یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

۱۰ گروه جشنواره سرود فجر در لارستان آثار خود را اجرا کردند

مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رقابت های مرحله استانی جشنواره سرود فجر در چهار منطقه تقسیم شده که در شهرهای مشهد و اصفهان…

مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رقابت های مرحله استانی جشنواره سرود فجر در چهار منطقه تقسیم شده که در شهرهای مشهد و اصفهان انجام شد و در لارستان با اجرای ۱۰ گروه از استان های هرمزگان و فارس به پایان رسید و منطقه آخر در تهران خواهد بود.

به گزارش میلاد لارستان، حامد جلیلی در حاشیه برگزاری این مرحله از جشنواره سرود که در تالار وحدت شهرستان لارستان برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره سرود فجر شده و حدود ۸۰۰ گروه ثبت نام کردند و ۵۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از بین آنها ۸۱ گروه برای رقابت در مرحله ابتدایی این جشنواره انتخاب شدند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شد که این گروه ها در چهار منطقه از کشور گرد هم آیند و با هم رقابت کنند و شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و لارستان در استان فارس میزبان برگزاری این مرحله از جشنواره بوده اند. اجرای گروه ها در تهران در تاریخ ۲۸ و ۲۹ دی ماه خواهد بود.

جلیلی در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره دلیل انتخاب لارستان به عنوان میزبان توضیح داد: به دلیل اینکه چند بار جشنواره های استانی و کشوری در لارستان برگزار شده و زیرساخت ها برای اجرا آماده بود، امکان برگزاری این مرحله از جشنواره سرود فجر در لارستان بیشتر بود و از طرفی تعداد گروه های شرکت کننده از لارستان زیاد بود و ترجیح دادیم این شهرستان به عنوان یکی از میزبان ها انتخاب شود.

جلیلی اضافه کرد: اولین بار است که جشنواره سرود در بخش های مختلف جشنواره‌ فجر گنجانده شده است و سال گذشته با جشنواره موسیقی فجر شروع کردیم و به دلیل استقبال خوبی که از آن شد، بخش سرود را جدا کردیم.

رئیس دفتر سرود وزارت ارشاد اسلامی عنوان کرد: پس از اتمام همه اجراها، این جشنواره وارد مرحله راهبری یا منتورینگ گروه ها می شود و ۱۰ روز پس از اجرای گروه ها در آخرین منطقه یعنی تهران، ۲۰ گروه برگزیده انتخاب می شوند که با نظر داوران ممکن است این تعداد تغییر کند.

جلیلی به داوران حاضر در جشنواره سرود فجر نیز اشاره کرد و افزود: داوران بسیار خوبی در این جشنواره حضور دارند و همه در کار خود قوی هستند و ریزبینانه کارها را رصد می کنند و با توجه به بازخوردهایی که گرفتیم، برای گروه های شرکت کننده نیز چهره های جذابی بودند.

او در پاسخ به دیگر سوال دیگری مبنی بر معیار انتخاب داوران جشنواره گفت: همه داوران متخصص بخش های مختلف سرود هستند. خانم شهلا میلانی در حوزه آواز جمعی و کُر، مجید اخشابی در حوزه آهنگسازی و آواز و موسیقی، امید رهبران در حوزه تنظیم و شناخت سازها و قاسم صرافان در حوزه شعر تخصص دارند و با فضای جمع خوانی و سرود آشنایی دارند.

در این مرحله از جشنواره در مجموع ۱۰ گروه در لارستان حضور داشتند که از این تعداد پنج گروه از میناب استان هرمزگان و پنج گروه از استان فارس که شامل یک گروه از گراش، یک گروه از فسا و سه گروه از لارستان هستند.

گروه های بچه های آسمانی، آوای میناب، سقای حسین(ع)، ولایت و کوش از میناب، گروه شمیم ولایت از فسا، گروه رایة الهدی از گراش و گروه های مصباح الهدی، شهید عبدالصمد فانی و طاها از لارستان در این بخش از جشنواره آثار خود را به اجرا گذاشتند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۴:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین