روز سالمند است؛  چرا که سالمندان ذخایری از تجربه هستند  که ما غافل از آنان بوده ایم و امروزباید  برای فرداهایمان  برنامه ریزی کنیم شاید فردا دیر باشد. تقی زاده اذعان کرد: حمایت از سالمندان در مسوولیت یک یا چند دستگاه نیست بلکه همه دستگاه باید خود را متولی تکریم سالمندان بدانند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین