یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

یک لارستانی شایسته تقدیر جشنواره ملی آداب‌ورسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران شد

عضو کانون مرکز لارستان، شایسته تقدیر در دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران» شد. به گزارش میلاد لارستان…

عضو کانون مرکز لارستان، شایسته تقدیر در دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران» شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره با همکاری سفارت جمهوری خلق چین و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

بر اساس این خبر، تعداد ۶۹۳ اثر از اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و شرکت‌کنندگان آزاد در ۴ گروه سنی ارسال شد.

در گروه سنی نوخوان (۷ و ۸ سال) ۱۶۱ اثر، نونهال (۹ تا ۱۱ سال) ۲۷۲ اثر، نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال) ۱۷۷ اثر و نوجوان (۱۵ تا ۱۷ سال) ۸۰ اثر و شرکت‌کنندگان فراگیر ۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

داوری آثار جشنواره ۱۷ بهمن از سوی مسعود مجاوری‌آگاه، جمال‌الدین اکرمی و معصومه فاضلی‌مقدس انجام شد و در پایان در هر گروه سنی سه اثر برگزیده و سه اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناسایی و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان، تحکیم روابط، ارتقای دوستی و همدلی بین ایران و چین، ایجاد فضای رقابت سالم بین مخاطبان، آشنایی کودکان و نوجوانان با مشترکات فرهنگ دو کشور به عنوان دو قطب تمدنی، کمک به ایجاد صلح، دوستی و همدلی میان کودکان و نوجوانان دو کشور از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.

تلفیق آداب و رسوم ایران و چین، خانواده، شام سال نو و عید نوروز، عید بهار چین و عید نوروز، عیدی گرفتن، خانه تکانی، غذاهای سال نو و… محورهای موضوعی دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان بود و گروه‌های سنی نوخوان (۷ و ۸ سال)، نونهال (۹ تا ۱۱ سال)، نونگاه (۱۲ تا ۱۴ سال) و نوجوان (۱۵ تا ۱۷ سال) امکان شرکت در این جشنواره را داشتند.

یادآوری می‌شود مراسم قدردانی از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان، در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

برهمین اساس پس از برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی در سال ۱۴۰۰ با موضوع «پرواز رویاها» و اولین جشنواره ملی نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» در سال ۱۴۰۱، امسال نیز با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی‌ و همدلی، پیشنهاد برگزاری دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «آداب و رسوم در خانواده‌های کشور چین و ایران» مطرح شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی با زبان مشترک نقاشی، به بررسی آداب و رسوم کشور چین و ایران بپردازند و زیبایی‌های آن را به تصویر بکشند.

پویان پیر غیبی ده ساله از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز لارستان با مربی گری منصوره تقوی فرد، در این جشنواره ملی مقام شایسته تقدیر را از آن خود کرد.

منصوره تقوی فرد خود تصویر گر کتاب و از برگزیدگان کشوری مسابقات مختلف و از مربیان توانمند تخصصی هنری استان فارس می باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین