جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

پایان عملیات نقشه‌برداری «غار بنوو»

سرپرست تیم نقشه برداری غار بنوو از پایان عملیات نقشه برداری آن خبر داد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایلنا، زینل آتشبار (سرپرست تیم نقشه برداری غار…

سرپرست تیم نقشه برداری غار بنوو از پایان عملیات نقشه برداری آن خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری ایلنا، زینل آتشبار (سرپرست تیم نقشه برداری غار بنوو (Bonwo) لارستان) گفت: نقشه برداری از غار باستانی بنوو با هدف معرفی و آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با منطقه عمادشهر (لارستان) و ویژگی ها و قسمت های مختلف غار انجام شده است.

زهرا خرم بخت (طراح و نقشه بردار این غار) نیز اظهار کرد: نقشه (پلان و پروفایل) و اطلاعات توصیفی این غار توسط انجمن غارشناسی لارستان با همکاری تیم غارنوردی بولگانو بدست آمده است.

وی با اشاره به اهمیت تاریخی این غار افزود: با توجه به قدمت زیاد این غار و اهمیت و سابقه باستانی و هم چنین آثار بر جای مانده در آن اقدام به نقشه برداری آن به کمک ابزارهای پیشرفته موجود شد.

غار بنوو که از شگفتی های طبیعت در این قسمت از کشور است، با وسعتی قریب به ۳ هزار متر مربع و با ارتفاعی نزدیک به ۵۰ متر در دل کوه گاوبست از رشته کوههای زاگرس جنوبی واقع شده است.

این غار دارای ۱۷ حوضچه فعال است که توسط آبی که از سقف چکه می کند، پر می شود. از عجایب دیگر این غار این است که چشمه آب شیرین آن در تمام فصول سال چه در سالهای پر باران و چه در خشکسالی جاری است. در بخش هایی از دیواره های اطراف غار نیز نوشته هایی به خط عبری دیده می شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین