شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۱ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

نوروز را به کام خود و نزدیکان تلخ نکنیم…

با خبر شدیم شب گذشته همشهری جوانی بنام احمد حلاجی فرزند عبدالله که از لار به سمت گراش بر می گشته در بین راه برای اینکه به ماشینی که از…

با خبر شدیم شب گذشته همشهری جوانی بنام احمد حلاجی فرزند عبدالله که از لار به سمت گراش بر می گشته در بین راه برای اینکه به ماشینی که از فرعی وارد جاده شده بوده برخورد نکند کنترل ماشین از دست می دهد و متاسفانه جان به جان آفرین تسلیم نموده است .‌این ماشین دو سرنشین داشته که سرشین دوم آقای آریا ذهبی الحمدالله وضع مناسبی دارد.

چه عزیز از دست رفته‌مان نتوانسته باشد ماشینش را کنترل کند چه آنکه با آمدنش به خیابان اصلی مرتکب خطا شده باشد تنها یک چیز مهم است ،مراقب و محتاط نبوده اند و رنج آور است که عزیزی از دست بدهیم و در اینجا به خانواده و بستگانش تسلیت عرض می کنم.

جدا از علل اتفاق شب گذشته که تحت بررسی است ،چند عامل در مرگ های اینچنینی دخیل است:

*سرعت زیاد که کنترل برای راننده در اتفاقاتی این چنینی کم می کند*

*دوم راننده روبرو که عدم دقت و رفتار او می تواند فاجعه ببار آورد

سوم دید کم در شب

چهارم عدم ایمنی ماشین*

از دست دادن هر فردی بر اثر تصادف و در حوادث ناگوار سخت است بخصوص اگر جوان باشد داغی فراموش نشدنی بر پیکر خانواده وارد می کند که جبران پذیر نیست. مسافرت نوروزی شروع شده است و جاده ها مملو از رانندگان و مسافرینی هست که نمی دانیم آنها چقدر قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند .

خیلی از آنها برای اولین بار است از منطقه و جاده ای عبور می کنند که قبلاً نیامده اند بعضی از آنها بدلیل کمی وقت و شتاب، شب و روز رانندگی می کنند و نمی دانند دیر رسیدن بهتر از نرسیدن است.

*جادها هم ایراد دارد، اما همه مسئله آنجا نیست سبقت گرفتن بی جا و رد کردن از هر ماشینی برای پز دادن در رانندگی و شوخی های خطرناک در رانندگی و مصرف مواد روانگردان و… از عوامل مهمی است که منجر به تصادف و از دست دادن هزاران نفر در کشور ما می شود *چک نکردن لاستیک ها و لنت ترمز و نبستن کمربند ایمنی و‌سوار کردن بیش از حد مسافر و خواب آلودگی رانندگان نیز به این عوامل خطر زا اضافه کنید*

آنکس که در این حوادث از دست می دهیم هیچگاه به زندگی بر نمی گردد بهتر است و باید پلیس کنترل بیشتر و جدی تری داشته باشد خانواده ها مرتب به جوانان خود هشدار دهند، تعارف را کنار بگذاریم اگر در ماشینی سوار هستیم که راننده آن اصول ایمنی را رعایت نمی کند حتما تذکر دهیم چون پای جان در میان است که می تواند هم به خودش و دیگران صدمه بزند .ضرور است و باید هر راننده ای با احتیاط رانندگی کند.

جانمان را حراج جاده ها و زود رسیدن نکنیم .از دست دادن هر عزیزی سخت است . *برای خانواده مرحوم احمد حلاجی طلب صبر و بردباری دارم هرچند می دانم بسیار سخت است*

سایت ستاره اوز/ فرهاد ابراهیم پور،( محمودا)۲۹اسفند۱۴۰۲

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین