دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

همایش بین‌المللی مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی ، در حرم شاهچراغ(ع)+فیلم

  همایش بین‌المللی «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی» با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.   به گزارش میلاد…

 

همایش بین‌المللی «مرجعیت شیعه، حکمرانی و تمدن اسلامی» با محوریت واکاوی اندیشه‌های مرحوم آیت‌الله سیدعبدالحسین نجفی لاری، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم در این مراسم گفت: اولین و تنهاترین شخصی که عمق شخصیت این عالم بزرگ را متوجه شدند، رهبر معظم انقلاب بودند و ما از ایشان یاد گرفتیم که این عالم ربانی چه ظرفیت‌های داشتند و می‌شود از آن درس گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور مهدوی با بیان اینکه اولین وجه ایشان باور عملی بود که به ولایت فقیه داشتند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیار داشتند که اولین حکومت کوچک اسلامی را ایشان تأسیس کردند و ما تا زمان امام خمینی (ره) همچون شخصیتی نداریم.

وی از تلاش برای نامگذاری روز ۱۹ اردیبهشت به نام این عالم و فقیه عالیقدر خبر داد و گفت: یکی از کار‌هایی که در دست پیگیری است، ثبت این روز به نام این فقیه فقید است و امیدواریم این همایش‌ها سرآغازی برای نکوداشت‌های بعدی باشد.

مهدوی افزود: مقابله با استعمار انگلیس، مقابله با تجزیه کشور و فتوای بازگشت مناطق جدا شده به کشور، اقتصاد مقاومتی که اظهار کردن باید تولیدات داخلی داشته باشیم. جزئی از تلاش‌ها و نگرش‌های عملی این عالم ربانی بود.

مرحوم آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری، از علمای بزرگ منطقه جنوب فارس نقش مهمی در مبارزه با استعمار انگلیس در منطقه جنوب کشور ایفا کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین