پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 13
آمارها نشان می دهد:

رشد 194 درصدی بارندگی در لار

میلاد لارستان: لار با ۱۹۴ درصد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین میزان افزایش بارندگی را در بین شهرستان‌ها داشته است

لار با ۱۹۴ درصد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین میزان افزایش بارندگی را در بین شهرستان‌ها داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ میزان بارش استان فارس در سال زراعی جاری برابر با ۲۳۰٫۶ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و در قیاس با دوره درازمدت ۱۵ درصد کاهش داشته است.

تاکنون اردکان با ۵۴۰٫۵ میلیمتر عنوان پربارش‌ترین و آباده با ۸۰٫۵ میلیمترعنوان کم‌بارش‌ترین شهر استان فارس را در سال زراعی جاری به خود اختصاص داده‌اند. ممسنی با ۴۷۷٫۳ میلیمتر بعد از اردکان در جایگاه دومین شهرستان پربارش استان فارس قرار دارد و ایزدخواست با ۸۶٫۵ نیز دومین شهرستان کم بارش استان بوده است.

میزان بارش در اردکان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته و در قیاس با دوره دراز مدت ۱۵ درصد کاهش یافته است. میزان بارش در آباده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد و نسبت به دوره دراز مدت با ۳۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

درصد تغییرات بارندگی در دوره بلند مدت در لار و نی‌ریز روند افزایشی داشته است به طوری که لار با ۳۰ درصد و نی‌ریز با ۱۷ درصد افزایش روبه‌رو بوده‌اند اما بارندگی در بقیه شهرستان‌ها در دوره دراز مدت روند کاهشی را طی کرده است.

لار با ۱۹۴ درصد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین میزان افزایش بارندگی را در بین شهرستان‌ها داشته است و بعد از آن لامرد با ۱۷۴ درصد افزایش بارندگی در رده دوم در این زمینه قرار دارد.

ایزدخواست نیز با ۳۳ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته و ۴۰ درصد کاهش نسبت به دوره بلند مدت بیشترین میزان کاهش بارندگی را تجربه کرده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین