جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
در دیدار امام جمعه لارستان با مراجع مطرح شد/

سابقه دیرینه مردم شهرستان لارستان در عرصه های دینی و انقلابی

میلاد لارستان: امام جمعه لارستان با اشاره به تشکر آیت الله نوری همدانی بخاطر مهمان نوازی و محبت مردم لارستان در سفر اخیر این مرجع تقلید به شهرستان لارستان، گفت: این مرجع تقلید سابقه دیرینه مردم شهرستان لارستان در عرصه های دینی و انقلابی را با تکیه بر وحدت و برادری تحسین برانگیز دانست.

امام جمعه لارستان با اشاره به تشکر آیت الله نوری همدانی بخاطر مهمان نوازی و محبت مردم لارستان در سفر اخیر این مرجع تقلید به شهرستان لارستان، گفت: این مرجع تقلید سابقه دیرینه مردم شهرستان لارستان در عرصه های دینی و انقلابی را با تکیه بر وحدت و برادری تحسین برانگیز دانست.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی در آئین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار با اشاره به دیدارهای اخیر خود با مراجع عظام تقلید و علما در شهر مقدس قم، اظهار داشت: همه علما نسبت به مردم شهرستان لارستان ابراز لطف داشتند و لارستان را شهرستانی مهم، متدین، مذهبی و ولایتمدار دانستند.

تأکید بر حساسیت منطقه لارستان

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در این سفر با آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، حسینی بوشهری و مقتدایی دیدار شد، افزود: مهمترین درخواست و تقاضای این علمای گرانقدر از مردم و مسئولین شهرستان لارستان لزوم حفظ وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی منطقه و اُلفت بیشتر، تقویت و تعمیق اعتقادات مردم، تقویت جنبه ولایی بین مسلمانان و جدیت در کار فرهنگی، لزوم ارتباط با حوزه علمیه و پرورش طلاب جوان، تأکید بر حساسیت منطقه لارستان و توجه به موضع گیری صحیح مسئولین نسبت به این شهرستان اشاره کردند.

وی با اشاره به اینکه تأکید علما بر این بود که بروز اختلاف مایه ضرر و ضربه بزرگ بر پیکره اسلام است، تصریح کرد: نکته مورد تأکید تمامی علما حفظ وحدت، همدلی و یکپارچگی در منطقه حساس، اثرگذار و مهم لارستان بزرگ بود.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: مراجع عظام تقلید با توجه به نفوذ و اثرگذاری شبکه های اجتماعی و رسانه ای در زندگی مردم جوامع بر تقویت و تعمیق اعتقادات مردم اصرار داشتند.

سابقه دیرینه مردم شهرستان لارستان در عرصه های دینی و انقلابی

وی با اشاره به تشکر آیت الله نوری همدانی بخاطر مهمان نوازی و محبت مردم لارستان در سفر اخیر این مرجع تقلید به شهرستان لارستان، ادامه داد: این مرجع تقلید سابقه دیرینه مردم شهرستان لارستان در عرصه های دینی و انقلابی را با تکیه بر وحدت و برادری تحسین برانگیز دانست.

امام جمعه لارستان با تقدیر از علما و مراجع عظام تقلید به دلیل نگاه مثبت و حکیمانه به مردم لارستان بزرگ، تصریح کرد: امیدواریم با یکدلی و همراهی مردم و مسئولین خواسته های ودیدگاههای این بزرگان جامه عمل به خود بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زینب(س)، ایشان را الگوی صبر و ام العظائم معرفی کرد و افزود: صبر و شکیبایی یک اصل مهم در پرورش انسانهاست.

امام جمعه لارستان: آمریکا تمام قوای خود را برای سرنگونی انقلاب اسلامی بکار گرفته است

وی با یادآوری حادثه طبس و شکست آمریکا در این واقعه تاریخی، گفت: آمریکا تمام قوای خود را برای سرنگونی انقلاب اسلامی بکار گرفته است اما ملت ایران با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آمریکا، امروز شاهد شکست دشمنان هستیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سخنان باراک اوباما در کنفرانس اخیر سران کشورهای حوزه خلیج فارس، تصریح کرد: در این نشست رئیس جمهور آمریکا به کشورهای مرتجع عربی توصیه کرد که با ایران درگیر نشوند و این حرف کسی است که مدعی حکومت بر دنیاست.

امام جمعه لارستان: نباید اعتقادات بر خرافات و موهومات بنا گردد

امام جمعه لارستان با بیان واقعه رحلت فرزند رسول خدا(ص) و وقوع همزمان این حادثه با پدیده طبیعی خورشیدگرفتگی و در پی آن شیوع شایعه خرافی، ادامه داد: پیامبر خدا(ص) با خرافه سازی مقابله کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر اعتقادی که بنیان آن بر خرافات متکی باشد با یک شبهه از هم می پاشد، تصریح کرد: نباید اعتقادات بر خرافات و موهومات بنا گردد، بلکه باید اعتقادات برپا منطق استوار باشد.

امام جمعه لارستان: شوراها، تجلی گاه خواست و اراده مردم

حجت الاسلام موسوی با گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها، خاطر نشان کرد: شوراها، تجلی گاه خواست و اراده مردم در حاکمیت بر سرنوشت خودشان است که این نعمت با وقوع انقلاب اسلامی برای کشور ما برای مردم بدست آمد و مردم توانستند در برنامه ریزی برای خود نقش ایفا کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین