جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7
جان کری خواستار شد:

«ایران برای پایان دادن به جنگ در سوریه و یمن به ما کمک کند»

وزیر خارجه امریکا خواهان کمک ایران برای پایان دادن به جنگ در کشورهای سوریه و یمن شده است. جان کری روز پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار با دیگر…

وزیر خارجه امریکا خواهان کمک ایران برای پایان دادن به جنگ در کشورهای سوریه و یمن شده است. جان کری روز پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از دیدار با دیگر همتایان خود از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت:  ایران «به ما کمک کند تا جنگ در یمن و… سوریه را پایان دهیم تا (جنگ) تشدید نشود و به ما کمک کند تا بتوانیم وضعیت این منطقه را تغییر دهیم.»

این مقام امریکایی که در بحرین به سر می برد با این حال تصریح کرد تهران باید «به جهان ثابت کند که می‌خواهد یکی از اعضای سازنده جامعه جهانی باشد و در ایجاد صلح و ثبات مشارکت داشته باشد.» دیدار کری از بحرین اولین دیدار یک مقام ارشد امریکایی از سال ۲۰۱۱ و آغاز قیامهای مردمی علیه رژیم آل خلیفه محسوب می شود. آمریکا یکی از بزرگترین حامیان رژیم بحرین است. این رژیم از سال ۲۰۱۱ تا کنون تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم این کشور را با کمک عربستان سعودی سرکوب کرده است. با این حال کری در این دیدار از تلاشهای حاکمان بحرین برای حمایت از حقوق بشر تقدیرکرد

به گزارش میلادلارستان و به نقل از پرس تی وی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به غیر از عمان از فروردین ۹۴ در ائتلافی به رهبری عربستان سعودی و با هدف بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند. در جریان این حملات حدود ۹ هزار و ۴۰۰ یمنی از جمله ۴ هزار زن و کودک کشته و زیرساخت‌های این کشور فقیر عربی نابود شده‌ است.

برخی از این کشورهای عربی همچنین از جمله حامیان اصلی گروه‌های معارض دولت سوریه هستند که برای برکناری بشار اسد رئیس جمهوری این کشور از قدرت تلاش می کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین